خبرنگاران افراد متضرر از کرونا در ابرکوه بیش از 92 میلیارد ریال وام دریافت کردند

به گزارش سفر به روسیه، یزد - خبرنگاران- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه با اشاره به اینکه بعضی صاحبان کسب و کار شهرستان با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه 1398 مجبور به تعطیلی واحدهای خود شدند، گفت: برای جبران بخشی از خسارت به 989 نفر از افراد واجد شرایط 92 میلیارد و 400 میلیون ریال وام به آنها پرداخت شد.

خبرنگاران افراد متضرر از کرونا در ابرکوه بیش از 92 میلیارد ریال وام دریافت کردند

ناصر زارع روزشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، افزود: افرادی که در سامانه کارا ثبت نام کردند و واجد شرایط دریافت تسهیلات بودند، این مبلغ را دریافت کردند.

وی با اشاره اینکه با پرداخت این مبلغ اشتغال هزار و 144 نفر تثبیت شد، اظهار کرد: در مجموع هزار و 467 نفر از افراد متضرر در سامانه ثبت کردند .

زارع با بیان اینکه پرونده 565 متقاضی استفاده از تسهیلات در دست آنالیز است، ادامه داد: مبلغ مورد درخواست آنها 139 میلیارد و 350 میلیون ریال است.

این مسوول بخش تعاون شهرستان افزود: بیشتر موارد درخواست ها مربوط به مشاغل رانندگی و حوزه حمل و نقل شهری، آکادمی های رانندگی ، فراوری پوشاک ، کیف و کفش و رستوران هاست .

498 نفر در 13 رشته شغلی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند

دبیر شورای اشتغال ابرکوه در خصوص پرداخت بیمه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کووید 19 ، هم اظهار کرد: در مجموع 498 نفر در 13رشته شغلی مشمول دریافت بیمه شدند.

رییس اداره تعاون ابرکوه بابیان اینکه در مجموع 80 نفر بیمه بیکاری دریافت می نمایند ، توضیح داد: با توجه به شیوع بیماری در سال جهش فراوری، این تعداد اندک دریافت نمایندگان بیمه بیکاری نشان از رونق کسب و کار در شهرستان دارد.

به گفته زارع هم اکنون مهلت ثبت نام برای واحدهای گردشگری ، ورزشی ، فرهنگ و هنر و رسانه برای استفاده از تسهیلات حمایت از مشاغل متضرر در خصوص کروناست و متقاضیان می توانند تا خاتمه دی ماه جاری با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند.

این فعال بخش تعاون اعلام نمود : همزمان با شیوع کرونا از اواخر پارسال، قرنطینه خانگی و تعطیلی محل های کسب و کار برای مقابله با این ویروس، از سوی دولت پرداخت وام به تصویب رسید و ثبت نام متقاضیان از 13 خردادماه سال 99 در سامانه کارا آغاز شد.

هم اکنون هزار و 180 واحد مالی صنعتی، فراوریی ، خدماتی ، معدنی و کارگاه های ساختمانی با یک تا 300 کارگر و مجموع پنج هزار و 500 نفر نیروی انسانی در شهرستان ابرکوه فعال است.

افزون بر 2 هزار واحد صنفی دیگر در ابرکوه به صورت خویش فرما و همچنین حدود 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در رسته مشاغلی خانگی در عرصه های مختلف مالی مشغول به فعالیت هستند.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1372

به "خبرنگاران افراد متضرر از کرونا در ابرکوه بیش از 92 میلیارد ریال وام دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افراد متضرر از کرونا در ابرکوه بیش از 92 میلیارد ریال وام دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید