هفتمین نشست خوشه مالی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار گردید

به گزارش سفر به روسیه، هفتمین نشست خوشه مالی و اجتماعی دانشگاه تهران با موضوع جهش فراوری، فرصت ها و چالش های پیش روی برگزار گردید.

هفتمین نشست خوشه مالی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار گردید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، هفتمین نشست خوشه مالی و اجتماعی دانشگاه تهران با موضوع جهش فراوری، فرصت ها و چالش های پیش روی برگزار گردید.

در ادامه جلسات خوشه های علمی دانشگاه تهران که در راستای رسالت علمی و مسئولیت اجتماعی دانشگاه در مسائل مهم و اثرگذار کشور با هدف بحث و آنالیز علمی و ارائه پیشنهادات جهت برطرف مسائل مالی و اجتماعی صورت می پذیرد، هفتمین نشست خوشه مالی و اجتماعی، 25 تیر 1399 با حضور محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، معاونان دانشگاه و اعضای هیأت علمی برگزار گردید.

در این نشست که شعار جهش فراوری و در نتیجه جهش اقتصاد در سال 99 و چالش ها، موانع و فرصت های پیش روی جهت نیل به جهش فراوری مورد بحث و آنالیز نهاده شد، نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، به بیان اهمیت تشکیل خوشه های علمی با هدف راهنمایی پژوهش ها به سمت نیازهای کشور با مشارکت دانشگاه های عظیم و تأثیرگذاری نتایج حاصل از نشست ها در لوایح مجلس پرداخت.

به گفته رئیس دانشگاه تهران، در حال حاضر صورت مسئله ها معین است و اتفاق نظر در رابطه با آنها نیز وجود دارد و انتظارات از نشست های علمی ارائه راه چاره های مناسب است.

در ادامه جلسه، لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، تشکیل خوشه های علمی توسط دانشگاه های عظیم کشور را جهت نیل به اهداف جهش مالی بسیار با اهمیت توصیف کرد.

وی اضافه نمود: همکاری دانشگاه ها با مراکز تصمیم ساز و اجرایی برای آن مراکز و همچنین دانشگاه ها لازم است و باید بستری فراهم گردد تا عمده دانشگاه های کشور در این امر مشارکت نمایند. پاسخ گویی به سوالات اساسی در حوزه اقتصاد و آنالیز در این حیطه باید توسط دانشگاه های کشور صورت پذیرد که در این راستا می توان به مواردی چون حجیم بودن برنامه کشور و راهکارهای حل این مسئله، چگونگی نزدیک کردن مردم به اقتصاد، آسیب شناسی عدم توانایی دولت ها در اجرای سیاست های تدوین شده و نحوه چابک سازی و کوچک کردن دولت اشاره نمود.

لاریجانی، در ادامه سخنان خود توضیح داد: راهکارهای رسیدن به اهداف جهش فراوری باید در قالب بسته های پیشنهادی کوتاه و بلند مدت ارائه گردد. در رابطه با اثرات منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد کشور و اهمیت موج دوم شیوع کرونا و نیز دانشگاه ها ارتباط و همکاری بیشتری با وزارت بهداشت و درمان داشته باشند تا چهارچوب بهتری برای کاهش اثرات مالی این بحران طراحی گردد.

در ادامه جلسه و با هدف ارائه راه چاره ها موضوعات مختلفی چون، بحث سرمایه گذاری و ایجاد فضای با ثبات و امن جهت سرمایه گذاران، تأثیر مسائل سیاسی منطقه و عوامل بین المللی، توجه و حساسیت مدیران دولتی، بهره وری پایین در فراوری، پیچیدگی و زمان بر بودن فضای کسب و کار، اقتصاد باز، آموزش مهارت های شغلی و به روزرسانی کارمندان، شایسته سالاری، لزوم حمایت بیشتر دولت از سرمایه گذار، توجه به تضمین حقوق مالکیت توسط حاکمیت، شفافیت و رقابت پذیری، اجتناب از تغییر ناگهانی قوانین و مقررات و توجه ویژه به سرمایه اجتماعی از سوی استادان و صاحب نظران حوزه اقتصاد ارائه شد، که معتقد بودند، https://research.ut.ac.ir/faاین عوامل باید در موضوع جهش فراوری مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1078

به "هفتمین نشست خوشه مالی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین نشست خوشه مالی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید