توجه به حوزه تحقیقاتی جدید در درمان سرطان، دانشمندان جوان را ترغیب می نماید

به گزارش سفر به روسیه، برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019 با اشاره به تحقیقات گروه خود در حوزه جدید درمان سرطان گفت: توجه و اعطای جایزه مصطفی(ص) به تحقیقات ما باعث می­ گردد دانشمندان و محققان جوان ترغیب شوند.

توجه به حوزه تحقیقاتی جدید در درمان سرطان، دانشمندان جوان را ترغیب می نماید

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع­ رسانی جایزه مصطفی(ص)، تالار وحدت صبح امروز میزبان سومین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) به پنج برگزیده دنیا اسلام بود.

این مراسم با حضور علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس شورای سیاست­گذاری جایزه مصطفی(ص)، حمید طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جوایز پنج برگزیده این دوره اهدا شد.

اوگور شاهین (Ugur Shahin) برگزیده سومین دوره جایزه مصطفی(ص) از کشور ترکیه و ساکن آلمان، در آیین دریافت جایزه خود در تالار وحدت گفت: از اینکه به عنوان یکی از برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) انتخاب شده ام، واقعا خشنود هستم.

وی که برای تحقیقات خود در زمینه درمان سرطان برگزیده این جایزه شده است، ادامه داد: پیغام انتخاب شدن به عنوان برگزیده در این جایزه ارزشمند، واقعا موجب خشنودی و شگفت زدگی من شد.

استاد دانشگاه ماینتس آلمان گفت: یکی از برتری­های این جایزه ضمن ارزش­دادن به دانشمندان و نوآوران، شناخت و اهمیت­دادن به حوزه تحقیقاتی بنده به عنوان حوزه­ای جدید و درمان سرطان از طریق ایمنی درمانی است. بسیاری از دانشمندان معتقدند، آینده درمان سرطان با این روش میسر است؛ زیرا بیماریِ هر بیمار مبتلا به سرطان، مختص خود است و برای درمان او احتیاج به دارویی خاص هست که بر اساس اطلاعات ژنتیکی وی فراوری می گردد.

شاهین اضافه نمود: تحقیقات ما به معنای گردآوردن همه دانش موجود در کره زمین برای نجات­­دادن زندگی یک بیمار سرطانی است؛ این عقیده که نجات دادن زندگی یک انسان به معنای نجات زندگی همه بشریت است و در اسلام نیز وجود دارد.

توجه جایزه مصطفی(ص) به حوزه تحقیقاتی بنده باعث تشویق و ترغیب دانشمندان جوان و محققان می­گردد تا به سهم خود در تقویت این باور مهم یاری نمایند.

وی با اشاره به برنامه­های هفته جایزه مصطفی(ص) 2019 نیز گفت: دیروز (یکشنبه) فرصت خوبی برای ارتباط با محققان، استادان و دانشجویان دکتری ایرانی و دیگر کشورها بود و گفت وگوهای خوبی نیز داشتیم و دوستی های جدیدی بین ما برقرار شد.

وی در خاتمه از همه اعضای بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 550

به "توجه به حوزه تحقیقاتی جدید در درمان سرطان، دانشمندان جوان را ترغیب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به حوزه تحقیقاتی جدید در درمان سرطان، دانشمندان جوان را ترغیب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید