قیمت مصوب شستشوی قالی در آستانه نوروز اعلام شد ، مردم مراقب قالیشویی های غیرمجاز باشند

به گزارش سفر به روسیه، معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه مردم مراقب قالیشویی های غیرمجاز باشند، گفت: براساس نرخ های ابلاغ شده نرخ شستشوی فرش بر مبنای متر مربع، نوع شستشو و جنس فرش معین می گردد.

قیمت مصوب شستشوی قالی در آستانه نوروز اعلام شد ، مردم مراقب قالیشویی های غیرمجاز باشند

به گزارش خبرنگاران، اکبر تقوی شوازی معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان گفت: با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عموم برای خدمات قالیشویی اظهار داشت و با توجه به تجارب گذشته بعضی افراد سودجو با استفاده از امکانات حداقلی مانند چند خط تلفن و یک دستگاه وانت بار و با تبلیغات گسترده نسبت به ایجاد واحدهای صنفی غیرمجاز اقدام می نمایند که اغلب بعلت نداشتن مجوز مربوطه، عدم تخصص کافی و تعهد کاری با شستشوی نامناسب و غیراصولی فرش موجب خسارت به اموال مشتریان می شوند.

وی اضافه کرد: مردم باید برای انجام خدمات به واحدهای صنفی مجاز و دارای مجوز فعالیت مراجعه و مراقب اینگونه واحدهای غیرمجاز باشند زیرا پیگیری شکایات و احقاق حقوق تضییع شده مصرف نمایندگان به علت نداشتن مدارک هویتی لازم از جمله محل و پروانه کسب معتبر از سوی اینگونه واحدها به دشواری ممکن می گردد. لیست قالیشویی های مجاز از سایت اتحادیه مربوطه قابل رویت است.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت: طی هماهنگی های اجرا شده با اتحادیه، لیست قالیشویان مجاز شهر تهران در سامانه اتحادیه درج شده است و مردم می توانند برای کسب اطمینان و استفاده از خدمات واحدهای قالیشویی مجاز، به پورتال اتحادیه فوق به نشانی (WWW.Eght1351.com) مراجعه نموده و ضمن اطلاع از مراکز مجاز، آخرین نرخ خدمات قالیشویی شامل: نرخ شستشوی فرش (برمبنای مترمربع، نوع شستشو و جنس فرش)، هزینه حمل و نقل و نحوه ارایه سایر خدمات مانند بسته بندی فرش، رفوگری، دارکشی و... و بعلاوه تلفن های رسیدگی به شکایات را مشاهده و دریافت نمایند.

معاون بازرسی ونظارت بر خدمات سازمان حمایت بیان داشت: براساس نرخ های ابلاغ شده نرخ شستشوی فرش بر مبنای متر مربع ، نوع شستشو و جنس فرش معین می گردد.

وی با اشاره به اینکه رعایت نرخ های مصوب شستشوی انواع فرش و موکت به وسیله همه واحدهای قالیشویی الزامی است گفت: این واحدها در زمان انتقال فرش به قالیشویی موظف به ارائه رسید به مصرف نماینده بوده و در زمان تحویل، فرش باید به روئیت صاحب کالا رسیده و تاییدیه و فاکتور مربوطه را اخذ کند.

وی اضافه کرد: در همه شستشوها، عرضه نماینده خدمت ملزم به رعایت زمان مشخص شده در رسید جهت تحویل فرش است.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت بیان داشت: انجام خدمات اضافی مانند دارکشی، پرداخت و رفو، هزینه بسته بندی و کاور و لکه برداری و غیره به وسیله واحدهای قالیشویی باید با توافق طرفین صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: متقاضیان در صورت بروز هرگونه مشکل می توانند شکایت خود را به وسیله تماس با سامانه 124 اعلام نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2152

به "قیمت مصوب شستشوی قالی در آستانه نوروز اعلام شد ، مردم مراقب قالیشویی های غیرمجاز باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مصوب شستشوی قالی در آستانه نوروز اعلام شد ، مردم مراقب قالیشویی های غیرمجاز باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید