کشور با عقب ماندگی 3 میلیون واحدی در فراوری مسکن روبرو باشد

به گزارش سفر به روسیه، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه در سال های گذشته اقدامات قابل قبولی برای فراوری مسکن صورت نگرفت، این مسئله موجب شده که در شرایط کنونی، کشور با عقب ماندگی 3 میلیون واحدی روبرو باشد که قطعا جبران این میزان کسری بسیار سخت است.

کشور با عقب ماندگی 3 میلیون واحدی در فراوری مسکن روبرو باشد

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد حریق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، فرایند قیمت گذاری در بازار مسکن را افزایش ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه این پیش بینی در سال گذشته وجود داشت که به علت کمبود مسکن در کشور و عدم برطرف این مشکل در یک سال اخیر، قیمت ها در بازار بالا برود و در هفته های اخیر شاهد بروز این مسئله هستیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در سال های گذشته اقدامات قابل قبولی برای فراوری مسکن صورت نگرفت، این مسئله موجب شده که در شرایط کنونی، کشور با عقب ماندگی 3 میلیون واحدی روبرو باشد که قطعا جبران این میزان کسری بسیار سخت است.

قیمت مسکن به میزان افزایش فاصله عرضه و تقاضا بالا می رود

وی توضیح داد: قطعا به هر میزانی که فاصله میزان عرضه و تقاضا بالا رود، به همان میزان قیمت ها در بازار افزایش خواهد یافت، بنابر این نمی توان انتظار داشت که در عرصه فراوری مسکن دست بر روی دست بگذاریم، اما قیمت ها افزایش نیابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از طرف دیگر علاوه بر عقب ماندگی 3 میلیون واحدی در فراوری مسکن، دولت سالانه تنها به نسبت 40 درصد از احتیاج جامعه به مسکن جدید، واحد فراوری می نماید، یعنی آنکه سالانه آمار عقب ماندگی کشور در فراوری مسکن افزایش چشمگیری می یابد.

انتقاد از افزایش قیمت زمین و مصالح ساختمانی

رضایی کوچی با انتقاد از افزایش قیمت زمین و مصالح ساختمانی و تأثیر این دو عامل در افزایش قیمت تمام شده مسکن، گفت: وقتی قیمت تمام شده بالا رود، خرید و مصرف کننده کمتری ترغیب به خرید مسکن می شوند و این مسئله در کاهش آمار ساخت و ساز موثر خواهد بود، بنابر این دولت باید نسبت به ارائه یاری ها و مشوق های اقتصادی برای افزایش میزان فراوری مسکن در کشور ارائه کند.

لزوم افزایش نقش آفرینی و فعالیت بانک مسکن در کشور

رئیس کمیسیون عمران مجلس بر لزوم افزایش نقش آفرینی و فعالیت بانک مسکن در کشور تأکید کرد و اضافه نمود: بانک مسکن در شرایط کنونی نقش کم رنگی در فراوری مسکن دارد، قطعا بهبود این شرایط موجب افزایش رونق بازار مسکن می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 888

به "کشور با عقب ماندگی 3 میلیون واحدی در فراوری مسکن روبرو باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور با عقب ماندگی 3 میلیون واحدی در فراوری مسکن روبرو باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید