مهم ترین جاذبه های کره جنوبی در سفر به این کشور

به گزارش سفر به روسیه، کره جنوبی تاریخی طولانی و شگفت انگیز دارد و میزبان فرهنگی حیرت انگیز، غذاهایی عالی ، مردمانی مهربان و زیرساخت های توریستی بسیار خوب نظیر قطارهای سریع السیر است. کره جنوبی بعلاوه با داشتن جاذبه های گردشگری گسترده، از معابد بودائی در قله های کوه گرفته تا آسمان خراش های مدرن در سئول، کشورها تضادها محسوب می گردد.

مهم ترین جاذبه های کره جنوبی در سفر به این کشور

کره بعلاوه دارای یکی از منحصربه فردترین جاذبه های دنیا است که می توان از آن دیدن کرد؛ سرزمینی ناشناخته که بخشی از مرز نظامی میان دو کشور کره شمالی و جنوبی است و همچنان در حالت جنگی واقع شده است.

اگر قصد سفر به کره جنوبی در آینده نزدیک را دارید، این لیست بلندبالا از جاذبه های گردشگری کره جنوبی را مطالعه کنید.

1. کاخ چانگ دیوک گونگ

از میان 5 کاخ عظیمی که در قرن پانزدهم میلادی از سوی خاندان چوسان (Joseon) در اطراف سئول ساخته شد، کاخ چانگ دیوک گونگ همیشه اقامتگاه سلطنتی محبوب پادشاهان بوده است.

چانگ دیوک گونگ جایی است که پادشاه و خاندان سلطنتی زندگی روزانه خود را در آن سپری می کردند. اینجا یک ساختمان نیست، بلکه مجموعه ای از ساختمان های مختلف است که هرکدام از آن ها کارکردی متفاوت دارند.

بعضی محل اقامت خاندان سلطنتی و بعضی دیگر کتابخانه، اتاق غذاخوری و اتاق ملاقات هستند. مطمئن شوید که حتماً بخشی از زمان بازدید خود از این کاخ را به بازدید از باغ 30 هکتاری کاخ در پشت محوطه اصلی اختصاص می دهید. این باغ پر از راه های مختلف، فضاهای سبز، ساختمان های پاگودا، جویبارها و دریاچه های رنگارنگ است.

2. بوسان

آیا می دانستید که می توان در کره جنوبی کنار ساحل دریا رفت؟ بوسان دومین شهر عظیم کره جنوبی است و منطقه ها ساحلی آن پر از سواحل و اقامتگاه های زیباست. در اینجا فرهنگ و تاریخ موج می زند. به هنگام سفر به شهر بوسان، حتماً از معبد بئومئوسا و دهکده گامِچئون (Gamecheon) دیدن کنید. گامچئون یک دهکده با معماری اروپایی بر فراز صخره ای مشرف به دریاست و ورژن کره ای منطقه سانتورینی در یونان به تعداد می آید.

عاشقان غذاهای دریایی باید حتماً به بازار جاگالچی (Jagalchi)، عظیم ترین بازار تجاری غذاهای دریایی کره، سر بزنند. بخشی از این بازار به روی مصرف نمایندگان باز است و رستوران های فراوانی در آن وجود دارد که خریدهای شما را برایتان می پزند. درنتیجه شما می توانید ماهی های خریداری شده خود را در همان بازار میل کنید.

3. جئونجو

این شهر تاریخی، زمانی مرکز معنوی خاندان چوسان بود. جئونجو حدود 90 دقیقه با قطار تا سئول فاصله دارد. اینجا خانه بسیاری از معابد باستانی در دهکده ای با خانه های تاریخی و قدیمی است. این دهکده ها در سراسر کره یافت می شوند و در آن ها محله های باستانی و خانه های قدیمی محافظت شده ای به چشم می خورد.

این دهکده ها به بازدیدنمایندگان حس زندگی در کره باستان را می دهند. بعضی از این خانه ها به روی تورهای گردشگری باز هستند و بعضی دیگر تبدیل به موزه، رستوران و هتل شده اند.

4. برج سئول

بله. هرکسی که از سئول دیدن می نماید، باید بالای برج سئول برود و این شهر را از نمایی 360 درجه ببیند. برج سئول تقریباً بر روی کوهی بنا شده و همراه با بلندی خود برج، به شما امکان ایستادن در ارتفاع 500 متری از سطح دریا و شهر را می دهد. اما بد نیست کمی هم در منطقه کوهستانی اطراف برج گشت وگذار کنید.

برج سئول در نزدیکی قله کوه نامسان (Namsan) و محوطه پارک نامسان واقع شده است. در این پارک راستاهای کوه پیمایی فراوانی به چشم می خورد که همگی آن ها چند دقیقه تا مرکز تجاری شهر سئول فاصله دارند.

در سئول یک تله کابین وجود دارد که شما را از شهر به محوطه زیر برج می برد. شما می توانید از اینجا به کوهنوردی در اطراف بپردازید. پس از بالا رفتن از کوه و سوار شدن بر تله کابین، بخشی از زمان خود را به ملاقات از دهکده نامسان هانوک (Namsan Hanok) اختصاص دهید. این دهکده شامل 5 هانوک یا خانه قدیمی و سنتی کره ای می شود که مورد بازسازی نهاده شده اند.

5. دهکده بوکچون هانوک

دهکده های هانوک که در معدود نقاط سئول و سراسر کره یافت می شوند، موزه های زنده هستند. آن ها محله های باستانی حفاظت شده و بازسازی شده هستند. بعضی از این دهکده ها نظیر بوکچون هانوک در مکان اصلی خود قرار دارند، درحالی که بعضی دیگر از دهکده ها به سبک باستانی و با خانه های قدیمی در هر جایی از کره ساخته شده اند.

این دهکده ها به بازدیدنمایندگان فرصت مشاهده حال و هوای زندگی در یک خانه باستانی و بعلاوه چگونگی زندگی در 600 سال پیش کره را می دهند. می توان در این دهکده خیابان های باریک و کوچک را تجربه کرد و به کاوش فرهنگ کره ای رفت؛ زیرا بسیاری از خانه های قدیمی تبدیل به موزه شده اند یا اینکه به تشریح فرهنگ کره ای می پردازند. بعضی از این خانه ها اختصاصی هستند و بعضی دیگر تبدیل به هتل شده اند.

دهکده بوکچون هانوک مکانی محبوب برای گشت وگذار است، زیرا درست در مرکز سئول، بین کاخ گیونگ بوک گانگ (Gyeongbokgung) و کاخ چانگ دیوک گونگ، واقع شده است.

6. پارک ملی سئوراکسان

این شگفتی طبیعی اسرارآمیز هم به مانند پارک ملی یوسمیته (Yosemite) دارای کوه ها، دریاچه ها، آبشارها، نهرها و کیلومترها راستا کوه پیمایی و پیاده روی است و به شما اجازه کاوش در اطراف خود را می دهد. پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan) به تنوع طبیعی آن معروف است، زیرا در این پارک بیش از 1,500 گونه جانوری و بیش از هزار گونه متفاوت گیاهی وجود دارد.

درون پارک ملی سئوراکسان دو معبد بودائی هم وجود دارد. یکی از این معابد به معبد یک صد حوضچه معروف است، زیرا در اطراف آن حوضچه های فراوانی وجود دارد که از جویبارهای کوهستانی تغذیه می شوند.

وقتی که از پیاده روی خسته شدید، یک تله کابین وجود دارد که شما را به بالای کوه سئوراکسان با چشم انداز ای خارق العاده از کوه ها و دره ها می برد. پارک ملی سئوراکسان با اتوبوس 4 ساعت و با خودروی شخصی 3 ساعت تا سئول فاصله دارد.

7. منطقه غیرنظامی در مرز دو کره

ازآنجایی که دو کشور کره شمالی و جنوبی همچنان در شرایط جنگی نسبت به هم قرار دارند، در مرز میان این دو کشور، یک منطقه غیرنظامی (DMZ) وجود دارد که به شدت تحت مراقبت بوده و مین گذاری شده است. ملاقات از این منطقه تنها در قالب تورهای گردشگری امکان پذیر است. این منطقه 4 کیلومتر عرض دارد و به منطقه امنیتی مشترک معروف است. نزدیک ترین شهر به این منطقه پانمونجوم (Panmunjom) است.

تور بازدید از این محوطه شامل یک بازدید از فروشگاه خرید سوغاتی در کره شمالی و اتاق کنفرانس کمیسیون آتش بس ارتش می شود. بازدیدنمایندگان می توانند در این محوطه پا به آن سوی مرز کره شمالی بگذارند، درحالی که همچنان در اتاق بین مرزی هستند. این محوطه و اطراف آن دارای چندین برج دیدبانی، پارک و موزه هم است.

8. موزه ملی کره

سئول به اسم مرکز کره، میزبان موزه های فراوانی است. عظیم ترین موزه این شهر، موزه ملی کره نام دارد و شبیه به موزه متروپولیتن در نیویورک است. اینجا مکانی است که نمی توان از همه جای آن در یک روز دیدن کرد. کلکسیون های گسترده این موزه شامل هنر، تاریخ و باستان شناسی می شوند و تاریخ و فرهنگ و زندگی مردمان کره را روایت می نمایند.

اگر زمان شما برای بازدید از مرکز کره محدود است، این موزه یک جاذبه گردشگری عالی به تعداد می آید. کلکسیون های این موزه بسیار متنوع هستند و قدمت بعضی از آثار موجود در آن ها به یک میلیون سال قبل بازمی شود.

موزه ملی کره به طور ویژه برای خانواده ها و بچه ها شگفت انگیز است، زیرا طیف گسترده ای از آثار تاریخی را در خود دارد. هر چیزی، از ابزارهای عصر حجر گرفته تا شبکه مدرن هنری از هنرمندان کره ای، در این موزه یافت می شود.

9. مرکز دنیای لوته

درست در مرکز شهر سئول، یک پارک تفریحی واقع شده است. اینجا مکانی مجذوب کننده برای گذران اوقات روز و غرق شدن در فرهنگ تجاری واقعی کره ای است. مرکز دنیای لوته (Lotte) شامل یک هتل، سالن های نمایش فیلم، یک موزه اقوام با نمایش های سنتی و تفریحاتی نظیر پیست پاتیناژ می شود.

ملاقات از این مرکز هم برای بچه ها و هم عظیم ترها مجذوب کننده است و صرف نظر از وسایل بازی و جاذبه های آن، مراکز خرید و کارگاه های هنری و نمایش های فرهنگی بی تعدادی برای دیدن در مرکز دنیای لوته وجود دارد. در این مرکز، یک تم پارک سرپوشیده عظیم و یک تم پارک روباز به نام جزیره جادویی هم به چشم می خورد.

برای یک تجربه عظیم تر از یک تم پارک روباز، به پارک اورلند در خارج از سئول بروید که نسخه کره ای دیزنی لند به شمار میرود. این پارک حدود 45 دقیقه تا سئول فاصله دارد.

10. کاخ گیونگ بوک گانگ

مجموعه کاخ گیونگ بوک گانگ ، موسوم به کاخ شمالی، دوران پرآشوبی را در تاریخ کره پشت سر گذاشته است. این کاخ در سال 1395 میلادی در دوران خاندان چوسان ساخته شد و یکی از 5 کاخ عظیم در اطراف سئول است. گیونگ بوک گانگ در طول تاریخ بمباران و تخریب شد و بارها مورد بازسازی نهاده شد. این کاخ حتی در سال 1592 به اشغال ژاپنی عایدی.

آخرین بازسازی گیونگ بوک گانگ به سال 1990 بازمی شود. حتماً از عمارت گیونگ هوئِرو (Gyeonghoeru) و حوضچه هایِنگ وون جیونگ (Hyangwonjeong) در این کاخ دیدن کنید. این دو بخش یادگاری برجای مانده از بناهای اصلی کاخ در دوره امپراطوری چوسان هستند.

می توان همراه با تورهای پیاده روی هم از این مجموعه دیدن کرد. درون این محوطه دو موزه (موزه ملی کاخ و موزه ملی اقوام) واقع شده است که هردوی آن ها ارزش بازدید را دارند.

11. پارک ملی و دریایی هالیئو

این پارک ملی زیبا شامل کیلومترها ساحل بکر با بیش از 300 جزیره مجزا می شود. هرکدام از این جزایر دارای راستا پیاده روی مختص به خود با چشم انداز ای دیدنیی رو به اقیانوس و صخره ها است. این محوطه بعلاوه شامل یک تله کابین می شود.

راستا تله کابین حدود 2.4 کیلومتر است و 9 دقیقه طول می کشد تا گردشگران به بالای آن برسند. پاداش شما در آن بالا، منظره های حیرت انگیز از اطراف و ساحل و بعلاوه جزیره ژاپنی دائِمادو (Daemado) است. پارک ملی هالیئو (Hallyeo) حدود یک ساعت با اتوبوس یا خودروی شخصی تا مرکز شهر سئول فاصله دارد.

12. معبد بولگوکسا

یکی از دیدنیی ترین معابد بودائی در کره، معبد بولگوکسا (Bulguksa) نام دارد که از نظر بسیاری، مهم ترین معبد این کشور است. این معبد به طور رسمی از سوی دولت کره به اسم قدیمی ترین و زیباترین معبد انتخاب شده است. معبد بولگوکسا خانه 7 گنجینه ملی کره، پاگوداهای مقدس و مجسمه هایی از بودا است.

این معبد در دامنه کوه توهام (Toham) در جونگجو (Gyeongju)، مرکز باستانی کره، واقع شده است. اینجا شهری بسیار تاریخی است و به خاطر محوطه ها و معابد تاریخی آن به موزه ای بدون دیوار معروف است. جونگجو تقریباً 2.5 ساعت با قطار سریع السیر تا سئول فاصله دارد.

13. خانه آبی

خانه آبی نام خود را از عمارت ها و ساختمان هایی با سقف های آبی رنگ گرفته است. این خانه که بیشتر شبیه به کاخ سفید در واشنگتن است، محل اقامت رئیس جمهور کره محسوب می شود. این مجموعه کاملاً امنیتی بعلاوه میزبان بسیاری از دفاتر دولت قانونی کره و سالن های ملاقات رسمی است.

اینجا مکانی شگفت انگیز برای بازدید است، زیرا شما را با دولت مدرن کره و فرهنگ رسمی این کشور آشنا می نماید. تور ملاقات از این خانه شما را به اتاق های ملاقات و اتاق های پذیرایی از مقامات رسمی کشورهای دیگر می برد.

این تور یک ساعت به طول می انجامد و شما باید به دلایل امنیتی، حتماً از قبل در آن ثبت نام کنید.

14. جزیره جیجو

این جزیره آتش فشانی که به مقدار یک سفر هوایی یک ساعته تا سئول فاصله دارد، مقصد بسیار محبوبی در کره جنوبی است. این جزیره به سواحل زیبا و تاریخ و فرهنگ غنی خود افتخار می نماید. بلندترین کوه کره، هالاسان (Hallasan)، به همراه کیلومترها غار عظیم از جنس لاوا در جزیره جیجو قرار دارند. می توان از این غارها از جنس مواد مذاب سرد شده دیدن کرد. ابعاد این غارها در مقدار تونل های راه آهن است.

هر زمان در جیجو بودید، حتماً از ساحل جونگمون (Jungmun) برای دیدنی زنان غواص دیدن کنید. این زنان بدون هیچ تجهیزاتی به زیر آب می فرایند تا بتوانند انواع مختلف ماهی ها را به اسم غذای دریای صید نمایند. این سنت صدها سال پیش و زمانی رواج یافت که مردان محلی همگی با قایق های ماهیگیری به دریا می رفتند. این جزیره بعلاوه کیلومترها راستا پیاده روی دارد و در آن چشمه های آب گرم فراوانی یافت می شود.

15. دروازه گوانگوامون

این جاذبه گردشگری، یک دروازه عظیم است که در گذشته به پشت دیوارهای دژی راه داشت که کاخ گیونگ بوک گانگ در وسط آن بود. این دروازه همراه با کاخ گیونگ بوک گانگ در قرن پانزدهم میلادی ساخته شد، اما بارها تخریب شد و مجدداً مورد بازسازی نهاده شد.

دروازه گوانگوامون (Gwanghwamun) در سال 2010 به مکان اصلی خود در مقابل کاخ و میدان گوانگوامون بازگشت و با مصالح اصلی و قدیمی مورد بازسازی و بازسازی نهاده شد. بازسازی قبلی این دروازه با استفاده از روش های بازسازی غیرسنتی و با مصالحی چون بتن انجام گرفته بود، اما دروازه تازه به روشی کاملاً سنتی بازسازی و در ساخت آن از چوب و مصالح دست ساز استفاده شده است.

هر روز از ساعت 10 صبح تا 2 بعدازظهر در مقابل این دروازه، مراسم تغییر نیروهای امنیتی برگزار می شود. این مراسم از سال 1469 میلادی تا به امروز همچنان پابرجا است.

16. معبد جینگوانسا

این معبد باستانی حدود 15 دقیقه تا مرکز سئول فاصله دارد و تجربه ای از یک معبد بودائی و یک پارک ملی زیبا در کره است. معبد جینگوانسا (Jingwansa) که اولین بار در 3,000 سال پیش ساخته شد، برنامه های متعددی برای آشنایی گردشگران با سبک زندگی بودائی و راهبان مقدس دارد.

می توان در برنامه اقامتی این معبد شرکت کرد و یک شب را میهمان جینگوانسا بود، یا اینکه صرفاً به خوردن یک غذای گیاهی در این معبد بسنده کرد و به سراغ کاوش در ساختمان و مکان های مقدس آن رفت. شما بعلاوه می توانید از این منطقه، صرفاً برای گشت وگذار در اطراف پارک ملی بوکانسان (Bukhansan)، به اسم خانه این معبد، دیدن کنید.

در این محوطه کیلومترها راستا کوه پیمایی به همراه 3 قله برای صعود وجود دارد. صرف نظر از قله ها و جنگل ها و منظره ها زیبای اطراف، در امتداد راستا کوه پیمایی خرابه هایی از یک قلعه باستانی هم به چشم می خورد.

17. ایتائه وون

اینجا یک مکان توریستی پر از مغازه های خرید سوغاتی و غذای خیابانی است، اما محله ایتائه وون (Itaewon) مکانی فوق العاده برای قدم زدن در همین حوالی هم محسوب می شود. مجذوب کنندهیت ایتائه وون زمانی بیشتر می شود که ساکنان آن در هنگام شب برای خرید، غذا خوردن و ملاقات با یکدیگر از خانه بیرون می آیند.

شور و حالی در این محله وجود دارد که اتمسفر بین المللی سئول را به نمایش می گذارد. شما در این محله خانواده ها، بچه ها و زوج های کره ای فراوانی را خواهید دید که همگی در حال لذت بردن از خرید و صرف غذا در رستوران ها هستند.

افرادی که در پی امتحان کردن یک غذای اصیل کره ای هستند، نباید به ایتائه وون بیایند؛ اما اینجا محلی برای امتحان کردن انواع غذاهای بین المللی نظیر پیتزاهای ایتالیایی و همبرگرهای آمریکایی در سئول است.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1696

به "مهم ترین جاذبه های کره جنوبی در سفر به این کشور" امتیاز دهید

1 کاربر به "مهم ترین جاذبه های کره جنوبی در سفر به این کشور" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین جاذبه های کره جنوبی در سفر به این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید