علائم سرطان کلیه را بشناسیم

به گزارش سفر به روسیه، دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران، در ارتباط با علل بروز سرطان های مثانه و کلیه و روش های تشخیص و درمان این نوع سرطان های دستگاه ادراری، توضیحاتی ارائه داد.

علائم سرطان کلیه را بشناسیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزین سلیمان زاده عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: امروزه اورولوژی شامل مباحث وسیعی است و تمام بیماری ها در سیستم ادراری و دستگاه تناسلی مردان را به ویژه بیماری هایی که درمان مبتنی بر جراحی دارند شامل می گردد.

وی با اشاره به تنوع انواع جراحی در حوزه اورولوژی گفت: امروزه با ابزار های تکنولوژیک، روش های مختلف جراحی مانند لاپاروسکوپی و یا انجام جراحی توسط ربات در دنیا رایج شده است و محدوده وسیع دانش با و بدون تکنولوژی در حوزه اورولوژی و جدیدترین دستاورد های علمی در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته ایران و دنیا مورد بحث و مصاحبه قرار خواهد گرفت.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه این کنگره به صورت چهار روزه برگزار می گردد و دومین سالی است که برگزاری آن به صورت مجازی مدنظر قرار گرفته است، گفت: البته سخنرانانی که در تهران حاصل حاضر هستند با حفظ فاصله اجتماعی در محل کنگره حضور خواهند یافت و سایر سخنرانان که تمایل به حضور فیزیکی در جلسه ندارند و یا در خارج از کشور هستند همچنین مخاطب ها می توانند به صورت مجازی در این کنگره شرکت نمایند. ما سال جاری 25 سخنران خارجی از چهار قاره دنیا و در مجموع 160 سخنران و گرداننده جلسه در طول کنگره داشتیم.

سلیمان زاده در ادامه به بیماری های شایع در حوزه اورولوژی اشاره نمود و گفت: چهار سرطان کلیه، مثانه، پروستات و بیضه در حوزه اورولوژی سالانه افراد بسیاری را درگیر می نمایند که در صورت مراجعه به موقع به پزشک می توان گفت که حتی این 4 سرطان در موارد زیادی، درمان قطعی هم می تواند به همراه داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه سنگ کلیه، بیماری های عفونی کلیه و دستگاه ادراری و همچنین بی اختیاری ادراری از جمله مشکلاتی است که در حوزه اورولوژی شایع بوده و روزانه سبب مراجعه تعدادی از افراد به مطب پزشکان می گردد گفت: همچنین بیماری های منتقله از راه جنسی و نیز اختلال عملکرد جنسی نیز شایع بوده بنابراین توجه به این مسئله و درمان به موقع آن نیز حائز اهمیت است.

سلیمان زاده درباره علائم سرطان کلیه گفت: متأسفانه سرطان کلیه در مراحل اولیه علائمی ندارد و می تواند در موارد طول کشیده با کاهش اشتها و کاهش وزن همراه باشد، ولی در بسیاری از افراد در سونوگرافی هایی که به دلایل دیگر انجام می گردد به صورت تصادفی متوجه وجود تومور در کلیه می شویم.

وی اعلام نمود: غربالگری در جهت تشخیص به موقع این بیماری ها حائز است و در صورتی که به موقع انجام گردد هم از اتلاف منابع اقتصادی جلوگیری به عمل می آید و هم کشف به موقع تومور باعث بهبود نتایج درمان می گردد. در خصوص سرطان مثانه و سرطان پروستات نیز به همین صورت است البته دیده شدن خون در ادرار و یا در آزمایش ادرار می تواند از علائم سرطان مثانه باشد. شناسایی سرطان پروستات هم اغلب به وسیله آزمایش PSA آغاز می گردد و در صورت تشخیص به موقع درمان به خوبی و با موفقیت انجام خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1593

به "علائم سرطان کلیه را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم سرطان کلیه را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید