صادرات 32 میلیارد دلاری غیر نفتی شبیه یک معجزه است

به گزارش سفر به روسیه، قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با اشاره به صادرات 32 میلیارد دلاری غیر نفتی در امسال گفت: این موضوع در شرایط مالی کشور به یک معجزه شبیه است.

صادرات 32 میلیارد دلاری غیر نفتی شبیه یک معجزه است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حسین مدرس خیابانی امروز در نشست کیفیت صادراتی گفت: بهترین کار سازمان توسعه تجارت برای صادرات تشکیل جلسات و ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعات به بخش خصوصی است بنابراین سازمان توسعه تجارت به عنوان سازمانی که در خط مقدم صادرات واقع شده است باید به گونه ای باشد که زمینه حضور کالا های ایرانی در بازار های صادراتی را فراهم کند.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی گفت: صادرات غیر نفتی تقریبا جای صادرات نفتی را گرفته است و کشور از محل درآمد این بخش اداره می گردد.

وی با اشاره به صادرات 32 میلیاردی دلاری غیر نفتی در امسال بیان داشت: این موضوع در شرایط مالی کشور به یک معجزه شبیه است.

مدرس خیابانی گفت: ما در تجارت به یکپارچگی احتیاج داریم و نقطه تماس بخش خصوصی باید تشکل ها باشد.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت بیان داشت: در بخش عمده ای از صادرات مطالب استاندارد مطرح است و باعث می گردد که به اهداف صادراتی نرسیم بنابراین احتیاج است تا به این مقوله توجه گردد.

وی با اشاره به صحبت های رئیس سازمان ملی استاندارد بیان داشت: خانم پیروز بخت گفته اند که با بسیاری از کشور ها توافقنامه استاندارد موجود است، اما احتیاج است که بروز گردد.

وی با تاکید بر اینکه خانم پیروز بخت همچنین اعلام نموده اند که بسته تشویقی برای حمایت از صادرات تدوین شده است گفت: از این پس بانک مرکزی به صورت ماهانه بازگشت از را به حوزه مالیاتی ارسال می نماید، ضمن اینکه کمیته ارزش گذاری گمرکی فعال شده و مقرر شده تا با حضور تشکل ها ارقام پایه صادراتی بروز گردد.

وی گفت: سازمان توسعه تجارت به عنوان ترمینال در امر صادرات بزرگترین وظیفه اش آن است که زمینه ارتباط صادرکنندگان با تجار را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 717

به "صادرات 32 میلیارد دلاری غیر نفتی شبیه یک معجزه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 32 میلیارد دلاری غیر نفتی شبیه یک معجزه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید