تراژدی مکبث؛ دلیل جدایی برادران کوئن پس از سال ها همکاری چیست؟

به گزارش سفر به روسیه، جوئل و ایتن کوئن دو فیلمساز افسانه ای معروف به برادران کوئن هستند. تراژدی مکبث اقتباسی از نمایشنامه مکبث ویلیام شکسپیر فیلمی است که جوئل کوئن بدوئن همکاری ایتن آن را کارگردانی نموده است. این اولین کوشش کارگردانی جوئل بدون برادرش است. جوئل اخیرا در مصاحبه ای در خصوص اینکه چرا راه خود را برای فیلم تراژدی مکبث از برادرش جدا نموده و اینکه آیا هرگز دوباره با هم کار خواهند کرد یا خیر صحبت کرد.

تراژدی مکبث؛ دلیل جدایی برادران کوئن پس از سال ها همکاری چیست؟

برادران کوئن آثار محبوبی در چندین ژانر دارند، اگرچه آن ها معمولا این ژانرها را وارونه به تصویر می کشند. آثار آن ها تا به امروز 13 نامزدی جایزه اسکار را به همراه داشته است. تحسین شده ترین آثار برادران کوئن عبارتند از: بزرگ کردن آریزونا (Raising Arizona)، جایی برای پیرمردها نیست (No Country for Old Men)، فارگو (Fargo)، لبوفسکی بزرگ (The Big Lebowski)، شهامت واقعی (True Grit). آن ها بعلاوه چندین فیلم نوشته اند که کارگردانی ننموده اند، از جمله پل جاسوس ها (Bridge of Spies) در سال 2015 که به وسیله استیون اسپیلبرگ کارگردانی شد.

برادران کوئن با هم برنده چند جایزه اسکار شدند. آن ها طلای اسکار برترین فیلمنامه اصلی را برای فارگو به خانه بردند. بعلاوه برنده برترین کارگردانی و برترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلم جایی برای پیرمردها نیست شدند. با این حال، تراژدی مکبث شایعه جوایز زیادی به همراه دارد که می تواند نقطه عطفی دیگر برای جوئل باشد.

روزنامه گاردین در خصوص تراژدی مکبث با جوئل مصاحبه کرد. او بعضی از تصمیمات خلاقانه ای که در اقتباس از آثار شکسپیر گرفت را شرح داد. جوئل بعلاوه از تجربه کار بر روی تراژدی مکبث بدون مشارکت برادرش در فیلمسازی صحبت کرد.

جوئل گفت: خیلی عجیب است. دلم برایش تنگ شده است. این مخلص کلامم است. دلم برایش تنگ شده است. من بیش از 35 سال با او کار نموده ام و اگر در صحنه فیلمبرداری مسئله ای پیش می آمد ما ابتدا به یکدیگر نگاه می کردیم. اما این فیلمی نیست که او به ساختش علاقه ای داشته باشد. من علاقه شخصی به این نمایشنامه داشتم، اما ایتن نه.

آیا این جدایی دائمی است یا احتمال همکاری مجدد شما در آینده وجود دارد؟

موضوع این است، زمانی که ما با هم شروع به کار کردیم، هرگز از خود نپرسیدیم که آیا این کار دائمی است یا خیر، و هنوز هم به این شکل فکر نمی کنیم. ما فقط فکر کردیم که برای مدتی باید کارهای متفاوتی انجام دهیم. اما ممکن است من فردا با اتوبوس تصادف کنم. من در اواخر دهه ششم زندگی ام هستم و هر اتفاقی ممکن است بیافتد. امیدوارم بتوانم این کار را برای مدتی انجام دهم، اما کسی چه می داند؟

زمزمه هایی از دریافت جوایز متعدد برای تراژدی مکبث به گوش می رسد و عملکرد دنزل واشنگتن از سوی منتقدان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اکران تراژدی مکبث محصولی از کمپانی A24 از تاریخ 24 دسامبر (3 دی) شروع، و در 14 ژانویه (24 دی) از اپل تی وی پلاس پخش خواهد شد.

منبع: cheat sheet

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2031

به "تراژدی مکبث؛ دلیل جدایی برادران کوئن پس از سال ها همکاری چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراژدی مکبث؛ دلیل جدایی برادران کوئن پس از سال ها همکاری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید