دبیرکل عصائب اهل الحق: آمریکا به دنبال توجیه ادامه حضور در عراق است

به گزارش سفر به روسیه، دبیرکل عصائب اهل الحق از زیرشاخه های الحشدالشعبی جزو نیروهای مسلح عراق گفت که دولت آمریکا به دنبال یافتن توجیهاتی برای ادامه حضور نیروهای نظامی اشغالگر خود در عراق است.

دبیرکل عصائب اهل الحق: آمریکا به دنبال توجیه ادامه حضور در عراق است

قیس الخزعلی چهارشنبه شب پس از دور سوم گفتگوی راهبردی عراق با آمریکا که به تفاهم های مشترکی منجر شد با انتشار توییتی به این نشست واکنش نشان داد و نوشت: نباید اجازه داد که آمریکا پیش شرط های خود را بر عراق تحمیل کند.

وی در واکنش به اظهارات مقامات دولت عراق بیان داشت: صحبت در رابطه با احتیاج به نیروهای نظامی خارجی اهانت به موسسات نظامی و امنیتی و در راس آنها نیروهای ارتش و الحشدالشعبی بوده و عراق بی احتیاج به نیروی خارجی است.

الخزعلی حضور نیروهای آمریکایی را اشغالگری عنوان نمود و بهترین راه (بی احتیاجی عراق) را قدرتمندی نیروی هوایی عراق و تجهیز کامل نیروی هوایی و آموزش خلبانان و جنگنده های F-16 و نه اتکا به نیروهای خارجی برشمرد.

وی با اظهار اینکه عراق بدون احتیاج به جنگجویان خارجی و تنها با استفاده از نیروهای خود توانست بر داعش و کسانی که از آن پشتیبانی می نمایند، پیروز گردد، ابراز داشت: امروز به اعتراف همگان ارتش عراق در کنار نیروهای مبارزه با تروریسم و پلیس فدرال در کنار الحشد الشعبی قدرتمندتر از قبل هستند.

دبیرکل عصائب الحق همچنین نوشت که شهروندان عراقی شریف و با غیرت اجازه ادامه فعالیت پایگاه های نظامی آمریکا را نخواهند داد و حضور نیروهای رزمی و پایگاه های آمریکایی در عین الاسد و الحریر اشغالگری آشکار است.

به گزارش ایرنا دور سوم گفتگوی راهبردی ایالات متحده با عراق بین وزرای خارجه دو کشور به وسیله ارتباط تصویری برگزار گردید که در آن طرف عراقی خواهان مشارکت و همکاری بیشتر آمریکا در زمینه های مالی شد و بر احتیاج نظامی کشور در زمینه های آموزش و پشتیبانی تجهیزاتی به آمریکا اشاره داشت.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق همچنین بر اشتیاق دولت متبوعش برای همکاری و تقویت مشارکت با ایالات متحده آمریکا در همه زمینه ها تأکید کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1531

به "دبیرکل عصائب اهل الحق: آمریکا به دنبال توجیه ادامه حضور در عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل عصائب اهل الحق: آمریکا به دنبال توجیه ادامه حضور در عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید