تور کانادا: آشنایی با شهر تورنتو

به گزارش سفر به روسیه، تورنتو مرکز استان انتاریو است. در سال 2016 جمعیت تورنتو 2،731،571 نفر برآورد شد و آن را به پرجمعیت ترین شهر کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شاقتصادی تبدیل کرد. این شهر مرکز بین المللی تجارت، امور اقتصادی، هنر و فرهنگ به تعداد می رود و به اسم یکی از چندفرهنگی ترین و بین المللی ترین شهرهای دنیا شناخته می گردد. جمعیت متنوع تورنتو، نقش مهم این شهر را به اسم یکی از مقاصد مهم مهاجران کانادا نشان می دهد. در حالیکه بیشتر مردم تورنتو به زبان انگلیسی صحبت می نمایند، بیش از 160 زبان دیگر هم در این شهر تکلم می گردد.

تور کانادا: آشنایی با شهر تورنتو

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تاریخچه

در بیش از 1800 سال پیش که اروپاییان، پا به تورنتو گذاشتند، قبایل هورون در آن منطقه سکونت داشتند. نام تورنتو هم از کلمه تکارنتو برگرفته شده که در زبان ایروکوا به معنای محلی که درختان بر روی آب ایستاده اند، است.

آب و هوا

تورنتو دارای آب و هوای نیمه قاره ای با تابستان هایی گرم و مرطوب و زمستان هایی سرد است. آب و هوای این شهر به علت واقع شدن در سواحل دریاچه انتاریو با تغییراتی روبرو بوده است. وجود این دریاچه باعث شده که تابستان های تورنتو خنک تر و زمستان های آن گرم تر باشد. این دریاچه منبع رطوبت تابستان های شهر است.

اگرچه زمستان تورنتو نسبت به سایر شهرهای کانادا گرم تر است، اما همچنان زمستان های سردی دارد. بیشترین اندازه بارش برف در زمستان های این شهر بین اواسط دسامبر تا اواسط ماه مارس است. در تورنتو به طور میانه 65 روز در سال، عمق برف بیشتر از 1 سانتیمتر است.

بسیاری از شرکت ها و کارخانه های صنعتی کانادا و آمریکا در نزدیکی دریاچه عظیم (Great Lake) واقع شده اند و دود و بخار ناشی از آن، انتاریوی جنوبی را با مشکلاتی روبرو نموده است. منشأ نیمی از این دودها از آمریکا است. دود تورنتو تأثیرات زیادی را بر تابستان های تورنتو گذاشته است. کیفیت هوای تورنتو را می توان به هوای خیلی خوب، خوب و معتدل، بد و بسیار بد طبقه بندی کرد. در سال 2012، 59 روز در تورنتو، هوا معتدل و 2 روز آن هم کیفیت هوا بد بوده است. بقیه روزهای آن هم هوا خوب و یا خیلی خوب بوده است. در سال 2014 انتاریو آخرین نیروگاه های زغالسنگ خود را تعطیل کرد. تعطیلی نیروگاه های زغالسنگ منجر به بهبود کیفیت هوا شده است. تابستان های تورنتو اغلب گرم و آفتابی اند در حالیکه زمستان های آن نسبت به شهرهای کلگری و وینیپگ کمتر آفتابی است.

اقتصاد

تورنتو یکی از مراکز بین المللی برای تجارت و امور مالی به تعداد می رود. به طور کلی این شهر به اسم مرکز مالی کانادا در نظر گرفته می گردد. تعداد زیادی از بانک ها و شرکت های کارگزاری در محوطه مالی در خیابان Bay، متمرکزند. بازار بورس این شهر هفتمین بازار بورس عظیم دنیا از حیث سرمایه است. 5 مؤسسه مالی عظیم کانادا که به Big Five معروفیت دارند، دارای دفاتر ملی در تورنتو هستند. این شهر مرکز مهمی برای صنعت رسانه، نشر، مخابرات، فناوری اطلاعات و فراوری فیلم به تعداد می رود. رسانه Bell و مخابرات Rogers و Torstar در این شهر واقع شده اند.

نرخ بیکاری در این شهر در جولای سال 2006، 6.7 درصد بود. بر اساس وبسایت Numbeo، تورنتو در هزینه های زندگی به علاوه شاخص اجاره، در بین 31 شهر کانادا در رتبه دومین جای گرفت. تورنتو در میان 10 شهر قدرتمند مالی دنیا قرار گرفته است و از سرعت رشد بالایی در میان شهرهای کشورهای جی 7 برخوردار است.

جاذبه های گردشگری

  • برج سی ان (برج ملی کانادا) (CN Tower: Canadian National Tower)
  • تالار شهر (شهرداری تورنتو) (City Hall)
  • میدان یانگ و دانس (Yonge - Dundas)
  • جزایر تورنتو (The Toronto Islands)
  • کلیسای جامع کاتولیک سنت مایکل
  • کلیسای سنت جیمز
  • عمارت کاسالوما (Casa Loma)
  • موزه سلطنتی انتاریو (The Royal Ontario Museum)
  • بازار سنت لارنس (The St. Lawrence Market)
  • تالار مشاهیر هاکی (Hockey Hall of Fame)
  • گالری هنر انتاریو (The Art Gallery of Ontario)
  • مرکز علوم انتاریو (The Ontario Science Centre)
  • باغ وحش تورنتو (Toronto Zoo)

سازمان تحصیلی مهاجرتی خبرنگاران در ونکوور کانادا تا کنون راهگشای ورود هزاران دانشجو خارجی به کانادا بوده است. شما هم اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید همیشه باتجربه ترین و بهترین ها را انتخاب کنید.

  • ارزیابی رایگان برای تحصیل در کانادا
  • رزرو وقت مشاوره رایگان با کانادا
  • تماس با ما
منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1663

به "تور کانادا: آشنایی با شهر تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: آشنایی با شهر تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید