برگزاری کارگاه تربیت مربی و حمایت از بچه ها در شرایط اضطراری در قشم

به گزارش سفر به روسیه، کارگاه کشوری تربیت مربی و حمایت از بچه ها در شرایط اضطراری با همکاری صندوق بچه ها سازمان ملل و سازمان جوانان جمعیت هلال در قشم در حال برگزاری است.

برگزاری کارگاه تربیت مربی و حمایت از بچه ها در شرایط اضطراری در قشم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: هر ساله سوانح طبیعی و ساخته دست بشر سلامت هزاران انسان را تهدید می نماید.

مختار سلحشور با اشاره به اینکه بچه ها به عنوان یک گروه اجتماعی، در هنگام بروز بحران ها و شرایط اضطراری در راس گروه های آسیب پذیر جامعه قرار دارند، گفت: به تعبیر دیگر بچه ها از آسیب پذیرترین گروه های احتیاجمند حمایت در شرایط بحران هستند.

او گفت: در این شرایط عمدتاً بچه ها قادر به برآوردن احتیاج های اولیه خود نیستند و گاهی حتی در صورت نبودن شخص، گروه یا سازمان حمایت کننده حیاتشان به خطر می افتد.

سلحشور گفت: در بحران ها و بلایا، افراد در معرض خطر جامعه از جمله بانوان، سالمندان، افراد دارای احتیاج های ویژه و بچه ها دچار آسیب بیشتری می شوند و احتیاج به حمایت های روانشناختی، فرهنگی و اجتماعی خاصی دارند.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز گفت: در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گروه هایی به نام سحر تشکیل شده است که سفیران حمایت های روانی در حوادث هستند و برای آسیب دیدگان جسمی و فیزیکی در بلایای گوناگون، وظیفه حمایت های روانی و سلامت روان را بر عهده دارند.

سید علی منیری گفت: اکنون در این کارگاه آموزش کشوری قشم 40 تن از مدرسان برگزیده تیم های سحر از سراسر کشور حضور دارند تا آخرین دستاورد های بین المللی حمایت از بچه ها در شرایط اضطراری را فرا بگیرند.

او گفت: شرکت کنندگان در این کارگاه با مفهوم خشونت علیه بچه ها و پیامد های آن، مفهوم اقدامات اجتماعی محور مشارکت و چالش های تسهیل گری اقدامات اجتماع محور، مباحث تشکیلاتی تیم های سحر، مفهوم کودک و حمایت از بچه ها، اهمیت حمایت از بچه ها و اصول حمایت از بچه ها در شرایط اضطراری آشنا می شوند.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: شناسایی خشونت علیه بچه ها، پیشگیری و پاسخ گویی مفهوم و اصول حمایت های روانی - اجتماعی در زمان بلایا و پاسخگویی در قبال جمعیت های آسیب دیده در زمان بلایا از دیگر آموزش های این کارگاه تربیت مربی است.

کارگاه تربیت مربی حمایت از بچه ها در شرایط اضطراری در جزیره قشم تا 6 آبان ماه ادامه دارد.

خبرنگاران هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2095

به "برگزاری کارگاه تربیت مربی و حمایت از بچه ها در شرایط اضطراری در قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه تربیت مربی و حمایت از بچه ها در شرایط اضطراری در قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید