گشایش های خوب واکسن کرونا در اردیبهشت اتفاق خواهد افتاد، شرایط 63 شهر از شاخص شهر های قرمز بالاتر است

به گزارش سفر به روسیه، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: خبر های خوبی در بحث واکسن کرونا و واکسیناسیون در راه است.

گشایش های خوب واکسن کرونا در اردیبهشت اتفاق خواهد افتاد، شرایط 63 شهر از شاخص شهر های قرمز بالاتر است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر علیرضا رئیسی اضافه کرد: در اردیبهشت ماه گشایش خوبی در بحث واکسن کرونا هم در فراوری داخلی و هم خارجی خواهیم داشت و فراوری واکسن های برکت، رازی و پاستور در مراحل خوبی هستند.

دکتر علیرضا رئیسی اضافه کرد: فعالیت های خوبی برای واردات واکسن هم شده و در اردیبهشت گشایش خوبی اتفاق خواهد افتاد.

وی درباره جزئیات واکسیناسیون گسترده در کشور با واکسن های داخلی و خارجی هم گفت: درخواست خرید واکسن به کشور های مختلف ارسال شده است و برای واکسن اسپوتنیک روسیه که حدود 2 میلیون قرار داد بستیم به حدود یک میلیون رسید و در عمل 420 هزار واکسن از روسیه ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سبد کوواکس 16 میلیون و هشتصد هزار دز خریداری کردیم، اما شرکت هایی که واکسن را در اختیار کوواکس باید قرار می دادند بدعهدی کردند.

آقای رئیسی توضیح داد: ما قول داده بودیم تا قبل از انتها سال یک میلیون و سیصد هزار نفر از افراد آسیب پذیر را واکسینه کنیم، ولی با توجه به بدعهدی های اجرا شده این کار 2 تا 3 هفته عقب افتاد و تا انتها فروردین این تعداد را واکسینه خواهیم کرد و فاز یک به انتها می رسد.

وی با اشاره به اینکه فراوری واکسن های برکت، رازی و پاستور در مراحل خوبی است، گفت: انستیتوپاستور تا اواخر اردیبهشت امکان فراوری میزان قابل توجهی واکسن را دارد و بنیاد برکت هم قول دادند تا خرداد ماه واکسن را در اختیار ما قرار دهند.

وی اضافه کرد: از طرفی هم فعالیت های خوبی برای واردات واکسن از کشور های خارجی اجرا شده است که در اردیبهشت یک گشایش خوبی اتفاق خواهد افتاد و همچنین برای ورود بخش خصوصی در واردات واکسن، هم به قرارگاه و وزارت بهداشت اجازه فعالیت داده شده است.

وی در ادامه درباره تغییر رنگ کرونایی شهر ها نیز گفت: اینکه رنگ بندی شهر ها در وضع های مختلف و سیاه قرار گرفته یک تحلیل کارشناسی بوده است.

دکتر رئیسی اضافه کرد: در بعضی از شهر ها با توجه به اینکه در وضع قرمز هستند، ولی شاخص خیلی بالا رفته است و اگر رنگ بندی را در نظر بگیریم در وضع فوق قرمز قرار دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه مبنای رسمی اعلام رنگ بندی شهرها، ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: رنگ بندی های جدید که اعلام می گردد صحت ندارد و باید براساس رنگ بندی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می نماید و ازطریق وزارت کشور به استانداری ها ابلاغ می گردد، مبنای عمل قرار گیرد.

وی توضیح داد: درحال حاضر وضع 63 شهر از شاخص شهر های قرمز بالاتر است.

رئیسی با بیان اینکه محدودیت ها تا انتها هفته آینده تمدید شده است، اضافه کرد: در حال حاضر به اقدام و اجرای دقیق شیوه نامه ها و محدودیت احتیاج داریم و برای اجرای این محدودیت ها باید کوشش بیشتری توسط همه دستگاه ها انجام گردد؛ البته رفته رفته اجرای محدودیت ها بهتر شده و شاخص ها بیانگر این است که میزان رعایت دستورالعمل ها افزایش پیدا نموده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه محدودیت جدیدی نداریم، توضیح داد: زمانی که در وضع قرمز قرار داریم به معنای محدودیت بسیار شدید است که باید شیوه نامه ها دقیق رعایت گردد.

وی ادامه داد: هیچ یک ازکارگاه ها، صنعت و بخش فراوری متوقف نشده است؛ بنابراین بانک ها به دلیل مسائل گردش مالی و مالی باز هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، آقای رئیسی گفت: در ادارات بخش خصوصی و دولتی تاکید داریم تا یک سوم کارکنان امکان فعالیت دارند البته اداراتی که امکان تعطیلی دارند این امکان فراهم است و این در اختیار مدیر دستگاههاست و می تواند حداقل کارکنان را برای انجام کار های ضروری مردم بکار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1532

به "گشایش های خوب واکسن کرونا در اردیبهشت اتفاق خواهد افتاد، شرایط 63 شهر از شاخص شهر های قرمز بالاتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش های خوب واکسن کرونا در اردیبهشت اتفاق خواهد افتاد، شرایط 63 شهر از شاخص شهر های قرمز بالاتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید