نگرانی های کارشناسان از آتش سوزی کلیساهای تاریخی فرانسه

به گزارش سفر به روسیه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، نگرانی های کارشناسان از آتش سوزی کلیساهای تاریخی فرانسه مشاهده می شود.

نگرانی های کارشناسان از آتش سوزی کلیساهای تاریخی فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

داستان چیست؟

همزمان با پخش تصاویر آتش سوزی کلیسای سن پیر و سن پل از رسانه ها، ژان کاستکس، نخست وزیر جدید فرانسه به همراه وزیر فرهنگ این کشور به محل حادثه شتافتند.

صد آتش نشان در طول دو ساعت آتش این کلیسا را کنترل کردند. در جریان این آتش سوزی شیشه های رنگی نمای جلویی کلیسا، یک ارگ قدیمی و یک نقاشی متعلق به قرن نوزدهم میلادی در آتش سوخت.

پس از آنکه معین شد آتش سوزی از سه نقطه مختلف در کلیسا شروع شده، تحقیقاتی درباره علت وقوع این حادثه به جریان افتاد.

اما یک منبع مرتبط با تحقیقات اعلام نمود این احتمال وجود دارد که آتش از محفظه ای الکتریکی واقع در کلیسا شروع شده و به سایر نقاط کلیسا سرایت نموده باشد.

یک پناهده اهل رواندا که به عنوان داوطلب که شب قبل از حادثه برای نظافت در کلیسا حضور داشت، مورد بازپرسی نهاده شد اما بی آنکه اتهامی به او وارد گردد، آزاد شد. هیچ مدرکی از ورود غیرقانونی به کلیسا کشف نشد.

منتقدان به این دست حوادث، فقدان حمایت اقتصادی کافی دولت و شهرها از بناهای مذهبی را یکی از عوامل وقوع این مسائل می دانند.

کلیسای جامع شهر نانت در سال 1972 نیز دچار آتش سوزی شده بود و بازسازی آن بیش از یک دهه به طول انجامید.

یک کلیسا دیگر در همین شهر که به قرن نوزدهم میلادی تعلق دارد نیز در سال 2015 دچار آتش سوزی شده و در جریان این حادثه سقف کلیسا نابود گشت.

کلیسای سن-سولپیس در پاریس نیز سال گذشته در جریان آتش سوزی دچار خسارت شد.

الکساندر گدی، مورخ معماری بیان نمود :در هیچ کشور در اروپایی آتش سوزی کلیساها رایج نیست. در هیچ یک از شهرهای قاره اروپا (در مقایسه با شهرهای فرانسه) شاهد آسیب دیدن کلیسا نیستیم.

پس از حادثه آتش سوزی کلیسای نوتردام، مسئولان این کلیسا خواهان انجام تحقیقاتی درباره امنیت ساختمان های تاریخی و مذهبی شدند؛ حال این مورخ این سوال را مطرح می نماید که :آیا این تحقیقات صورت گرفته است؟ و اگر صورت گرفته نتایج آن کجا منتشر شد؟

بیشتر بخوانیدکلیسای نوتردام پاریس، زیبایی منحصر بفرد در قلب پاریسمنبع: همگردی
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1050

به "نگرانی های کارشناسان از آتش سوزی کلیساهای تاریخی فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی های کارشناسان از آتش سوزی کلیساهای تاریخی فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید