تور بلغارستان: 21 مکان دیدنی در بلغارستان

به گزارش سفر به روسیه، بلغارستان کشور فرهنگ و زیبایی هاست که جاذبه های طبیعی و مکان های تاریخی شگفت انگیز آن هر ساله جهانگرد های زیادی را از سراسر جهان به سوی خود فرا می خواند. کوه ویتوشا، دریاچه های ریلا، آبشارهای کروشونا و مخروبه های سردیکا همه و همه تنها بخشی از جاهای دیدنی بلغارستان هستند. (پیشتر درباره نکات سفر به بلغارستان نوشته ایم).

تور بلغارستان: 21 مکان دیدنی در بلغارستان

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

در این مطلب می خواهیم شهرها و مکان های تماشای بلغارستان را به شما معرفی کنیم. پس از صوفیه آغاز می کنیم تا به شهرهای کوچک تر و زیبایی برسیم که مانند ریزنگین هایی بر تاج این کشور می درخشند. بنابراین به بلغارستان نروید مگر این که بخواهید از این مکان ها تماشا کنید.

شهرهای تماشای بلغارستان

1- صوفیه (Sofia) نگین شهرهای بلغارستان

اگر نظر ما را بخواهید به شما می گوییم که صوفیه نگین شهرهاست؛ نه زیاد کوچک و نه بیش از میزان بزرگ است. ولی وسعت آن به میزان ای هست که بتواند نیازهای هر فردی را برآورده کند؛ مثل مغازه ها، فروشگاه های غذایی و سیستم حمل و نقل عالی. پس خیالتان راحت باشد که در عرض یک روز می توانید از جاهای تماشای بلغارستان در شهر صوفیه تماشا کنید و عصر هم برنامه ای برای شادی و سرگرمی داشته باشید. خودتان با سفر به این شهر می توانید سخن ریک استیوز، مستندساز معروف آمریکایی را تایید کنید که می گوید صوفیه برترین شهر در بلغارستان برای زندگی است.

صوفیه شهر مجذوب کنندهی است. در مقاله دیگر ما از جاذبه های گردشگری صوفیه بیشتر بخوانید.

آدرس شهر صوفیه در گوگل مپ

2- شهر وارنا (Varna)

وارونا بزرگ ترین شهر در ریویرا بلغارستان و محل اصلی تجمع سواحل زیبای این کشور است که همواره از آن به عنوان یکی از مهم ترین جاهای تماشای بلغارستان یاد می نمایند. وارنا علاوه بر این ها، از فرهنگی غنی و زنده برخوردار است که خیابان های آن آدم را به یاد ادیسه می اندازد.

شما در این شهر می توانید وارنا نکروپولیس و حمام های رومی را ببینید، کلیسای جامع مادر آف گاد را در دل بستایید یا این که یادبود برادری شوروی و بلغارستان را به نظاره بنشینید. اقامت در وارنا یک فرصت استثنایی برای کشف منظره ها بی نظیر اطراف شهر است که از جمله آن ها باید به ساحل شرقی بلغارستان اشاره کنیم که زیباترین سواحل در آن جا واقع شده اند. ضمناً پیشنهاد می کنیم از پوبیتی کامانی هم تماشا کنید که پر از سنگ های جالب و عجیب است.

آدرس شهر وارنا در گوگل مپ

3- شهر پلودیو (Plovdiv)؛ سرزمینی کهن

این دومین شهر بزرگ در بلغارستان است که به تازگی در جذب جهانگردان با صوفیه وارد رقابت شده، مخصوصا سال جاری که پلودیو، را به عنوان مرکز فرهنگی اروپا هم انتخاب نموده اند. اگرچه خیلی ها بودن در صوفیه را دوست دارند، ولی باید اعتراف کنیم که پلودیو کمی بیشتر به مذاق گردشگران خوش می آید. چون در این شهر حس آرامش و راحتی بیشتری دارند.

هرکسی که عاشق عکاسی است، رویای رفتن به قسمت های قدیمی شهر پلودیو را در سر می پروراند. معماری و سبک طراحی خاصی که این شهر دارد، فرصتی را در اختیار مردم قرار می دهد تا به این خانه ها قدم بگذارند، از معماری ملی آن ها تماشا نمایند و به وضوح ببینند که زندگی اشراف بلغاری در قرون 19 و 20 میلادی به چه شکلی بوده است.

یکی از ساختمان های موردعلاقه گردشگر ها موزه قوم نگاری است که در یکی از برترین عمارت های شهر قدیمی پولودیو بنا شده است. این یکی از اینستاگرامی شده ترین مکان ها در این شهر است. دقیقا از همین مکان به فرهنگ و سنن بغاری ها می شود نزدیک شد.

اما جواهر واقعی یونسکو که آن را تبدیل به شهر قویمی پلودیو نموده، آمفی تئاتر رومی فیلیپوپولیس است که به معنی واقعی کلمه زیبا و بی نظیر است. به همین خاطر است که همواره از آن به عنوان یکی از برترین آمفی تئاترها و جاهای تماشای بلغارستان یاد می شود.

علاوه بر این ها برای تماشا شهر پلودیو، باید محیط اطراف مسجد ژومایا و ورزشگاه رومی را هم آنالیز کنید که با آمفی تئاتر فرق دارد. مثلا می توانید اتومبیل های رنگ آمیزی شده و هنرهای زیبا را به نظاره بنشینید و با چشمان خود ببینید که با چه شکوه و عظمتی جشن مرکز فرهنگی شدن را در سال 2019 برپا کردند.

انتها پیشنهاد می کنیم که بازدید از شهر پلودیو را با صرف یک فنجان قهوه در یکی از کافه های خیابان کاپانا به خاتمه برسانید. هنرهای خیابانی مجذوب کننده مانند شوهای پایکوبی و موسیقی های محلی می توانند شما را برای ساعت ها سرگرم نمایند، تا حسابی از سرگرمی و خوشگذرانی در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

آدرس شهر پلودیو در گوگل مپ

4- شهر ولیکو تارنوو (Veliko Tarnovo)؛ شهر تزارها

این شهر کوچک یکی از زیباترین شهرهای اروپاست که هرکسی را عاشق خود می نماید. معماری زیبا و منحصربه فرد خانه ها و ساختمان ها می توانند تعجب هر بیننده ای را برانگیزند. پس بی علت نیست که در لیست جاهای تماشای بلغارستان جایگاه ویژه ای دارد. مردمی که در شهر ولیکو تارنوو زندگی می نمایند، شهر تاریخی و کوچک خود را بسیار دوست دارند. ویژگی های دوست داشتنی این شهر در جزء به جزء آن قابل لمس است چهره ای مجذوب کننده و دلفریب به آن می دهد.

خیلی ها ولیکو تارنوو را به عنوان شهر تزارها می شناسند. چون مرکز دومین امپراطوری بلغارستان بوده است. جالب است بدانید که این شهر روی سه تپه بنا شده است. در اینجا می توانید خرابه های شهر تاریخی و عجیب ترین کلیسایی را ببینید که تابه حال نظیر آن را هم به چشم ندیده اید. این مکان هنوز هم شگفت انگیز است و یک منظره محشر از تمام شهر ولیکو تارنوو را در برابر چشم هر بیننده ای ترسیم می نماید.

دلایل متقاعدنماینده ای برای تماشا ولیکوو تارنوو وجود دارد؛ مثل هنرهای خیابانی و بی نظیر، راه پله هایی که به ناکجاآباد می رسند و به خودی خود، نمایی بی نظیر را به وجود می آورند. پس حتما این شهر را در لیست جاهای تماشا بلغارستان بگنجانید و بازدید از آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

آدرس شهر ولیکو تارنوو در گوگل مپ

5- دهکده تاریخی آرباناسی (Arbanasi)

برای تماشا این منطقه اسرارآمیز، سفری یک روزه را از ولیکو تارنوو آغاز کنید تا به روستایی بسیار زیبا برسید که در آن گذر زمان را حس نخواهید کرد. این روستا را بیشتر به خاطر کلیساها و دیرهایش می شناسند که در عین زیبایی، یکی از آرامش بخش ترین مکان های تماشای بلغارستان است. اما مطمئنا از شنیدن این که چه کارهای جالبی می توانید در آرباناسی انجام دهید، ذوق زده خواهید شد! برای مثال شکل ساختمان ها و معماری آن ها انقدر خاص و مجذوب کننده است که جان می دهد برای گرفتن عکس های هنری! البته به هیچ وجه از خوردن غذاهای محلی این روستا هم غافل نشوید که شاید نظیرش را هیچ کجای جهان پیدا نکنید.

آدرس دهکده آرباناسی

6- شهر کوپریوشتیتسا (Koprivshtitza)؛ شهر موزه

یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین جاهای تماشای بلغارستان شهر کوپریوشتیتسا است که به عنوان شهر موزه شناخته می شود. اما چرا شهر موزه؟ چون معماری آن حالتی ترسیم گونه دارد و پر از شکل ها و طرح های کلاسیک است که فرم قرن نوزدهی به آن می دهد. بعلاوه کوهی که در نزدیکی آن واقع شده است، نمای بی نظیری به شهر بخشیده است.

اگر می خواهید با معماری های جالب قدیمی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که حتما از این شهر تماشا کنید. از آن جایی که گردشگر های خارجی زیادی در آن وجود ندارد، پس برایتان جای دنج و آرامی خواهد بود.

آدرس شهر کوپریوشتیتسا در گوگل مپ

7- شهر بورگاس سالترنز (Burgas)؛ شهری میان دریاچه صورتی نمک

اینجا یک شهر مهم در ساحل دریای سیاه است؛ ولی باحال ترین قسمت آن دریاچه نمک صورتی است! شاید برایتان جالب باشید که رنگ صورتی سالترنز کاملا طبیعی است و از میگوی آب شور ناشی می شود که در آب های کاملا شور زندگی می نمایند.

قسمت کوچکی از آب این دریاچه به میزان یک گل اسپای (جلسات بهداشت پوست و بدن) رایگان ارزش و کارایی دارد که با برداشت بخشی عظیمی از آن می توان کارخانه نمک راه اندازی کرد! سالانه 40 هزار تن نمک فراوری می نماید و به همین علت به بزرگ ترین فراورینماینده نمک در بلغارستان تبدیل شده است.

پیشنهاد می کنیم وقتی به این دریاچه داخل می شوید، تن خود را به گل موجود در آن بسپارید و زیر نور خورشید بدنتان را خشک کنید! سپس 100 متر بروید تا به دریای سیاه رسیده و بدنتان را در آنجا بشویید. این یک جلسه اسپای کامل به روش بلغاری است که حتی یک ریال هم برایتان هزینه ندارد.

آدرس شهر بورگاس در گوگل مپ

8- ملنیک (Melnik)

شهر ملنیک کوچک ترین شهر بلغارستان است و فضای آرام و زیبایی دارد. بیشتر گردشگران به خاطر تماشا هرم های نمکی و صومعه روژن به این شهر می فرایند که قطعا ارزش تماشا دارند. اگر در سفر به بلغارستان، سری هم به شهر ملنیک زدید، پیشنهاد می کنیم که بعد از گشت و گذار و تماشا جاذبه های آن، حتما به کافه های محلی هم بروید و مطمئن باشید ساعات خوشی برایتان رقم خواهد زد.

آدرس شهر ملنیک در گوگل مپ

جاهای تماشای بلغارستان

خب بعد از آشنایی با شهرهای گردشگری، وقت آن رسیده که به سراغ جاذبه های گردشگری بلغارستان برویم.

9- کلیسای جامع الکساندر نوسکی (Alexander Nevsky)

صوفیه شهر موردعلاقه بسیاری از گردشگر هاست. چرا؟ خب به خاطر این که از مغازه ها و فروشگاه های متعدد و متنوع گرفته تا خرابه های شهر رومی همواره چیزی شگفت انگیز و مجذوب کننده در شهر صوفیه وجود دارد که آدم را غافلگیر کند.

حالا از تماشای های بلغارستان در این شهر برای شما خواهیم گفت. تحت هیچ شرایطی تماشا گنبدهای طلایی کلیسای جامع الکساندر نوسکی را از دست ندهید که سمبل شهر صوفیه است. حتما به درون ساختمان هم سرکی بکشید تا رسوم قدیمی ارتودکسی را از نزدیک ببینید و لمس کنید. علاوه براین موزه نگاره های حضرت عیسی را هم از قلم نیندازید. کلیسای روسی را هم اصلا از دست ندهید، چون فقط یک خیابان با کلیسای جامع نوسکی فاصله دارد و در مقیاس خیلی کوچکتر ساخته شده است؛ ولی باز در همان ابعاد و میزان، با معماری کم نظیرش هوش از سر هر بیننده ای می برد.

آدرس کلیسای جامع الکساندر نوسکی در گوگل مپ

10- تئاتر ایوان وازوف (Ivan Vazov)

در قلب پارک های دوست داشتنی که به باغ شهر معروف است، یکی دیگر از جاهای تماشای بلغارستان به نام تئاتر ملی نیوکلاسیک ایوان وازوف واقع شده است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به هنر و تئاتر علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم که حتما به تماشا اجرای نمایش هنرمندان ایوان وازوف بروید. بعلاوه می توانید از تماشای معماری مجذوب کننده و منحصر به فرد این بنا لذت ببرید.

آدرس تئاتر ایوان وازوف در گوگل مپ

11- کلیسای سنت جورج (Church of Saint George)

قدیمی ترین کلیسای شهر روتاندا سنت جورج نام دارد و برای قرن ها از چشم محلی ها و مردم شهر پنهان بوده است. قدمت این کلیسا به قرن 4 میلادی برمی شود و بازدید از آن برای دوستداران تاریخ و باستان بسیار مجذوب کننده است. این بنا به جای مانده های شهر سردیکا است که ساختمان آن با آجرهای قرمز و به شکل مدور ساخته شده است که تقارن پیچیده ای هم دارد. همین ویژگی ها کافی است تا شما را به تماشا این کلیسا مشتاق کند.

آدرس کلیسای سنت جورج در گوگل مپ

12- مخروبه های سردیکا (Serdika) و حمام مرکزی

به شما پیشنهاد می کنیم که در میان جاهای تماشای بلغارستان از مخروبه های شهر روم باستانی به نام سردیکا مدفون در مترو، کلیسای سوتا ندلیا و مسجد بانیا باشی در میدان مقاومت مذهبی حتما بازدید کنید و سری هم به بازار مرکزی بزنید. مطمئنیم که اصلا دلتان نمی خواهد تماشا معماری وینی حمام های مرکزی را از کف بدهید! البته به خاطر داشته باشید که متاسفانه الان دیگر گرمابه نیست و تبدیل به موزه شده است. ولی به هر حال، به طور مجانی می توانید جوی آب موجود در خیابان پشتی را پر از آب کنید.

آدرس مخروبه های سردیکا و حمام مرکزی در گوگل مپ

13- کوه ویتوشا (Vitosha)

کوه ویتوشا یکی از بخش های اصلی صوفیه است؛ ولی بدون شک، آنقدر زیبا، دلفریب و بی نظیر است که خودش به تنهایی می تواند به یکی از جاهای تماشای بلغارستان و جدا از صوفیه به جذب گردشگر ادامه دهد! راه های متنوعی برای لذت بردن از همجواری با کوه ویتوشا وجود دارد؛ مثل پیاده روی در غروب، مدیتیشنی آرامش بخش در طلوع آفتاب، منظرهی بی نظیر به کوپی توتو، صعود به قله چرنی وراه، لذت خوردن یک خوراکی سبک و دلچسب در یکی از رستوران های کوچک، اسکی و اسنوبورد در شیب های کوه همه و همه تجربه های لذت بخشی هستند که هر آدم عشق سفری را سر ذوق می آورد.

رسیدن به کوه ویتوشا بسیار آسان است. اتومبیل هایی هستند که شما را به کوه و دامنه آن می رسانند تا منظرهی بی نظیر در مقابل چشمانتان ترسیم شود و از تماشا آن حظ ببرید. علاوه بر آن ها، 66 اتوبوس دیگر هم هستند که شما را به مقصد الکو می برند که بلندترین قله این کوه است و مبدا بسیاری از گشت و گذارها و سیاحت ها در بلغارستان است.

آدرس کوه ویتوشا در گوگل مپ

14- بوزلوژا (Buzludzha)

این کوه را به عنوان نمادی برای برگزاری جلسات حزب کمونیستی بوده است. اما متاسفانه پس از انحلال این حزب و جنبش، این مکان خالی از سکنه شده و طی این همه سال از آن هیچ محافظتی صورت نگرفته و ورود به آن غیر ممکن بوده است. اما از اردیبهشت سال 2018 گارد محافظتی در این جا ساکن شده اند تا از آسیب های بیشتر آن جلوگیری نمایندتا آن را برای نسل های بعدی سالم نگه دارند. از آن پس درهای آن به روی عموم باز شده و گردشگر ها می توانند وارد این کوه شگفت انگیز شوند، به طور کامل از آن بازدید نمایند و عکس های بی نظیری بگیرند.

آدرس بوزلوژا در گوگل مپ

15- هفت دریاچه ریلا (Seven Rila Lakes)

یکی از محبوب ترین جاهای تماشای بلغارستان سری دریاچه های ریلا است که گشت و گذار در آن صفای خاص خودش را دارد. این دریاچه ها کمتر از 100 کیلومتر با صوفیه فاصله دارند، بنابراین مکانی بی نظیر برای سرگرمی و سیاحت است.

گشت و گذار در این دریاچه ها بسته به سرعت شما و راهی که انتخاب می کنید، حدود 3 تا 5 ساعت طول می کشد؛ ولی ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای این کار چند ساعت بیشتر وقت بگذارید تا از آن چندین برابر حظ ببرید. این دریاچه ها واقعا شگفت انگیز هستند و هرکسی که تابستان به بلغارستان سفر می نماید، نباید به هیچ وجه لذت تماشا آن ها را از دست بدهد.

آدرس هفت دریاچه ریلا در گوگل مپ

16- دیر ریلا (Rila Monastery)

یکی دیگر از تماشای های بلغارستان دیر ریلا است که سمبل بلغارستان بوده و یکی از محبوب ترین و مجذوب کننده ترین دیرهای ارتودکسی را در خود جای داده است. دیوارهای کلیسا به شکل هنرمندانه ای نقاشی شده است و در آن مکانی مخصوص برای کشیش ها وجود دارد که جامعه ای کوچک را برای آن ها به وجود آورده است.

آدرس دیر ریلا در گوگل مپ

17- شیپکا (Shipka)

این کلیسای کوچک تنها شعبه ای کوچک از بوزلوژا و مکانی جالب برای سیر و سیاحت در بلغارستان است. بازدید از کلیسای شیپکا، رویای اینسناگرام بازهاست! شما در اینجا می توانید یک باغ بزرگ، پر از گل های آفتابگردان را ببینید که منظره ای رویایی را به وجود آورده اند. مخصوصا اگر در فصل مناسب یعنی اواخر خرداد به اینجا بروید، با چشمان خودتان شاهد این منظره ها روح نواز خواهید بود.

آدرس شیپکا در گوگل مپ

18- قلعه نظامی بلوگرادچیک (Belogradchik)

در ضلع شمال غربی بلغارستان رشته کوه های بلوگرادچیک قرار دارند که دارای شمایلی عجیب هستند؛ به گونه ای که 30 کیلومتر طول داشته و صخره هایی با ارتفاع بیش از 200 متر دارند. این صخره ها که یکی از جاهای تماشای بلغارستان به حساب می آیند، شاید شبیه به آن چیزی هستند که در متئورا یونان دیده باشید. با این حال جالب ترین چیز درباره بلوگرادچیک، قلعه ای است که شبیه به قسمت بیرونی صخره ها در فیلم گیم آف ترونز به نظر می رسد؛ اما خوشبختانه در واقعیت چنین چیزی حقیقت ندارد و می توانید خودتان تمام و کمال از تماشا آن لذت ببرید.

آدرس قلعه نظامی بلوگرادچیک در گوگل مپ

19- سائوا دوپکا (Saeva dupka)

تعدادی غار در بلغارستان یافت می شود که این یکی از زیباترین آن هاست و همواره به عنوان یکی از جاهای تماشای بلغارستان گردشگران زیادی از آن بازدید می نمایند. دهلیزهای بزرگی در این غارها وجود دارد که به آن ها منظره ای خاص داده اند. البته آن هایی که از ارتفاع می ترسند شاید دوست نداشته باشند که از نردبان استفاده نمایند تا استالاکتیت و استالاگمیت ها را از فاصله ای نزدیک ببینند. غار سائوا دوپکا واقعا زیباست؛ چون در آن مواد آلی به شکل های جالبی در آمده اند که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نمایند.

آدرس سائوا دوپکا در گوگل مپ

20- پل شیطان (Dyavolski most)

دیاولسکی موست را بیشتر با نام پل شیطان می شناسند که یکی از جاهای تماشای بلغارستان است و در روستای آردینو واقع شده است. این پل در زمان اوتامان ساخته شده و به همین علت است که به پل بالکان دیگری نیز شباهت دارد که نام آن استاری موست است و در موستار واقع شده است.

رسیدن به اینجا آنقدرها هم آسان نیست؛ چون باید اتومبیلی را کرایه کنید و سه ساعت از نزدیک ترین شهر بزرگ یعنی همان پلودیو در راه باشید. هرچند که اگر به عکاسی، مقاصد گردشگری عجیب و ماجراجویانه علاقه مند باشید، طی کردن این راستا طول و دراز ارزشش را دارد.

آدرس پل شیطان در گوگل مپ

21- آبشارهای کروشونا ؛ منظره ای رویایی پنهان در دل طبیعت (Krushuna Falls)

آبشارهای زیبای کروشونا خیلی مرتفع و الهام بخش نیستند؛ اما رنگ زیبا و منظره دلفریب آن واقعا ارزش تماشا دارد. این آبشارها از کلونی های کلسیوم ساخته شده اند. به این معنی که به حالتی خاص کنار هم قرار گرفته اند و منظرهی رویایی و اسرارآمیز را پدید آورده اند. مطمئن باشید که اگر از آن تماشا کنید عاشقش می شوید.

آدرس آبشارهای کروشونا در گوگل مپ

در نهایت …

با وجود تمام آثار باستانی و جاذبه های طبیعی که برای گشت و گذار در بلغارستان برشمردیم، حتما خودتان به این نتیجه رسیده اید که این کشور هم می تواند یکی از برترین گزینه ها برای یک سفر خارجی باشد. می دانیم که ممکن است در سفر خود نتوانید از تمام جاهای تماشای بلغارستان تماشا کنید، ولی این مطلب به شما یاری می نماید که تک تک آن ها را بشناسید و برای تماشا بخش عمده ای از آن ها برنامه ریزی کنید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2047

به "تور بلغارستان: 21 مکان دیدنی در بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان: 21 مکان دیدنی در بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید