هنوز زیر ساخت های ایجاد دانشگاه های نسل سوم فراهم نشده است

به گزارش سفر به روسیه، معاون آموزشی دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه تهران با بیان اینکه درکشور ما بیشتر دانشگاهها در نسل اول و تعداد محدودی از آنها در نسل دوم به سر می برند و هنوز زیر ساخت های لازم برای ایجاد دانشگاه های نسل سوم فراهم نشده است گفت: برای ایجاد دانشگاه نسل سوم باید زیر ساخت هایی همچون تغییر کوریکلوم های آموزشی از سوی وزارت بهداشت، تغییر رشته ها، روی کارآمدن مدیران اجرایی کارآفرین و اساتید فناور و تجهیز آزمایشگاه های دانشگاهی که بتوانند ایده را به محصول تبدیل نمایند، فراهم گردد.

هنوز زیر ساخت های ایجاد دانشگاه های نسل سوم فراهم نشده است

دکتر جعفر آی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاههای نسل اول آموزش محور هستند و هدف این دانشگاه ها، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص است اضافه کرد: دانشگاه های پژوهش محور، به عنوان نسل دوم دانشگاهها معرفی شدند و نقش اصلی آن ارائه مقاله و پژوهش است.

وی با بیان این مطلب که دانشگاههای نسل سوم با هدف تربیت نیروی انسانی کارآفرین و ارتباط با صنعت شکل گرفته است اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر فعالیت دانشگاه های کشورهای توسعه یافته براساس احتیاجهای مردم جامعه شکل می گیرد و این نوع دانشگاه ها فقط به دنبال ارائه محصول هستند.

معاون آموزشی دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در دانشگاه نسل سوم امکاناتی فراهم می گردد که سرمایه گذاران بتوانند از فرصت های بدست آمده استفاده نمایند و در این مجموعه ها دانشجویان باید همزمان مجموعه ای از دانش،مدیریت دانش و مدیریت کارآفرینی را فرا بگیرند تا بتوانند در زمینه صنعت آغاز به فعالیت نمایند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کریدور توسعه مهارت و فناوری آغاز شده است اعلام کرد: یکی از اولویت های اصلی حوزه آموزش دانشکده فناوری های نوین پزشکی، ارتقاء کیفیت آموزش و ایجاد تحول در سیستم آموزشی است تا با توجه به رسالت دانشکده بتواند الگوی آموزشی دانشگاه های نسل سوم را در دانشکده محقق کند.

تصویب شیوه نامه سرانجام نامه های محصول محور

دکتر آی اضافه کرد: در حال حاضر یک شیوه نامه سرانجام نامه محصول محور در دانشکده تصویب شده است که دانشجویان دکترای تخصصی از این دانشکده فارغ التحصیل می شوند باید سرانجام نامه های خود را بر پایه یک محصول یا پتنت (ثبت اختراع) بین المللی از سرانجام نامه خود دفاع کند. و این افراد بعدا به عنوان اساتید فناور می توانند در دانشگاه استخدام شوند و بتوانند دانشجویان دیگری را در حوزه فراوری و فناوری تربیت نمایند که البته این پروسه در کشور ما سخت و هزینه بر و احتیاج به برنامه ریزی دقیق تر دارد.

معاون آموزشی دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سرانجام به دانشجویان شهریه پرداز اشاره نمود و گفت: این نوع دانشجویان به لحاظ سطح علمی هیچی تفاوتی با دیگر دانشجویان ندارند و فقط به علت پرداخت شهریه، این افراد بعد از فارغ التحصیلی تعهد خدمت ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 55

به "هنوز زیر ساخت های ایجاد دانشگاه های نسل سوم فراهم نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز زیر ساخت های ایجاد دانشگاه های نسل سوم فراهم نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید