مورا راهی تهران شد

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران، به نقل از ایرنا مورا با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت که در این سفر با علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران و بعلاوه سایر مقامات کشورمان در خصوص مذاکرات وین و سایر مسائل ملاقات خواهد نمود.

مورا راهی تهران شد

وی اضافه کرد: کار برای برطرف شکاف های به جای مانده در مذاکرات (وین) ادامه دارد.

دور هشتم مذاکرات برطرف تحریم ها که از ششم دی ماه سال گذشته شروع شد، از 20 اسفند 1400 به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شده و مذاکره کنندگان برای مشورت های سیاسی به مرکز های خود بازگشته اند.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت وگوها، خواستار جمع بندی سریع تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در مورد چند موضوع به جای مانده مهم و کلیدی است.

این برای دومین بار از زمان تنفس در مذاکرات وین است که مورا راهی تهران می گردد. انتظار می رود که او با ارائه پیشنهادهای منطقی که نگرانی های مشروع ایران را تامین کند به ملاقات مقام های کشور برود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز گفت: حضور مورا نشان می دهد گفت وگوها را در مسیری که باید انجام گردد، انجام می دهیم، اگر همین امروز ایالات متحده تصمیم خود را بگیرد و آنچه که از جیب مردم ایران برداشته برگرداند، بعد از سفر مورا می توانیم توافق کنیم.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2028

به "مورا راهی تهران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورا راهی تهران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید