تور یونان ارزان: یونان محموله نفتی توقیف شده ایران را به آمریکا تحویل می دهد

به گزارش سفر به روسیه، مقامات گارد ساحلی یونان اعلام نموده اند بنا بر درخواست وزارت دادگستری آمریکا، محموله نفتی توقیف شده ایران را در راستای اجرای تحریم های آمریکا به این کشور تحویل می دهند.

تور یونان ارزان: یونان محموله نفتی توقیف شده ایران را به آمریکا تحویل می دهد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت یونان اعلام نموده است 115 هزار تن نفت خام ایران را که پیش تر توقیف شده بود، به آمریکا تحویل می دهد.

مقام های پلیس بندری یونان گفته اند که این تصمیم پس از درخواست دادگستری آمریکا و در جهت اجرای تحریم های این کشور علیه ایران و روسیه انجام می گردد.

گارد دریایی یونان روز 19 آوریل نفت کش حامل این محموله را در کناره جزیره اویا توقیف کرد.

به گفته سخنگوی پلیس بنادر یونان، هزینه تحویل کشتی توقیفی از ایران گرفته می گردد.

در پی توقیف محموله کشتی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب های یونان، کاردار سفارت یونان در تهران (در غیاب سفیر) امروز به وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

رئیس اداره مدیترانه ضمن یادآوری تعهدات بین المللی دولت یونان با توجه به توقف اضطراری کشتی مذکور بدلیل نقص فنی، تسلیم در برابر فشار های غیرقانونی آمریکا را غیر قابل پذیرش و محکوم دانست و اضافه نمود: تصرف در محموله کشتی با پرچم جمهوری اسلامی ایران مصداق راهزنی بین المللی است که مسئولیت آن با دولت یونان و تصرف کنندگان غیرقانونی است.

وی اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران از حقوق قانونی خود چشم پوشی نخواهد نمود و از دولت یونان انتظار دارد به تعهدات بین المللی خود در عرصه دریانوردی و کشتیرانی ملتزم و پایبند باشد.

کاردار سفارت یونان نیز در این ملاقات اعلام نمود که بلافاصله مراتب اعتراض و ناخرسندی دولت جمهوری اسلامی ایران را به دولت متبوع خویش ابلاغ خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1988

به "تور یونان ارزان: یونان محموله نفتی توقیف شده ایران را به آمریکا تحویل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: یونان محموله نفتی توقیف شده ایران را به آمریکا تحویل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید