فواید تحصیل در کانادا

به گزارش سفر به روسیه، آماده شدن برای آینده می تواند به طور هم زمان ترسناک و در عین حال هیجان انگیز باشد. در زندگی همه ما گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد که می توان با برگزیدن آن ها افق های زندگی را روشن تر نموده و تجارب جدیدی را لمس کرد، یکی از این گزینه های در دسترس، ادامه تحصیل در کانادا است.

فواید تحصیل در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر به کانادا سال 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این روزها افراد زیادی از سراسر دنیا کانادا را به عنوان برترین مقصد تحصیل و زندگی برای خود و یا افراد خانواده بر می گزینند؛ اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چه عواملی موجب انتخاب کانادا در راس تمامی مقاصد تحصیلی و مهاجرتی در دنیا می شود.

زندگی در محیطی چندزبانه و چندفرهنگی

کانادا کشوری چندزبانه است و به همین خاطر تحصیل در این کشور، فرصتی استثنایی برای گسترش مهارت های زبانی و تقویت چشم اندازهای پیش رو برای تصاحب یک شغل جذاب در بازار کار این کشور است.

دوره های زبان فرانسوی و انگلیسی بخش مهم و جدانشدنی سیستم آموزشی کانادا بوده و در عین حال موجب غنی سازی فرهنگ و زندگی اجتماعی در کشور کانادا می شود.

بر همین اساس، شهرهای بزرگی نظیر تورنتو، ونکوور و مونترال با برخورداری از شهروندان و مهاجران ملل مختلف، فرهنگ و زبان متفاوت و جاذبه هایی هم چون سواحل، موزه ها، رستوران ها و مراکز خرید متعدد، تجربه جدیدی از زندگی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

سیستم آموزش و پرورش دنیای و برتر دنیا

کالج های دولتی و خصوصی و دانشگاه های کانادا، موسسات آموزشی عالی هستند که در سراسر دنیا دارای اعتبار بالایی بوده و شناخته شده هستند. همچنین سیستم آموزشی و آموزش و پرورش کانادا مشوق اصلی تحصیل و مطالعه چندرشته ای و یا به اصطلاح cross-disciplinary بوده و همیشه در پی گسترش مهارت های انتقال پذیر نظیر تفکر خلاق، کارگروهی و ارتباطات اجتماعی است و برای تحقق این مهم از جدیدترین فناوری ها و رسانه دیجیتال بهره می برد.

بنابر گزارش وب سایت معتبر times، بیش از 5 دانشگاه کشور کانادا در لیست 100دانشگاه برتر دنیا در سال 2019 قرار گرفته اند و همین امر به سادگی سطح و کیفیت بالای موسسات آموزشی این کشور را نشان می دهد.

همچنین بنابر آمار هرساله بیش از 200 هزار دانشجوی بین المللی برای ادامه تحصیل به این کشور سفر می نمایند و کشور کانادا طی چندین سال متمادی در مقام نخست کشورهای پیشرفته ای قرار گرفته که بالاترین میزان بودجه را در بخش آموزش و تحقیق کشور داشته است.

امکان کسب تجربه کاری با ارزش و پوشش بعضی از هزینه ها

به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در کانادا شما این امکان را دارید تا به صورت نیمه وقت در طول هفته کار کنید. کار دانشجویی در کانادا شامل هر دو نوع داخل دانشگاه On-campus و یا خارج از دانشگاه Off-campus می شود و دانشجو مجاز است تا برای حداکثر 20 ساعت در هفته به کار در خلال تحصیل پرداخته و از این طریق بخشی از هزینه های تحصیل خود در دانشگاه های این کشور را پوشش دهد.

همچنین دانشجویان بین المللی این امکان را دارند تا با در دست داشتن مجوز study permit در تعطیلات زمستان و تابستان به صورت تمام وقت برای حداکثر 30ساعت در هفته به کار در کانادا مشغول شوند.

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا

به محض تمام شدن تحصیل در دانشگاه و فارغ التحصیلی از هر یک از مقاطع دانشگاهی در کانادا، شما این امکان را خواهید داشت تا برای دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی و یا به اصطلاح PGWP در کانادا اقدام کنید.

با در دست داشتن این مجوز شما امکان فعالیت تمام وقت در بازارکار فعال کشور کانادا را برای حداکثر 3سال دارید. در عین حال شما می توانید علاوه بر کسب درآمد، با ایجاد سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی و حضور بیش از 5 سال در خاک کشور کانادا، برای اقامت دائم این کشور و یا همان PR اقدام نمایید.

امکان همراهی خانواده با دانشجوی بین المللی

یکی از فواید و مزایای مهم تحصیل در کانادا، امکان همراهی والدین و یا همسر و فرزندان زیر 18 سال دانشجو به وسیله ویزای همراه تحصیلی در کانادا است. علاوه بر این موضوع، والدین و یا همسر دانشجو می توانند در خلال تحصیل وی با دریافت مجوز کار آزاد open work permit به فعالیت در بازار کار این کشور بپردازند.

همچنین چنانچه دانشجوی بین المللی دانشگاه های کانادا دارای یک یا چند فرزند زیر18 سال باشد، این امکان برای وی وجود دارد تا به صورت رایگان فرزندان خود را بدون احتیاج به دریافت مجوز تحصیل مجزا در مقاطع ابتدایی، هدایت و یا دبیرستان این کشور ثبت نام نماید.

در صورتی که دانشجو پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا قصد دریافت مجوز PGWP و فعالیت در بازارکار این کشور را داشته باشد، ادامه شرایط مذکور برای خانواده وی نیز ممکن خواهد بود.

کیفیت بالای زندگی در کانادا

بنابر گزارش سازمان QS World، سه شهر کانادایی تورنتو، مونترال و ونکوور در لیست 50 شهر برتر دانشجویی دنیا قرار گرفته اند. رتبه بندی و رنکینگ دنیای این سه شهر معروف کانادایی براساس فاکتورهایی نظیر مقرون به صرفه بودن، تنوع قومی و ملیتی دانشجویان و نوع درک و برخورد کارفرمایان در مقابل فارغ التحصیلان در بازار کار کانادا بوده است.

البته بنابر آمار و رتبه بندی سازمان ملل، کشور کانادا یکی از 3 کشور برتر دنیا برای زندگی نام گرفته و مکانی است که در آن مهاجران و دانشجویان بین المللی از امنیت و آزادی بی سابقه ای برخوردار هستند.

بر همین اساس، با در نظر دریافت مواردی نظیر کم بودن هزینه های تحصیل و زندگی (شهریه، حمل و نقل، اجاره خانه و غیره) در مقایسه با کشورهایی هم چون فرانسه، انگلیس و آمریکا و وجود امنیت، ثبات و احترام برای حقوق فردی و تمام افراد جامعه، می توان گفت که زندگی در کانادا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

امکان تجربه غنی فرهنگی

کشور کانادا با برخورداری از تنوع جمعیتی بسیار بالای خود، مناظر فرهنگی غنی و پر جنب و جوشی را در طول سال خلق می نماید. تجاربی که در هر استان و منطقه از کانادا متفاوت بوده و شرکت در آنها می تواند برای دانشجویان بین المللی و مهاجران کشورهای مختلف هیجان انگیز باشد.

لذت بردن از اصوات گوش نواز فستیوال بین المللی موسیقی جاز مونترال: جشنواره ای متفاوت برای عاشقان موسیقی که هرساله 3000 هنرمند را از 30 کشور دنیا دورهم جمع می نماید. از این رو، بیش از 2میلیون نفر از جوانان و علاقه مندان به خیابان های شهر آمده و از اجرای چیزی در حدود 1000 کنسرت این جشنواره لذت می برند.

برای حضور در مراسم سوارکاری معروف کلگری Stampede کفش ها کابویی بپوشید: مراسم Calgary Stampede یکی از بزرگترین مراسم سوارکاری در فضای باز است که هرساله بیش از 1میلیون نفر بازدیدنماینده را به سمت خود جذب می نماید.

در خلال تنها چند هفته، شهر کلگری با شهروندانی با لباس کابویی، ساختمان هایی با تزئینات وسترن و امکانات باربیکیو و سرو صبحانه پن کیک، به یک جشن بزرگ تبدیل می شود.

در یک مسابقه هاکی شرکت کنید: ورزش هاکی برای کانادایی ها هم چون ورزش فوتبال برای اروپایی ها اهمیت دارد. هاکی چیزی فراتر از یک ورزش ملی است و مثل مذهب برای خیلی از شهروندان کانادا مقدس است.

کشور کانادا دارای تیم های هاکی متنوعی از قبیل مونترال، تورنتو، ونکوور، ادمونتون،کلگری،وینی پگ و اتاوا است. برای اینکه بتوانید به خوبی هیجان این ورزش محبوب کانادایی را لمس کنید، تنها کافیست تا در ماه می(اردیبهشت) به تماشای نزدیک یکی از این مسابقات بنشینید.

از وعده غذایی پوتین poutine لذت ببرید: ترکیب فوق العاده ای از سیب زمینی سرخ نموده، گوشت gravy و تکه های پنیر، وعده غذایی مورد علاقه شهروندان کانادا و گردشگران است. حتی در بعضی از شهرهای کانادا هرساله هفته ای به نام Poutine Week وجود دارد.

از رویداد جذاب و خوشمزه sugar shack بازدید کنید: از اواسط مارچ (اسفند) تا اواسط آپریل(فروردین) فصل sugaring-off در استان کبک است، زمانی که شیره درخت افرا برای تبدیل شدن به شربت افرا و سایر محصولات قندی برداشت می شود.

فقط کافیست در این بازه زمانی به بازدید رویداد دیدنی sugar shack بروید و طعم غذاهای مختلف را چشیده و به پایکوبی وشادی بپردازید.

نرخ بیکاری بسیار پایین در کانادا

دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل در این کشور از چشم اندازهای کاری بسیار قوی در بازارکار کانادا برخوردار هستند. دانشگاه های کشور کانادا دارای بیش از 5000 قرارداد همکاری مشترک دنیای بوده و در عین حال تمرکز ویژه ای بر مقوله تحقیقات کاربردی و صنعت محور دارند.

از این رو، هیچ جای تعجبی نیست که بیش از 90 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا در کمتر از 6 ماه از فارغ التحصیلی، در یک موقعیت کاری مناسب استخدام می شوند.

آموزش، اولویت اول دولت کانادا است

اخیرا سازمان استراتژی بین المللی آموزش در کانادا به طور رسمی اعلام نموده که میخواهد تا سال 2022 تعداد دانشجویان بین المللی تمام وقت خود را به عدد 450.000 نفر برساند.

وزارت آموزش و پرورش کانادا جذب دانشجویان بین المللی و تقویت هر چه بیشتر بخش آموزش کانادا را در دستور کار خود قرار داده و میخواهد تا با ایجاد فرصت های بیشتر استخدام و کار دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی و اعطای اقامت دائم به این دسته از افراد، نیروی تحصیل نموده ارزشمند خارجی و بین المللی را در خاک کشور خود حفظ کند.

زیبایی های طبیعی تمام ناشدنی و بی نظیر کانادا

دومین کشور پهناور دنیا یعنی کانادا آنچنان وسیع و گسترده است که 14برابر کشور فرانسه وسعت دارد!

شما می توانید در خلال تحصیل در کانادا از مناظر و زیبایی های طبیعی بدیع این کشور چهارفصل لذت ببرید و در زمستان پربرف و سخت کانادا به ورزش اسکی و اسکیت روی برف و یخ پرداخته و مهارت های ورزش های زمستانی خود را ارتقا دهید.

شما همچنین می توانید در تعطیلات و اوقات فراغت خود از مکان های دیدنی نظیر سواحل استثنایی جزیره پرینس ادوارد، شهر ویکتوریای ونکوور، آب دره ساگونای و Percé Rock of the Gaspé معروف در کبک، صخره های کوهستانی و دریاچه لوئیس آلبرتا، دریاچه نیاگارا در انتاریو، پارک ملی جاسپر آلبرتا و کوهستان ویسلر بریتیش کلمبیا دیدن نموده و زندگی در قلب طبیعت بکر کانادا را تجربه کنید.

بی دلیل نیست که کشور مهاجرپذیر و چندزبانه کانادا با فرهنگ های مختلف، امنیت و آزادی مثال زدنی، فرصت های بی شمار تحصیلی و کاری، استانداردهای بالای آموزشی و زندگی و بسیاری از مزایای دیگر همچنان در راس مقاصد تحصیلی و مهاجرتی دنیا قرار گرفته و بهترین گزینه برای زندگی، تحصیل، کار و تفریح در دنیا محسوب می شود.

گروه شرکت های خبرنگاران (ایران-آنکارای سابق) با بیش از 10سال سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا همیشه آماده ارائه مشاوره رایگان، خدمات تخصصی مهاجرتی و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است.

منبع: نیلگام
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 725

به "فواید تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید