عضو کمیسیون بهداشت مجلس از کاهش متقاضیان رشته های تخصصی پزشکی اظهار نگرانی کرد

به گزارش سفر به روسیه، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه متقاضیان رشته های جراحی مغز و اورولوژی که زمانی برای خود ابهتی داشتند به کمتر از یک سوم ظرفیت کاهش یافته و این زنگ خطری در این حوزه به شمار می رود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از کاهش متقاضیان رشته های تخصصی پزشکی اظهار نگرانی کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، عبدالحسین روح الامینی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تذکری شفاهی با استناد به ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس در جریان جلسه علنی امروز 17 مهر ماه 1400 مجلس شورای اسلامی و آنالیز پیشنهادات نمایندگان در رابطه با طرح تسهیل صدور مجوز های کسب و کار گفت: براساس این ماده حفظ شان و منزلت مجلس برعهده هیات رئیسه است این در شأن مجلس نیست که به مسائل جزئی و سلیقه ای ورود کند که ممکن است در طول زمان تغییر کند. اکنون زمان برگزاری آزمون های تخصصی پزشکی و پی اچ دی است و در بعضی از رشته های جراحی نظیر جراحی مغز و اورولوژی که زمانی برای حضور در آن سر و دست می شکستند کمتر از یک سوم ظرفیت ثبت نام داشتند.

وی ادامه داد: ثبت نام در بعضی از رشته های تخصصی پزشکی و پی اچ دی به شدت کاهش یافته است در حالی که زمانی این رشته ها برای خود ابهتی داشتند و حتی از سردفتری و وکالت جایگاهی بالاتری دارند. براین اساس در بعضی از رشته های تخصصی پزشکی هر تعدادی که ثبت نام داشته اند قطعا قبول خواهند شد ما باید به فکر آینده کشور باشیم.

نماینده تهران در مجلس در سرانجام توضیح داد: این در شأن مقام قانونگذاری نیست که به مسائل جزئی و نحوه سوالات آزمون و نمرات آزمون ورود داشته باشد بلکه مجلس باید در پی شکستن انحصارات باشد. باید کمیسیون مربوطه به این موضوع توجه داشته باشد و براین اساس قانونگذاری در مجلس صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1783

به "عضو کمیسیون بهداشت مجلس از کاهش متقاضیان رشته های تخصصی پزشکی اظهار نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو کمیسیون بهداشت مجلس از کاهش متقاضیان رشته های تخصصی پزشکی اظهار نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید