10 بسته الحاقی که از بازی اصلی بهترند

به گزارش سفر به روسیه، برای بسیاری از مخاطبان امروزی، عرضه بسته های الحاقی متعدد به منزله حذف محتوا از محصول اصلی و گرفتن هزینه اضافه برای ارائه آن به جامعه طرفداران یک بازی است. با اینکه نمی توان انکار کرد بسیاری از شرکت ها از این استراتژی پیش فروشی (Upselling) برای کسب عایدی بیشتر استفاده می نمایند، در تاریخ صنعت برخی از این محتوای اضافه که آن را اصطلاحا با اسم DLC (محتوای قابل دانلود) می شناسیم، توانسته اند بازی اصلی را پشت سر بگذارند و تجربه ای بیادماندنی برای گیمرها خلق نمایند.

10 بسته الحاقی که از بازی اصلی بهترند

نمی توان دقیق حدس زد که چه چیزی باعث می شود بسیاری از بازی سازها انواعی از DLC خلق نمایند که از بازی اصلی بهتر ظاهر می شود. شاید یک علت قابل توجه این باشد که در بسته های الحاقی دیگر محتوای پرنماینده و آبکی نداریم و هدف راوی هم تعیین است. یک علت دیگر هم این است که سازنده بازی اصلی را عرضه نموده و بازخوردهای مثبت و منفی آن را در DLC لحاظ می نماید، پس کیفیت آن باید به شکل اجتناب ناپذیری بالاتر از محصول اولیه باشد.

برهان هر چه که باشد، می دانیم برخی از این بسته های الحاقی در فکر ما حک شده اند، پس در این مقاله به مرور و آنالیز برترین آن ها می پردازیم.

10. Trespasser برای بازی Dragon Age: Inquisition

بازی Inquisition حتی در میان هواداران پر و پا قرص این مجموعه هم برترین درگون ایج نیست. با اینکه ساخته استودیوی کانادایی بایوور در نهایت پیروز شد که جایزه برترین بازی سال را در جشنواره Game Awards سال 2014 از آن خود کند، بسیاری از بازیکنان معتقد بودند که بازی بیش از حد جاه طلب است و به قولی نمی تواند لقمه های بزرگ خود را بجود. اما برای آن هایی که از سرانجام بازی راضی نبودند یا غافلگیری نهایی آن را دوست نداشتند، Trespasser می تواند در خدمت یک سرانجام مناسب قرار گیرد و داستان را به شکل لذت بخش و راضی نماینده ای برای شما ببندد. بعلاوه به خاطر ابعاد کوچک تر این بسته الحاقی، تجربه آن هم بسیار شخصی تر است و عواطف شما را درباره شخصیت های بازی درگیر خود می نماید. شاید نباید یک سازنده را برای سرانجام دادن بازی خود در یک DLC تحسین کرد، اما حداقل بایوور در این زمینه کار درست را انجام داد و هواداران را در تاریکی سرانجام داستان بازی اصلی رها نکرد.

9. The Lost Crowns برای بازی Dark Souls II

درست مثل گزینه قبلی، دارک سولز 2 هم برترین نسخه این مجموعه نیست و شاید به زعم برخی از هوادارانش ضعیف ترین نسخه سه گانه میازاکی باشد. البته هیچکس هم نمی تواند ادعا کند که Dark Souls II بازی ضعیفی بود. شاید اگر تحت اسم یک بازی سولزلایک عرضه می شد، بازخورد گیمرها هم مثبت تر بود. اما به خاطر طراحی مراحل و باس های نه چندان خلاقانه که قله های رفیع مجموعه سولز هستند، نسخه دوم در تاریخ این سری بدنام شد. البته این موضوع تا زمان عرضه The Lost Crowns صدق می کرد، چرا که این بسته الحاقی حتی از نظر طراحی مراحل خیلی فراتر از بازی اصلی قدم گذاشت. شاید بتوان ادعا کرد که مراحل این محتوای اضافی از اولین بازی Dark Souls هم بهتر هستند، گویی که سازنده ها وقت زیادی برای طراحی تک تک جزییات محیط گذاشته اند. از طرفی باس های این DLC هم دقیقا همه آن چیزی هستند که از باس های سولز انتظار داریم. مثلا Fume Knight یکی از برترین باس های شوالیه جهان سولز است و Sinh هم یکی از برترین اژدهایان. حتی رویارویی با The Ivory King هم برای شما چالش برانگیز و صدالبته لذت بخش خواهد بود.

8. Citadel برای بازی Mass Effect 3

شکی نیست که سه گانه مس افکت در زمره برترین بازی های تاریخ واقع شده است، اما عده زیادی از هواداران این جهان علمی-تخیلی از سرانجام نهایی مجموعه و ماجرای شپرد ناراضی بودند. شاید به سرانجام رساندن چنین داستان بزرگ و پر پیچ و خمی هرگز نتواند همه را راضی نگه دارد. شاید هم بسیاری از گیمرها می خواستند وقت بیشتری با شخصیت های محبوب خود داشته باشند. اگر موضوع مشکل دوم باشد، می توان گفت که بسته الحاقی Citadel دقیقا این حفره احساسی را پر می نماید. همان طور که از نام آن پیداست، این DLC شما را به قلب تپنده جامعه کهکشانی می برد، جایی که شپرد و همراهانش تصمیم می گیرند برای مدتی از مأموریت رفتن غافل شوند و استراحت نمایند. البته یک توطئه بزرگ باری دیگر توجه شما را به مسائل سیاسی راه شیری جلب می نماید، اما به طور کلی، Citadel پر از لحظات بیادماندنی با شپرد و همراهانش است. علاوه بر این، نویسندگان بایوور تصمیم گرفتند که این بسته الحاقی را با چاشنی طنز بنویسند که در مقایسه با دیگر بازی های سه گانه به یک تجربه منحصربه فرد و عجیب منتهی می شود.

7. Air Land Sea برای بازی Just Cause 3

سری Just Cause همواره یک واسط برای متجلی کردن فانتزی های اکشن و خشونت آمیز ما بوده است. در واقع این مجموعه به شما بهانه لازم را برای منفجر کردن هر محیطی می دهد و المان های گیم پلی آن همه در راستای خلق یک تجربه لذت بخش هستند. مسلما نسخه سوم یعنی Just Cause 3 هم از این قاعده مستثنی نیست. اما چطور می شود این معادله را حتی وسوسه برانگیزتر از قبل کرد؟ پاسخ سازندگان بازی به این سؤال اضافه کردن یک جت پک به ابزار شخصیت اصلی یعنی ریکو است که عملا او را به مرد آهنی (Iron Man) جهانی مدیترانه ای مدیچی تبدیل می نماید. بله، بسته الحاقی Air, Land and Sea مسلما روایت خودش را دارد، اما قصه به چه دردمان می خورد وقتی می توانیم مثل ابرقهرمانان بر فراز آسمان جهانی وسیع بازی پرواز و هر نقطه ای را با انواع و اقسام سلاح هایی که به همراه داریم از بین ببریم؟

6. Mooncrash برای بازی Prey

اثر علمی-تخیلی و ترسناک آرکین یعنی Prey در انتهای خود اصلا چالش برانگیز و مجذوب کننده نبود. وقتی به مراحل سرانجامی بازی می رسید آن قدر قدرتمند هستید که دیگر دشمنان تهدیدآمیز نیستند و به راحتی می توان از پس آن ها بر آمد. با اینکه استودیوی سازنده کوشش کرد تا Prey مجذوب کنندهیت دوباره بازی کردن را داشته باشد، دیگر وقتی موقعیت دشمنان را در محیط های بازی می دانستیم، بازی مجذوب کنندهیت ابتدایی خود را از دست داد، چه بسا که سرانجام بندی آن هم بسیار فرمالیته بود. اما بسته الحاقی Mooncrash همه این مسائل را حل و Prey را به یک تجربه تیراندازی روگ لایک بسیار لذت بخش تبدیل می نماید. آیا ساعت های ابتدایی تجربه این بازی را بیاد دارید؟ وقتی که بسیار آسیب پذیر بودید و با ترس و لرز در ایستگاه فضایی نابود شده حرکت می کردید؟ Mooncrash باز هم این حس را برای شما تداعی می نماید، با این تفاوت که دیگر تا سرانجام این محتوای اضافه این اضطراب همراه شما خواهد بود.

5. The Shivering Isles برای بازی TES IV: Oblivion

شاید اگر در سال های آغازین نسل هشتم از هر شخصی درباره برترین بازی های نقش آفرینی تاریخ می پرسیدی، مسلما نام مجموعه The Elder Scrolls بیش از یک بار به گوش می رسید. حتی اگر پیروزیت عجیب و غریب Skyrim و تأثیر آن را بر صنعت بازی ها نادیده بگیریم، نمی توان انکار کرد که نسخه پیشین یعنی Oblivion از مهم ترین آثار تاریخ است. اما با وجود دستاوردهای متعدد این بازی و البته ضعف های غیر قابل انکار آن، بسیاری از هواداران هنوز هم که هنوز است به بسته الحاقی The Shivering Isles بازمی گردند چرا که به معنای واقعی کلمه همه آن جنون و دیوانگی جهان های خیالی استودیوی بتزدا را در خود جای داده است. تقریبا هیچ موضوعی را نمی توان در جزایر لرزان جدی گرفت و شاید همین هم باعث شده که تجربه آن تا این حد مجذوب کننده باشد. پس اگر از نجات دادن جهان خسته شدید و در پی یک تجربه منحصربه فردتر در جهان آبلیوین بودید، بی شک باید به سراغ The Shivering Isles بروید.

4. Death of the Outsider برای بازی Dishonored 2

واقعیت این است که Dishonored 2 جز اینکه دنباله بازی اول باشد و چند مکانیک تازه به گیم پلی معرفی کند، هویتی از خود نداشت. اما بسته الحاقی آن که با نام Death of the Outsider منتشر شد کمی از اساس بازی اصلی فاصله گرفت و به جای اینکه به بازیکنان قدرت مطلق بدهد، آن ها را محدود کرد. بیشتر مراحل بازی باید با مخفی کاری انجام شوند و این بسته الحاقی به شما قابلیت هایی می دهد که با استفاده از آن ها می توانید یک مشکل را به صورت تاکتیکی حل کنید و برای قدم بعدی خود برنامه ریزی کنید. این تغییر به مصداق تزریق جانی دوباره به رگ های بازی بود و به روایت این بسته الحاقی هم یاری کرد. شاید Dishonored 2 نتوانسته باشد پیروزیت اثر قبل از خود را تکرار کند، اما محتوای اضافه آن مسلما در حد و میزان بازی اول است.

3. Left Behind برای بازی The Last of Us

ماجرای بسته الحاقی Left Behind در دو خط زمانی اتفاق می افتد؛ یکی به اسم پیش عایدی آخرین ما که سه هفته قبل از اتفاقات بازی اصلی است و سفر الی (Ellie) و برترین دوستش رایلی (Riley) را به تصویر می کشد. خط زمانی دوم به فصل زمستان بازی برمی شود، زمانی که الی باید برای درمان جول (Joel) در پی دارو و تجهیزات پزشکی باشد. شاید انتخاب این DLC برای بسیاری از کاربران جنجالی به نظر برسد. به هرحال چطور می توان تصور کرد که Left Behind از خود The Last of Us که از پرجایزه ترین بازی های تاریخ است، بهتر باشد؟ اما واقعیت این است که Left Behind هر آنچه از یک بسته الحاقی ناب و بی نقص انتظار داریم را در خود جای داده است. روایت کوتاه بازی پر از اکشن و اتفاقات هیجان انگیز است، مبارزات آن لذت بخش، و داستان آن که برروی شخصیت الی تمرکز دارد بسیار احساسی و تأثیرگذار است. دوستی میان الی و رایلی هم از آن جزئیات ظریف و پر سر و صداست که توجه عده زیادی را چه در داخل رسانه بازی ها و چه در خارج آن، به خود جلب کرد.

2. The Lonesome Road برای بازی Fallout: New Vegas

از بین تمامی آثار مجموعه Fallout که تا به امروز منتشر شده اند، New Vegas قطعا برترین و منسجم ترین بازی است. به عبارتی، اگر شخصی ادعا کند که Fallout از مهم ترین سری بازی های تاریخ است، بتزدا بخش قابل توجهی از این تمجید را به بازی فرعی مجموعه بدهکار خواهد بود. در بسته الحاقی The Lonesome Road هم دقیقا همه آن چیزهایی که از یک بازی Fallout می خواهیم در کنار هم قرار گرفته و بخاطر سادگی خود همچنان می درخشد. اما جدا از اضافه کردن منطقه ها بسیار مهیج و تازه به بازی، The Lonesome Road روایت بسیار قدرتمندی دارد. به هر حال همه می دانیم که شخصیت های اصلی در جهانی Fallout آن طور که باید قدرتمند یا مجذوب کننده نیستند، اما این بار در این بسته الحاقی شخصیتی که شما کنترل می کنید داستان پس زمینه بسیار مجذوب کنندهی دارد و درگیری اخلاقی او منجر به خلق داستانی جالب و متفاوت می شود.

1. Hearts of Stone برای بازی The Witcher 3: Wild Hunt

داستان بازی ویچر 3 به طور کلی قابل قبول و درگیرنماینده بود، اما پخش کردن قصه در سراسر جهانی بزرگ قلمروهای شمالی و سواحل اسکلیگ و بعلاوه پرداختن به شخصیت های بی شماری که در کمپین اصلی حضور داشتند باعث شد تا آن وحدت و انسجام کلی روایت در نقاط بخصوصی زیر سؤال رود. اما با بسته الحاقی Hearts of Stone سی دی پراجکت مفاهیم و ویژگی های جهان ویچر و سبک روایی آن را در قالب یک داستان جمع و جورتر پیاده کرد و نتیجه آن محصولی شد که طبق نظر برخی از هواداران از بازی اصلی هم بهتر بود. غرق شدن در زندگی ضدقهرمانی مثل الگیرد (Olgierd) و سر و کله زدن با دیلماهای همیشگی گرالت در روایت کوچک قلب های سنگی برای بازیکن تجربه ای منحصربه فرد و تأمل برانگیز خواهد بود.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1738

به "10 بسته الحاقی که از بازی اصلی بهترند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بسته الحاقی که از بازی اصلی بهترند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید