هزینه واقعی پروازهای مقرون به صرفه چقدر است؟

به گزارش سفر به روسیه، رزرو کردن یک پرواز برای مقصدی که می خواهید تعطیلاتتان را در آنجا بگذرانید ممکن است گاهی استرس آور باشد، به خصوص اگر هرگز نام شرکت های هوایی که در ادامه می بینید را هرگز نشنیده باشید. آیا واو (wow) واقعا نام یک خط هواپیمایی است؟ بیشتر شرکت های هواپیمایی تازه پروازهای سطح پایین را تبلیغ می نمایند، اما شما در هر صورت باید بلیط رزرو کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

هزینه واقعی پروازهای مقرون به صرفه چقدر است؟

آیا این شرکت ها قابل اطمینان هستند؟ آیا از امنیت کافی برخوردارند؟ و از همه مهم تر، آیا واقعا ارزش پرداخت هزینه شما را دارند؟ برای درک بهتر این مسئله پنج شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت که مورد علاقه مسافران هستند را مورد آنالیز قرار می دهیم. آلجیانت: حامل پروازهای داخلی آمریکا، نروژی: یکی از شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه و پرطرفدار، اسپیریت: منفورترین شرکت هواپیمایی آمریکا، توماس کوک: از قدیمی ترین ها و واو یک شرکت هواپیمایی در ایسلند.

شرکت هواپیمایی آلجیانت

بلیط دو طرفه از لس آنجلس به هنولولو

فردگاه بین المللی لس آنجلس به بیش از 110 مقصد در آمریکا پرواز انجام می دهد. این پرواز از پایانه 3 که یک رستوران، یک برگر کینگ، دو سالن استراحت و صف های طولانی استارباکس دارد، حرکت می نماید.

هواپیما/ جایگاه شما: ورودی بوئینگ 757-200 بسیار کهنه بود. روکش چرمی جایگاه ها ترک داشت و موکت کف آن هم کثیف است. کابین خیلی هم تمیز نیست ولی قابل تحمل است.

دوست دارید پاهایتان را بکشید؟ یک جایگاه با جای پای 86 سانتی متری در ردیف سمت راست هواپیما رزرو کنید. هیچ تفریح در این هواپیما نیست، پس بهتر است یک کتاب یا چند فیلم در تبلت داشته باشید.

خدمات مشتری/مهمانداران: یونیفرم مهمانداران لباس نارنجی و شلوار خاکی است. رفتار مهمانداران هم مثل لباس پوشیدنشان است. همه خونسرد و مودب هستند.

غذا: غذا را باید خودتان بیاورید. هیچ غذایی سرو نمی گردد، اما خوراکی و نوشیدنی فروخته می گردد. آب هم مجانی نیست. قیمت هر بطری آب 2 دلار است.

هزینه پرداختی: یک پرواز دو طرفه با در نظر گرفتن مالیات. هزینه بار اضافی 50 دلار در هر راستا. هزینه انتخاب جایگاه 80 دلار برای یک راستا. اگر به جای کارت اعتباری از کارت بدهی بهره ببرید، باید 32 دلار بیشتر پرداخت کنید. چاپ بلیط در فرودگاه هم در آن صورت 5 دلار هزینه اضافی دارد.

مجموع هزینه ها: 583 دلار برای یک بلیط دوطرفه

این در حالی است که هزینه بلیط دو طرفه از لس آنجلس به هنلولو با شرکت هواپیمایی هاوایی 785 دلار است.

امتیاز کلی: ب پلاس، با توجه به مقدار راحتی و کیفیت خدمات مشتری

شرکت هواپیمایی نروژی

بلیط یک طرفه از فرودگاه گتویک لندن به لس آنجلس

این خط هوایی بزرگترین شرکت هواپیمایی در اروپا است و بدون وقفه برای 10 استان در آمریکا پرواز دارد. نروژی دومین شرکت هواپیمایی در اسکاندیناوی است.

هواپیما/ جایگاه شما: بوئینگ 787-9 دیریم لاینر فضایی تمیز و نسبتا بزرگ دارد. جایگاه های استاندارد دارای یک جای پای 81 سانتی متری هستند. جایگاه های ویژه که معمولا چند صد دلار گران تر هستند، جای پای 116 سانتی متری دارند. در پشت هر جایگاه صفحه نمایش قرار گرفته است که موسیقی و برنامه تلویزیونی پخش می نماید.

برترین مزیت: تعداد زیادی اتاق استراحت وجود دارد که در پروازهای طولانی بسیار مهم است.

خدمات مشتری/ مهمانداران: مهمانداران همه مودب و شکیبا هستند. اگر در این هواپیما درخواست ملحفه کنید، باید هزینه آن را جدا بپردازید.

غذا: غذای استاندارد در این پرواز سالاد پاستا، مرغ سخاری با سس گوجه و یک کیک شکلاتی به قیمت 45 دلار است. به همراه غذا نوشیدنی مجانی هم سرو می گردد. یک ساندویج مجانی هم مدتی بعد از نهار سرو می گردد. خوراکی هایی مثل چیپس، مغز گردو و ظرف سالاد سوسیس و کالباس به قیمت 2 تا 10 دلار فروخته می گردد.

هزینه پرداختی: یک پرواز یک طرفه با در نظر گرفتن مالیات 819 دلار است. 45 دلار برای غذا، 45 دلار برای بار اضافه و 45 دلار هزینه انتخاب جایگاه. هزینه انتخاب جایگاه با توجه به قیمت بلیط بین 12 تا 45 دلار است.

مجموع هزینه ها: 954 دلار

این در حالی است که هزینه همین پرواز در شرکت هواپیمایی لوفتانزا 1،380 دلار است.

امتیاز کلی: آ منفی، با توجه به راحتی پرواز، کیفیت عالی خدمات مشتری و امکانات تفریحی.

شرکت هواپیمایی اسپیریت

بلیط دو طرفه از لس آنجلس به دالاس

به جز هوایی که تنفس می کنید برای همه چیز باید هزینه پرداخت کنید. این خط هوایی مقصدهای بین ایالات متحده آمریکا، جزایر کارائیب و آمریکای مرکزی و جنوبی را پرواز می نماید. شرکت هواپیمایی اسپیریت هم مانند آلجیانت، از پایانه 3 حرکت می نماید. منتظر قهوه نباشید و با خودتان غذا بیاوربد.

هواپیما/ جایگاه شما: هواپیمای ایرباس آ320 بسیار کثیف هستند. شاید بپرسید چقدر کثیف؟ ممکن است یک کلوچه نصفه زیر جایگاهپیدا کنید. 35 دلار بابت جایگاه در ردیف خروجی که 96 سانتی متر جای پا دارد، می گیرند و تقریبا هیچ امکانات تفریحی وجود ندارد.

خدمات مشتری: مهمانداران رفتاری محبت آمیز دارند. اما این را در نظر بگیرید که هیچ چیز در این هواپیما مجانی نیست.

غذا: هیچ غذایی سرو نمی گردد مگر اینکه با خودتان بیاورید یا خریداری کنید. آب، آب میوه و دیگر نوشیدنی ها 3 دلار قیمت دارند. خوراکی ها مثل چیپس، مغز گردو و شکلات 2 تا 4 دلار هستند.

هزینه پرداختی: بلیط دو طرفه با در نظر گرفتن مالیات. 221،18 دلار است. 70 دلار هزینه بار اضافی. 40 دلار هزینه انتخاب جایگاه. چاپ بلیط هم 10 دلار هزینه دارد.

مجموع هزینه ها: 331،18 دلار بابت بلیط دو طرفه

این در حالی است که هزینه همین پرواز در شرکت هواپیمایی یونایتد 360 دلار است.

امتیاز کلی: سی منفی، با توجه به کثیف بودن هواپیما و تاخیر

شرکت هواپیمایی توماس کوک

بلیط یک طرفه از لس آنجلس به منچستر

این شرکت که مربوط به پروازهای انگلستان است، در دو سال گذشته کوشش بسیاری نموده است که تنها خط هوایی برای پروازهای اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا بگردد. پیشخوان شرکت توماس کوک در لوس آنجلس در پایانه 2 قرار گرفته است و خیلی کوچک است.

هواپیما/ جایگاه شما: هواپیمای ایرباس آ 330-200 برای یک پرواز بلند مدت به نظر کوچک می آید اما تمیز است. پشت هر جایگاه یک نمایشگر به همراه یک کابل شارژ تلفن همراه وجود دارد. فیلم های زیادی پخش می گردد. بهتر است فیلم های داخل لپ تاپ خودتان را ببینید ولی می توانید با پرداخت 4 دلار، فیلم مورد علاقه خودتان را ببینید.

خدمات مشتری/ مهمانداران: مهمانداران مودب هستند و به مسافرها یاری می نمایند. ضمناً در صورت درخواست آب هم با خوش رویی برخورد می نمایند.

غذا: این شرکت هوایی با همکاری آشپز معروف جیمز مارتین، منو غذاهای خود را تنظیم می نماید. غذا شامل فیله گوشت، پوره سیب زمینی، پیراشکی، بیسکویت کرکر، یک تکه پنیر و یک کیک شکلاتی می گردد. غذا مزه خارق العاده ای ندارد، اما قابل خوردن است. ضمناً هزینه غذا روی قیمت بلیط حساب می گردد. خوراکی هایی مثل شکلات، چیپس و نوشیدنی های مختلف هم برای فروش وجود دارد. قیمت نوشیدنی ها تقریبا 2 تا 4 دلار است. ساندویچ هم به قیمت 9 دلار فروخته می گردد.

هزینه پرداختی: بلیط یک طرفه با در نظر گرفتن مالیات و بار اضافی 509،99 دلار. هزینه رزرو جایگاه 57،30 دلار است.

مجموع هزینه ها: 567،29

این در حالی است که هزینه همین پرواز با شرکت ایر کانادا 732 دلار است.

امتیاز کلی: بی، با توجه به کیفیت خدمات مشتری، غذای مجانی و شرایط مساعد هواپیما

شرکت هواپیمایی واو (wow)

بلیط دو طرفه از لس آنجلس به رکیاویک، ایسلند

این خط هوایی در رکیاویک قرار گرفته است و تعداد زیادی ار پروازهایش از آمریکا به اروپا در آنجا یک توقف کوتاه دارند. هواپیماهای این شرکت از پایانه بردلی در لس آنجلس پرواز می نمایند، پس قبل از پرواز اگر در لس آنجلس سوار می شوید یک وعده کامل غذا بخورید.

هواپیما/ جایگاه شما: جایگاه های هواپیمای ایرباس آ330 جای پای 86 سانتی متری داشتند. جایگاه ها راحت هستند، اما پرواز 6 ساعتی کمی خسته نماینده است. هیج تفریح و تفریحی در هواپیما وجود ندارد، اما چند کابل شارژ وجود دارد که این امکان را به شما می دهد تا با تبلت خود فیلم دیدن کنید و سرگرم بشوید.

خدمات مشتری/ مهمانداران: مهمانداران رفتاری محبت آمیز دارند. سرویس رزرو بلیط شرکت هواپیمایی واو تعریفی ندرد. یکی از مسافران می گوید که پس از چند کوشش پیاپی برای رزرو اینترنتی یک بلیط، یک ایمیل دریافت کرد که نشان می داد همان بلیط را با هزینه ای دو برابر رزرو نموده است. با خدمات مشتری شرکت تماس گرفت و 30 دقیقه پشت خط ماند. نهایتا وقتی یک نفر پاسخ داد در ابتدا متوجه مشکل او نشد. بعد از یک مکالمه طولانی، او گفت که این مشکل را حل می نماید. این اتفاق نیفتاد و پس از 30 دقیقه دوباره همان ایمیل را دریافت کرد. دوباره تماس گرفت و با همان شخص صحبت کرد. نهایتا بعد از یک مکالمه طولانی دیگر، هزینه اضافه را به حساب او برگرداند.

غذا: سعی کنید قبل از پرواز یک وعده کامل بخورید و با خودتان خوراکی ببرید.

هزینه پرداختی: یک بلیط دو طرفه با در نظر گرفتن مالیات: 822،98 دلار. یک بلیط دو طرفه با در نظر گرفتن مالیات و هزینه بار اضافی: 77،98 دلار. هزینه انتخاب جایگاه 70،98 دلار.

مجموع هزینه: 980،49 دلار

این پرواز به صرفه نیست و هزینه همین پرواز با شرکت هوایی دلتا 915 دلار است.

امتیاز کلی: منفی دی، با توجه به کیفیت کم خدمات مشتری، غذای بد و تاخیر طولانی.

منبع: کجارو / flyaviation.in
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1884

به "هزینه واقعی پروازهای مقرون به صرفه چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه واقعی پروازهای مقرون به صرفه چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید