هرآنچه که برای انتخاب برترین لباس تابستانی باید بدانید

به گزارش سفر به روسیه، به روزهای تابستان نزدیک می شویم و یکی از مهم ترین مواردی که با نزدیک شدن به فصل گرما باید به آن پرداخت تهیه لباس تابستانی و آماده سازی یک کمد تابستانه کاربردی و در عین حال مجذوب کننده است؛ اینکه چه نوع آیتم هایی باید برای فصل تابستان در کمد لباسمان قرار دهیم، چه رنگ هایی برای این فصل مناسب تر است و چه نوع پارچه هایی می توانند برای فصل گرما راحت تر و خنک تر باشند. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا تمامی این موارد را مورد آنالیز قرار دهیم.

هرآنچه که برای انتخاب برترین لباس تابستانی باید بدانید

چه نوع پارچه هایی برای فصل تابستان مناسب اند؟

در فصل تابستان یکی از مهم ترین نکات برای انتخاب لباس تابستانی جنس و پارچه لباس است. شما باید پارچه هایی را انتخاب کنید که قابلیت تنفس داشته باشند، عرق را به خود جذب نموده و به بدن شما یاری نمایند تا گرما را از بدنتان آزاد کند. بر همین اساس پارچه های نخی و پنبه ای، کتان، لینن، ابریشم و شمبری برترین نوع پارچه ها برای استفاده در فصل تابستان هستند و پارچه های پلی استر، ریون، جین ضخیم و چرم بدترین نوع پارچه هایی هستند که در تابستان می توانید سراغشان بروید.

1. نخی یا پنبه ای (Cotton)

پنبه یک الیاف طبیعی است که به هوا اجازه می دهد تا آزادانه به وسیله پارچه حرکت کند و این جریان هوا باعث خشک شدن رطوبت بدن شما می گردد. یکی از مسائل لباس هایی که از پنبه خالص تشکیل شده اند، چروک شدن سریع آن ها است.

2. لینن (Linen)

پارچه لینن هم یک الیاف طبیعی بافته شده و آزاد است که اجازه می دهد گرما از بدن خارج گردد، رطوبت را جذب می نماید و به سرعت خشک می گردد. بعلاوه این پارچه بسیار قابل انعطاف است، برای همین به بدن نمی چسبد اما به راحتی چروک می گردد. با این وجود برای علاقه مندان به پارچه لینن این چروک ها زیباست و آن را بخشی از ظاهر و سبک لباس می دانند.

3. ابریشمی (Silk)

ابریشم پارچه ای سبک است و یک گزینه خوب برای آب و هوای گرم است. اما باید این نکته را در نظر گرفت که پارچه های ابریشمی به میزان پارچه های پنبه ای و لینن که از الیاف گیاهی تشکیل می شوند، جذب نماینده نیستند و لکه عرق روی آن می ماند. می توانید از رنگ های تیره تر این پارچه بهره ببرید تا دیگر نگران معین شدن لک عرق بر روی لباس تان نباشید.

4. شمبرِی (Chambray)

شمبرِی یک پارچه بافت ساده است که با نخ رنگی در تار و نخ سفید در پود درست می گردد. این پارچه شبیه به پارچه جین است با این تفاوت که نرم تر و سبک تر است. این پارچه معمولا از تعداد نخ بیشتری تشکیل شده است و بافت ریزتری دارد بنابراین تنفس بیشتری هم دارد و رطوبت بدن را به خود جذب می نماید.

5. کشباف (Jersey)

این پارچه گره ای که در اصل از پشم درست شده است، به لطف تکامل روش های فراوری، طی سال های گذشته راهی طولانی را طی نموده است. امروزه یافتن جرسی که از ترکیب پشم، پنبه و الیاف مصنوعی فراوری شده باشد معمول است و راحتی، آن را به گزینه ای محبوب برای هوای گرم تبدیل نموده است. اکثرا تی شرت ها از این نوع پارچه درست می شوند.

نکات مهم در انتخاب مانتوی تابستانی

در انتخاب مانتوی تابستانه جنس مانتو اهمیت بسیاری دارد. در میان پارچه هایی که برای فصل تابستان مناسب اند پارچه های نخی، پارچه های شمبری و لینن برترین انتخاب ها برای مانتو تابستانه هستند.

مانتو های آزاد و جلوباز برترین انتخاب ها برای مانتوی تابستانی هستند. پانچوهای نخی و بعلاوه مدل های مانتوی کیمونو هم از جمله محبوب ترین مانتوهای تابستانی هستند که اجازه گردش هوا را در لباس تان را می دهند و باعث می شوند خنک شوید. اگر به عنوان مانتوی اداری هم مجبور شدید به سراغ مانتوهای راسته و جلو بسته بروید سعی کنید مانتویی گشادتر از سایز خود بیابید؛ چسبیدن لباس به بدن در تابستان واقعا می تواند آزار دهنده باشد.

مورد دیگری که در مورد انتخاب مانتوی تابستانه سبب می گردد گزینه های خنک تر را انتخاب کنید این است که مانتوی انتخابی تان یقه و کمربند نداشته باشند. این آیتم ها باعث می شوند گرما بر روی بدن شما تشدید گردد.

برای این که مطمئن باشید این مانتوهای انتخابی تان در گرمای هوا شما را خنک نگه می دارند بهتر است سراغ مانتوهایی با رنگ های روشن بروید. رنگ های روشن و شاد طراوت تابستانه را چند برابر می نمایند. به طور کلی رنگ های پاستلی، شامل زرد، صورتی، آبی و سبز پاستلی برترین انتخاب ها برای فصل گرما هستند؛ رنگ های شاد اما ملایمی که هم زیبا هستند و هم باعث می شوند نور خورشید جذب پارچه لباس نگردد. اما اگر در انتخاب رنگ های شاد کمی محافظه کار هستید می توانید به سراغ رنگ های روشن خنثی بروید؛ مانند رنگ های کرم، طوسی روشن و سفید. این رنگ ها علاوه بر اینکه شما را در برابر گرما حفظ می نمایند، ست کردن را هم برای شما آسان تر می نمایند.

انتخاب لباس تابستانی زنانه برای روزهای گرم تابستانی

به غیر از مانتوهای تابستانه به عنوان لباس تابستانی زنانه بیرونی آیتم های دیگری هم همانند شومیزها وجود دارند که می توانید سراغشان بروید و در تابستان سال جاری هم بسیار ترند هستند. شومیزهایی که جنس های شمبری، نخی و بعلاوه لینن دارند برای فصل تابستان عالی اند و می توانید آن ها را با انواع شلوارها یا دامن های نخی، دامن شلواری یا حتی پیراهن های بلند ست کنید و استایل های مجذوب کننده تابستانه برای خودتان بسازید.

در فصل تابستان دامن های بلند نخی یکی از آپشن های مجذوب کننده و خنک برای استایل تابستانی زنانه محسوب می شوند. دامن را در استایل خیابانی و به عنوان یک مدل لباس تابستانه زنانه می توانید با انواع شومیزهای نخی یا مانتوهای بلند و جلو باز تابستانه ست کنید.

در فصل تابستان بهتر است سراغ شلوارهای جین کلفت و جذب نروید. در این فصل بهتر است شلوارهای کتان و یا جین های نازک تر و گشادتر بپوشید. شلوارهای نخی و دامن شلواری ها هم می توانند گزینه های مناسبی به عنوان لباس تابستانی باشند. اکر به استایل بوهو و یا استایل های هنری علاقه مندید، شلوارهای سندبادی یکی از خنک ترین و مجذوب کننده ترین گزینه ها برای فصل تابستان هستند که می توانید آن ها را در استایل های تابستانی به زیبایی ست کنید.

یکی دیگر از آیتم های مجذوب کننده که برای فصل تابستان بسیار مناسب هستند پیراهن های ساحلی زنانه است. این نوع پیراهن تابستانی که معمولا از الیاف نخی دوخته می گردد، برش های ساده ای دارد و علاوه بر اینکه خنک است، می تواند بسیار هم راحت باشد. این مدل لباس تابستانی نخی زنانه را برای استایل زنانه خیابانی می توانید با شومیز و یا مانتو جلو باز ست کنید و هم این که آن ها را در دورهمی ها و مهمانی های غیررسمی بر تن کنید.

برای استایل های مجلسی هم باید به جنس پارچه لباس تان اهمیت دهید. در تابستان معمولا مجالس زیادی برگزار می گردد و اگر لباس هایی نایلونی و با الیاف مصنوعی غیرقابل تنفس را انتخاب کنید هر چقدر هم که استایل تان شیک و مجذوب کننده باشد به علت گرما از مهمانی لذت نخواهید برد. پوشاک ابریشمی یکی از برترین انتخاب ها برای استایل رسمی و مهمانی در فصل تابستان هستند.

پیراهن های نخی گل دار و خوشرنگ هم یکی از آیتم های مجذوب کننده در استایل تابستانه زنانه است. در این بخش از مطلب چند مدل لباس تابستانی زنانه نو را برایتان ارائه نموده ایم و شما می توانید از این آیتم های مجذوب کننده برای خودتان ایده بگیرید.

در روزهای گرم استفاده از اکسسوری های مخصوص فصل گرما توصیه می گردد. اکسسوری هایی مانند کلاه های تابستانه و یا مینی اسکارف ها می توانند سرتان را در برابر اشعه های خورشید محافظت نمایند و استفاده از عینک های آفتابی را هم نباید فراموش کنید. در این روزها سعی کنید زیورآلات کمتری بهره ببرید؛ هر چقدر تعداد چیزهایی که به بدنتان چسبیده اند کمتر باشد راحت تر می توانید با گرما مقابله کنید.

انتخاب لباس تابستانی مردانه

برای انتخاب لباس تابستانی مردانه هم توجه به جنس لباس اهمیت زیادی دارد. ممکن است یک تی شرت یا پیراهن مردانه در نظرتان بسیار مجذوب کننده باشد و رنگش را بسیار دوست داشته باشید، اما جنسش طوری باشد که با پوشیدنش غرق در عرق شوید. برای این که بتوانید با این مشکل مقابله کنید حتما لباس تابستانی تان را از بین پوشاک نخی، پنبه ای، لینن و یا شمبری انتخاب کنید. رنگ لباس تابستانی هم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین برای جلوگیری از جذب نور خورشید مخصوصا در بالاتنه آیتم های روشن انتخاب کنید.

تی شرت ها یکی از برترین انتخاب ها برای فصل تابستان در استایل کژوال و اسپرت هستند. برترین جنس پارچه تی شرت برای فصل تابستان، تی شرت نخی و کشباف است. پارچه این تی شرت از الیاف طبیعی ساخته شده و برای فصل گرما، پارچه ای خنک محسوب می گردد. سعی کنید از پارچه های نرم و لطیف بهره ببرید و کیفیت پارچه را با ضخامت آن نسنجید. ضخامت پارچه هیچ ارتباطی با کیفیت بهتر آن ندارد و این یک استدلال غلط است؛ ممکن است یک پارچه نازک، کیفیت بهتری نسبت به پارچه ای ضخیم داشته باشد.

یکی دیگر از برترین انتخاب ها برای استایل مردانه تابستانی پیراهن های هاوایی هستند. پیراهن های هاوایی با پارچه های مختلفی دوخته می شوند، اما ویژگی مشترک تمامی این پارچه ها این است که باید سبک باشند و قابلیت تهویه هوا و دفع گرما را داشته باشند. جنس این پارچه ها بهتر است نرم و رها باشد تا بر تن زیباتر به نظر برسد. پیراهن هاوایی مردانه تنها مناسب مسافرت های ساحلی نیست و شما می توانید در قرار ها و دور همی های محبت آمیز و خانوادگی و حتی استایل خیابان این مدل پیراهن را با استایل کژوال به طور هوشمندانه ای ست کنید و استایلی مجذوب کننده بسازید.

پیراهن های لینن، شمبری و نخی هم برای فصل تابستان بسیار مناسب اند. اگر می خواهید لباستان خنک تر باشد هم می توانید پیراهن هایی را انتخاب کنید که یقه ندارند یا یقه شان باریک است.

برای انتخاب شلوار در استایل های تابستانی مردانه از شلوارهای جین کلفت و یا شلوارهای پارچه ای که از الیاف مصنوعی تهیه شده اند اجتناب کنید و به جای آن به سراغ جین های نازک و کاغذی، شلوارهای کتان و یا شلوارهای پارچه ای لنین یا نخی بروید.

انتخاب لباس تابستانی دخترانه

با توجه به این که بچه ها محدودیت کمتری در درس کد ها دارند یکی از برترین انتخاب ها برای دختربچه ها به عنوان لباس تابستانی دخترانه پیراهن های نخی شاد و طرح دار است. بچه ها معمولا این لباس ها را بسیار دوست دارند و در آن راحت هستند. برای مانتوی تابستانی دخترانه هم سعی کنید به سراغ پارچه های نخی بروید. به عنوان مثال برای لباس دخترانه 10 ساله تابستانی یک پیراهن گل دار نخی و یا ترکیب تی شرت و دامن نخی بسیار مناسب خواهد بود.

در این بخش از مطلب چند مدل لباس تابستانی دخترانه نو را هم برایتان ارائه داده ایم که می توانید از مدل هایشان برای استایل تابستانی کودک ایده بگیرید. فقط به خاطر داشته باشید که بچه ها هم در برابر نور خورشید بسیار حساس اند؛ بنابراین استفاده از کرم ضدآفتاب برای بدن کودک، کلاه و عینک آفتابی بچه گانه را هم نباید فراموش کنید.

انتخاب لباس تابستانی برای پسر بچه ها

شلوارک ها یکی از کاربردی ترین آیتم ها برای پسربچه ها در فصل تابستان است. شلوارک های نخی، کتان و یا جین های نازک می توانند در فصل تابستان برای پسربچه ها بسیار کاربردی باشند و با انواع تی شرت های نخ پنبه و یا پیراهن های نخی و یا شمبری با رنگ های روشن ست شوند. همان طور که در بخش قبلی اشاره شد کلاه و عینک را هم در استایل تابستانی بچه ها نباید فراموش کنید.

و در آخر

در این مطلب آنچه که برای انتخاب لباس تابستانی باید بدانید برایتان توضیح دادیم. همان طور که در مطلب بارها اشاره شد رنگ و جنس لباس تابستانی اهمیت زیادی دارد؛ رنگ های روشن برخلاف رنگ های تیره که گرما را به خود جذب می نمایند رنگ های روشن نور خورشید را بازتاب می دهند و می توانند شما را خنک تر نگه دارند.

الیافی که اجازه حرکت هوا در رون بافت لباس را می دهند و عرق را جذب می نمایند برترین نوع پارچه ها برای فصل تابستان هستند. به خاطر داشته باشید که علاوه بر المان هایی که به آن پرداخته شد نوع برش و فیتینگ لباس هم مهم است. لباس های بدون برش و آزاد برترین گزینه هستند و بهتر است از پوشیدن لباس هایی که به بدن می چسبد خودداری کنید. بعلاوه بهتر است که از لباس های بدون یقه بهره ببرید.

منبع: 40plusstyle, wikihow

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2195

به "هرآنچه که برای انتخاب برترین لباس تابستانی باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه که برای انتخاب برترین لباس تابستانی باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید