پژوهشگران استرالیایی سلول های سرطانی را به فضا می فرستند

به گزارش سفر به روسیه، پژوهشگران استرالیایی با توجه به تاثیر بی وزنی در شبیه ساز آزمایشگاهی در کشتن سلول های سرطانی می خواهند این سلول ها را برای آزمایش به ایستگاه فضایی بفرستند.

پژوهشگران استرالیایی سلول های سرطانی را به فضا می فرستند

به گزارش ای بی سی یک پژوهشگر پزشکی فضایی استرالیایی پس از اینکه آزمایش ها در روی زمین نشان دادند که شرایط جاذبه نزدیک به صفر می تواند سلول های سرطانی کشت داده شده در آزمایشگاه را بکشد، می خواهد این سلول ها را برای آزمایش به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد.

به گفته دکتر جوشوآ چو این سلول ها درون وسیله ای کوچکتر از یک جعبه دستمال کاغذی قرار داده و به ایستگاه فضایی بین المللی در مدار کره زمین فرستاده خواهد شد.

گرچه هنوز معلوم نیست چرا سلول های سرطانی در فضا به طور متفاوت عمل می نمایند، امیدواری بر این است آزمایشگاه در ایستگاه فضایی بر روی این سلول ها به شناخت بهتر سرطان و چگونگی درمان آن منجر گردد.

ایده فرستادن سلول های سرطانی به فضا هنگامی به فکر دکتر چو و یکی از دانشجویانش آنتونی کیرلوس رسید که دریافتند قرار دادن سلول های سرطانی در یک شبیه ساز جاذبه پایین در آزمایشگاهشان در دانشگاه تکنولوژی سیدنی باعث کشته شدن بسیاری از این سلول ها می گردد.

دکتر چو گفت: ما سلول های مربوط به چهار نوع سرطان- تخمدان، پستان، بینی و ریه- را در این شبیه ساز قرار دادیم و دریافتیم که پس از 24 ساعت قرار دریافت در شرایط جاذبه پایین 80 تا 90 درصد این سلول های سرطانی بدون درمان می میرند.

این شبیه ساز با کاهش دادن جاذبه شرایط بی وزنی در فضا را ایجاد می نماید.

این دانشمندان استرالیایی معتقدند که کاهش جاذبه به این علت سلول های سرطانی را می کشد که ارتباط آنها با یکدیگر را مختل می نماید.

فرضیه آنها این است که سلولهای سرطانی در شرایط بی وزنی دیگر نمی توانند محیط اطرافشان را شناسایی نمایند و سلول ها وارد حالت مرگ یا خودکشی سلولی یا آپوپتوز می شوند.

البته کارهای بسیاری پیش از فرستادن سلول های سرطانی به فضا در سال آینده باید انجام گردد و ارسال این سلول های هزینه ای 200000 دلاری خواهد شد.

دکتر چو امیدوار است نتایج امیدوارنماینده ای که در آزمایشگاه به دست آورده است در ایستگاه فضایی هم تکرار گردد و راه جدیدی برای درمان سرطان به دست آید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 346

به "پژوهشگران استرالیایی سلول های سرطانی را به فضا می فرستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران استرالیایی سلول های سرطانی را به فضا می فرستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید