دانش آموزان علوم اعصاب شناختی را فرا می گیرند

به گزارش سفر به روسیه، مشاور گروه آموزش ستادعلوم شناختی معاونت علمی گفت: برای گسترش علوم اعصاب شناختی هر سال برای هزاران دانش آموز دوره های آموزشی و مسابقات علمی مغز و شناخت برگزار می گردد.

دانش آموزان علوم اعصاب شناختی را فرا می گیرند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علوم اعصاب از رشته های پر اهمیت در تشخیص بیماری ها است. افزایش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های مغز و اعصاب در سال های اخیر اهمیت توجه به این حوزه را نشان می دهد.

البته در کشورمان نیز محققان در فراوری مقالات علمی عقب نمانده اند و با اقدامات آن ها ایران صندلی نخست منطقه را در این حوزه دارد.

اما این اقدامات برای عملی شدن نیازبه ایجاد زمینه هایی دارد. ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گام هایی ارزشمند برای ترویج و ارتقای دانش علوم اعصاب شناختی برداشته که منجر به انجام فعالیت هایی رو به جلو شده است. با حمایت این ستاد پردیس مغز من در مجموعه باغ کتاب ایجاد و راه اندازی شد. مجموعه ای جذاب که دانش آموزان و عموم مردم با فعالیت های مغز به طور عملی در آن آشنا می شوند.

به گفته محمد تقی جغتایی مشاور گروه آموزش ستادعلوم شناختی معاونت علمی وفناوری، آموزش دانش آموزان دراین حوزه اقدامی مهم است. ستاد از این فعالیت نیز غافل نشده است. برای گسترش این دانش هر سال برای هزاران دانش آموز دوره های آموزشی و مسابقات علمی مغز و شناخت برگزار می گردد که ستاد از بعضی آن ها حمایت می نماید.

همچنین از اقدامات ستاد در این راستا باید به تشکیل انجمن های علمی دانشجویی مغز و شناخت، برگزاری دوره های مختلف آموزشی، ایجاد فرصت های مطالعاتی و برقراری ارتباطات علمی سازنده میان مراکز داخلی و بین المللی اشاره نمود.

البته با وجود 40 مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی زیرساخت خوبی برای رشد علوم اعصاب فراهم شده است تا محققان فعال در آن همگام با سایر پژوهشگران این حوزه را پیش برند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 639

به "دانش آموزان علوم اعصاب شناختی را فرا می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان علوم اعصاب شناختی را فرا می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید