پیغام جعلی ملکه انگلیس دردسرساز شد

به گزارش سفر به روسیه، تصمیم شبکه چهار تلویزیون انگلیس برای پخش یک پیغام کریسمس از ملکه بریتانیا، که با استفاده از فناوری جعل عمیق ساخته شده، دردسر ساز شد.

پیغام جعلی ملکه انگلیس دردسرساز شد

به گزارش خبرنگاران از مهر، تصمیم شبکه چهار تلویزیون انگلیس برای پخش یک پیغام کریسمس از الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، که با استفاده از فناوری جعل عمیق ساخته شده بحث هایی را در رسانه های بریتانیا برانگیخته است.

در این ویدئوی پنج دقیقه ای، که همزمان با ارسال پیغام سالانه ملکه الیزابت دوم به مناسبت روز کریسمس منتشر شده است، وی در حال پایکوبی و بیان اظهاراتی درباره شاهزاده هری و مگان مارکل زوج سلطنتی دیده می گردد.

ویدئوهای جعل عمیق ویدئوهایی هستند که در آن ها با استفاده از نرم افزارهای هوش مصنوعی فیلم ها به نحوی تغییر داده می شوند که گویا فرد در حال بیان اظهارات یا اجرای حرکاتی است که در دنیای واقعی هرگز آن ها را انجام نداده است. نقش فناوری جعل عمیق در دستکاری در دنیای ویدئو، تقریبا مشابه نقش فتوشاپ در دنیای تصویر به حساب می آید.

کانال چهار تلویزیون انگلیس گفته هدف از پخش این ویدئو ارسال هشدار جدی درباره تهدید خبر جعلی در عصر دیجیتال است.

منتقدان در سوی مقابل گفته اند اقدام این رسانه ممکن است باعث گردد مردم تصور نمایند از فناوری جعل عمیق بیش از آنچه واقعا رواج دارد، استفاده می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1339

به "پیغام جعلی ملکه انگلیس دردسرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام جعلی ملکه انگلیس دردسرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید