4 شخصیت مارول که می توانند در چندجهانی سفر نمایند

به گزارش سفر به روسیه، برنامه فاز تازه دنیای سینمایی مارول تمرکز ویژه ای بر چندجهانی دارد و در این مقاله با تمامی شخصیت های مارول که تا به حال معرفی شده اند و توانایی سفر بین ابعاد را دارند آشنا می شویم.

4 شخصیت مارول که می توانند در چندجهانی سفر نمایند

استودیو مارول در واقع برای مدتی طولانی در حال برنامه ریزی چنددنیای است و به طرزی ماهرانه آن را در فیلم های ثور معرفی نموده است. در فاز چهارم در سریال لوکی از سفر در زمان برای مدیریت خطوط زمانی متناوب استفاده شد و فیلم دوم دکتر استرنج با نام دکتر استرنج در چنددنیای دیوانگی اکران خواهد شد. در نتیجه همان طور که این مفهوم به وضوح در جنگ ابدیت نقشی اساسی داشت (جایی که انتقام جویان یاد گرفتند چطور با رفتن به ابعاد زیراتمی در زمان سفر نمایند) در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول هم نقشی مرکزی را ایفا می نماید.

چنددنیای مارول از چیزی که تا به حال نشان داده شده فراتر است. این مفهوم بر پایه چنددنیای کاوش شده در دنیای کمیک مارول بنا شده، مفهومی که در جلد 21 کمیک دکتر استرنج: جادوگر عالی رتبه به عنوان اقیانوس بی نهایت تعریف شد.

زمین را مرکز دریای وسیعی از احتمالات در نظر بگیرید. خطوط زمانی بی نهایت تنها یک روش برای شنا کردن در این دریاست ولی جایی در این دریا کسی در حال راه رفتن است؛ عجیب ترین و نامحتمل ترین روشی که می توان با آن روبرو شد.

این همان چنددنیای است که انشنت وان استفن استرنج را در صحنه معروف سفر مرموز جادویی در فیلم دکتر استرنج به آن پرتاب می نماید و جادوگر عالی رتبه آینده از واقعیت های دیوانه واری که تجربه نموده بود مات و مبهوت ماند. اینجا بود که استرنج به زانو افتاد و از انشنت وان خواست تا به او آموزش دهد.

فکر کردن به اینکه کدام یک از شخصیت های مارول در فاز تازه توانایی سفر در چنددنیای را دارند هیجان انگیز است. در سریال لوکی سازمان واریانس زمانی خطوط زمانی را کنترل می نماید و به نظر می آید درهایی برای جابه جایی بین خطوط زمانی مختلف تعبیه نموده اند. ایده ای که مستقیما از کمیک کانگ فاتح که در شهر کرونوپولیس با همین تکنولوژی زندگی می نماید، گرفته شده. اسپایدرمن: راهی به خانه نیست هم گویا قرار است ماجراجویی در چنددنیای باشد با شرورها و قهرمانانی که از دیگر مجموعه های مارول سر می رسند و البته تصاویر لو رفته از فیلم تازه دکتر استرنج حضور آمریکا چاوز را نشان می دهد، شخصیتی که در کمیک ها به وسیله پرتال های ستاره ای می تواند بین ابعاد سفر کند.

ولی این ها همه شخصیت های نوظهور دنیای سینمایی مارول هستند که هنوز با آن ها آشنا نشدیم. در این مقاله شخصیت های قدیمی مارول که قدرت مسیریابی در چنددنیای را دارند معرفی می کنیم.

1. دکتر استرنج و همه اساتید هنرهای جادویی

از آنجایی که سنگ ابدیت همواره همراه دکتر استرنج است ممکن است فراموش کنیم که بدون آن هم می تواند در چنددنیای سفر کند. اساتید هنرهای جادویی به وسیله حلقه زنجیر در زمان و مکان گذرگاه ایجاد می نمایند. در دنیای سینمایی مارول این قابلیت برای سفر بین دو مکان یا حتی دو دنیا مختلف استفاده شده (دکتر استرنج به وسیله همین قابلیت توانست قهرمانان را برای نبرد نهایی علیه تانوس از تایتان به زمین بیاورد)، اما حلقه زنجیر قدرتمندتر از این هاست. زمانی که دکتر استرنج کارآموز هنرهای جادویی بود بارون ماردو در مورد این حلقه ها این طور به او شرح داد: تسلط بر حلقه ی زنجیر برای هنرهای جادویی ضروری است. این حلقه ها به ما اجازه می دهند در چنددنیای سفر کنیم. تمرکز همه کاری است که باید انجام دهی. تصور کن. مقصد را در فکرت ببین. فراتر از دنیای که در مقابلت است را ببین.

با داشتن حلقه ی زنجیر اساتید هنرهای جادویی می توانند در چنددنیای سفر نمایند. به این معنی که دکتر استرنج و تمام همکاران جادوگرش می توانند بین بعدهای مختلف و حتی خطوط زمانی سفر نمایند. اما واضح است که سفر بین خطوط زمانی بدون راهنما بسیار سخت تر است. قطعا برای یک جادوگر سخت خواهد بود که در نگاه اول زمین را از زمینی دیگر در خط زمانی دیگر تشخیص دهد.

2. اسکارلت ویچ

در دنیای سینمایی مارول همه جادوگران قدرتشان را از دیگر ابعاد می گیرند. همان طور که انشنت وان درحال آموزش به دکتر استرنج شرح داد: ما به وسیله مهار انرژی ابعاد دیگر چنددنیای جادو می کنیم یا سپرها و صلاح ها را برای انجام جادو فرا می خوانیم. همان طور که در سریال وانداویژن اشاره شد، اسکارلت ویچ قدرتمندترین جادوگر بین تمام جادوگران است. او توانست از جادوی آشوب استفاده کند و از همین طریق توانایی آفرینش خودبه خودی داشته باشد و حتی از جادوگر عالی رتبه پیشی بگیرد. جک شفر در مصاحبه هایش عنوان نموده که قصد داشتند واندا را در بعدی که آن را بعد آشوب نامیده، غرق نمایند. بعدی که احتمالا منبع قدرت واندا ماکسیموف است.

اینکه ایده برای این سریال عملی نشد به این معنی نیست که بعد آشوب در فیلم دکتر استرنج حضور نخواهد داشت. الیزابت اولسن در مصاحبه های اخیرش گفته است که واندا توانایی سفر بدون محدودیت در چنددنیای را دارد. طبق گفته های اولسن: واندا توانایی های کوچک جالبی دارد. برای مثال جابه جایی اجسام از راه دور یا سفر بین دنیا های مختلف. بنابراین فرض اینکه واندا این فنون شوم را از دارک هولد آموخته باشد دور از فکر نیست. دارک هولد در دنیای کمیک کتابی است از جادوی سیاه که از دوران خدای بزرگ، چتون به جای مانده و طلسم ها و اوراد موجود درآن تأثیر فاسد نماینده ای بر خواننده خواهد داشت.

3. هنک پیم

احتمالا با تماشا عنوان مقاله تمرکز بیشتر خوانندگان روی جادوگرانی که توانایی سفر بین ابعاد مختلف را دارند خواهد بود. ولی نباید فراموش کرد که هنک پیم دانشمندی بود که توانست یاد بگیرد چطور از علم در این راستا استفاده کند. او قلمرو کوانتوم را کشف و اینگونه توصیف کرد: واقعیتی که در آن هیچ یک از مفاهیم فضا و زمان معنا ندارد. همسر پیم ژانت ون دین هم برای سال ها در این قلمرو گم شده بود.

رییس استودیو مارول کوین فایگی قلمرو کوانتوم را با دایره های هم مرکزی توصیف نموده بود که هر چه عمیق تر در این قلمرو فرو بروی قوانین کمتری از واقعیت در آن حاکم است. فیلم انتقام جویان: بازی نهایی یک قدم فراتر از فیلم های مرد مورچه ای رفته و نشان داد که به وسیله قلمرو کوانتوم می توان در زمان هم سفر کرد. با وجود اینکه هنک پم دسترسی بدون محدودیت اساتید هنرهای جادویی به چنددنیای را ندارد، اما دستاورد او در یافتن راهی به قلمرو کوانتوم صراحتا قابل توجه است. فیلم مرد مورچه ای و زنبورک: قلمرو کوانتوم بدون شک به کاوش در قلمرو کوانتوم ادامه خواهد داد ولی این بار سفر در زمان موضوع اصلی خواهد بود.

4. ناظر

شخصیت ناظر در سریال چه می گردد اگر… معرفی شده است. موجودی کیهانی که در قلب چنددنیای زندگی می نماید. این شخصیت که قسم خورده بود در امور دخالت نکند در فصل یک سریال مجبور به شکستن قسم خود برای دفاع در برابر تهدید آلترونی می گردد که قدرت بدون محدودیت سنگ های بی نهایت به آن داده شده. در اپیزود نه او را می بینیم که عهدی تازه می بندد و خود را مدافع چنددنیای می نامد که بدون شک به معنای جنگیدن او در کنار قهرمانان زمین است. این شخصیت از قوانین چنددنیای هم فراتر می رود و قادر به درک گذشته، حال و آینده است. در نتیجه تعجب برانگیز نیست که بتواند به راحتی در چنددنیای سفر کند.

منبع: SCREEN RANT

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1790

به "4 شخصیت مارول که می توانند در چندجهانی سفر نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 شخصیت مارول که می توانند در چندجهانی سفر نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید