قیمت تازه انواع برنج خارجی در بازار ، برنج پاکستانی کیلویی چند؟

به گزارش سفر به روسیه، دبیر انجمن واردکنندگان برنج از واردات 770 هزارتن برنج از ابتدای سال اطلاع داد و گفت: اکنون قیمت هر کیلو برنج هندی 35 تا 40 هزار تومان و پاکستانی 40 تا 43 هزار تومان است.

قیمت تازه انواع برنج خارجی در بازار ، برنج پاکستانی کیلویی چند؟

به گزارش خبرنگاران، مسیح کشاورز گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تا به امروز حدود 770 هزار تن برنج وارد شد که 623 هزارتن به وسیله بخش خصوصی و مابقی دولتی وارد شده است.

او قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی را 35 تا 40 هزار تومان و پاکستانی 40 تا 43 هزار تومان خاطرنشان کرد.

کشاورز افزود: طبق آمار میانه ماهانه 100 تا 150 هزار تن برنج خارجی مورد احتیاج است و تنها با کاهش قیمت برنج ایرانی، اندازه مصرف برنج خارجی کاهش می یابد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: آزادسازی واردات در فصل برداشت در تعادل بازار برنج ایرانی و خارجی و جلوگیری از افزایش قیمت تاثیرگذار است.

  • آخرین تغییرات قیمت انواع ماست طعم دار | ماست سبزیجات 750 گرم، 40 هزار تومان

آنالیز های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی 40 تا 45 هزار تومان و برنج پاکستانی 43 تا 50 هزار تومان بوده که بنابر گفته فعالان بازار تا حدودی افزایش داشته است، در حالیکه انجمن واردکنندگان اذعان می نماید بازار برنج در رکود به سر می برد و قیمت تفاوتی نداشته است .

بنابر گفته انجمن فراوریکنندگان برنج و تشکل های فراوریی سال جاری فراوری برنج نسبت به سال قبل 25 تا 30 درصد افزایش دارد که با این وجود احتیاج واردات حداکثر 800 هزارتن خواهد بود.

  • قیمت انواع پنیر صبحانه در بازار | پنیر تبریز کیلویی 119 هزار تومان
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2064

به "قیمت تازه انواع برنج خارجی در بازار ، برنج پاکستانی کیلویی چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تازه انواع برنج خارجی در بازار ، برنج پاکستانی کیلویی چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید