ساداتی نژاد: با حذف ارز ترجیحی تغییراتی در قیمت کالا ها وجود دارد

به گزارش سفر به روسیه، وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما هیچ مسئله ای در تأمین کالا های اساسی نداریم، تمهیدات لازم صورت گرفته و مردم هیچ دغدغه ای در تامین کالا ها نداشته باشند.

ساداتی نژاد: با حذف ارز ترجیحی تغییراتی در قیمت کالا ها وجود دارد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید جواد ساداتی نژاد در برنامه زنده تلویزیونی درباره تامین کالا های اساسی افزود: براساس اطلاعیه های رسمی که از ستاد مردمی سازی یارانه ها از امروز انجام می گیرد به طور قطع مردم در جریان این اتفاق و فرایند مذکور قرار می گیرند. البته تغییراتی در قیمت کالا ها با حذف ارز ترجیحی وجود دارد ضمن اینکه افزایش قیمت جهانی زیادی را به علت شرایط و اوضاع جهان داریم.

وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد:، اما سقف قیمتی را برای اینکه بازار قابل کنترل و نظارت باشد و تعزیرات کار خود را انجام دهد، اعمال خواهیم کرد؛ ضمن اینکه اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی هم برای کنترل بازار افزایش یافته است بنابراین ضرورت دارد سقف قیمت ها اعلام گردد.

وی افزود: بنابراین به وسیله اطلاعیه هایی که به وسیله ستاد به اطلاع مردم خواهد رسید سقف قیمتی نو کالا های اساسی اعلام خواهد شد.

ساداتی نژاد افزود: در حوزه بازار روغن نیز هیچ مسئله ای برای تامین روغن خوراکی نداریم؛ با کارخانجات فراوری روغن جلسه گذاشته ایم و روغن خام در اختیارشان قرار داده ایم؛ اکنون فراوری روغن در سه شیفت آغاز شده؛ با نرخ های نوی که هم از طرف ستاد اعلام می گردد، بازار آرامش خود را حفظ می نماید. بعلاوه جبران هزینه هایی که افزایش می یابد، به نحوی تامین خواهد شد و مبالغ آن در اختیار خانوار ها قرار می گیرد که مسئله ای رخ ندهد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: البته این مهم با همراهی و همدلی مردم می تواند به این اتفاقی شیرین تبدیل گردد که برای این کار حفظ آرامش بازار را باید داشته باشیم برای آغاز کار از امروز ممکن است قیمت بعضی اقلام برحسب نوع رفتار خرید با کسری روبرو گردد، اما مردم با حفظ آرامش خرید نمایند، زیرا کالا به میزان کافی در کشور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2013

به "ساداتی نژاد: با حذف ارز ترجیحی تغییراتی در قیمت کالا ها وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساداتی نژاد: با حذف ارز ترجیحی تغییراتی در قیمت کالا ها وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید