املاک تبریز، خوی و مراغه را چقدر قیمت می گذارند؟

به گزارش سفر به روسیه، اگر دنبال قیمت خانه و آپارتمان در شمال غرب کشور هستید، با ما همراه باشید تا ببینیم به عنوان مثال املاک تبریز، املاک خوی و املاک مراغه چقدر قیمت دارند.

املاک تبریز، خوی و مراغه را چقدر قیمت می گذارند؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام شیپور، طی یک سال گذشته قیمت ملک به شکل عجیب و غریبی افزایش داشته و باعث شده تا خیلی ها قید خانه دار شدن را بزنند. فرقی نمی کند در تهران زندگی می کنید یا ساکن یکی دیگر از شهرهای ایران هستید، قطعا می دانید قیمت املاک تهران نجومی شده و شهرها دیگر نیز کوشش می نمایند خودشان را به تهران برسانند!

با اینکه اوضاع مسکن در شهرهای کوچک نسب به شهرهای بزرگتر کمی متفاوت است ولی وقتی قیمت مسکن بالا می رود، املاک همه جا افزایش قیمت روبه رو می گردد. در این مطلب می خواهیم بیشتر در خصوص املاک تبریز، املاک خوی و املاک مراغه صحبت کنیم.

قیمت املاک این شهرها نیز با تاثیرپذیری از قیمت ملک در سراسر کشور افزایش چشمگیری داشته اند و به هیچ عنوان نمی توان تصور کرد که قطعا با فاصله دریافت از تهران قیمت ملک افت قابل توجهی خواهد داشت.

با کمی جستجو در بین املاک تهران، املاک تبریز، املاک خوی و املاک مراغه کاملا متوجه می شوید که بازار ملک در چه وضعیتی واقع شده است و اختلاف میان املاک تهران و املاک شمال غرب کشور چقدر است.

قیمت املاک تبریز

تبریز یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای شمال غرب کشور و مرکز استان آذربایجان شرقی است که سبک زندگی در آن کاملا در سطح بالایی واقع شده است. تبریز جزو کلانشهرهای ایران است و طبیعتا باید انتظار داشتیم قیمت املاک تبریز نیز بالا باشد.

محله هایی چون ولیعصر، ائل گلی و زعفرانیه جزو مناطق لوکس و اصیل تبریز هستند که خانه کوچک در آنها پیدا نمی گردد و قیمت ملک های این مناطق نیز میلیاردی است. اگر 6 یا 7 میلیارد تومان پول نقد دارید و دنبال جایی لوکس برای زندگی در تبریز هستید، یک آپارتمان 200 متری در محله زعفرانیه انتظار شما را می کشد.

اما اگر به محله هایی چون آبرسان، همافر، استانداری، منظریه و مرزداران سر بزنید می بینید این مناطق جزو محله های متوسط تبریز به شمار می روند و طبیعتا قیمت ملک نسبت به بالای شهر کمتر است. اما این به معنای ارزان بودن خانه در این محله ها نیست. به عنوان مثال متوسط قیمت یک آپارتمان 160 متری لوکس در محله آبرسان یک میلیارد و 680 میلیون تومان است.

اگر نمی توانید بیش از 500 میلیون تومان هزینه کنید و محدودیت بودجه دارید، شاید فعلا بتوانید به محله هایی چون استاد جعفری، حافظ، بهار یا اندیشه فکر کنید. با 400 میلیون تومان می توان یک آپارتمان 100 متری در اندیشه خرید.

املاک خوی

خوی یکی از شهرهای شمال غرب کشور است که شاید برخی نام آن را کمتر شنیده باشند و فکر نمایند قیمت املاک خوی زیاد نیست. با اینکه این شهر هنوز کاملا به سمت آپارتمان نشینی نرفته ولی قیمت املاک آن نیز مانند دیگر شهرها افزایش داشته است.

قیمت املاک خوی نیز با توجه به محله های مختلف و نوع ملک متفاوت است. اگر سراغ خانه های ویلایی بروید، شاید مجبور باشید بیش از یک میلیارد تومان هم بپردازید، اما اگر قصد خرید آپارتمان دارید می توان یک آپارتمان 100 متری شیک و لوکس را با 350 میلیون تومان خریداری کرد.

املاک مراغه

مراغه هم مانند خوی یا میانه شهری کوچک در شمال غرب کشور است که صابون های معروفی دارد! اما صابون گرانی مسکن نیز به تن مردم این شهر خورده است و قیمت املاک مراغه نیز در نوع خود افزایش داشته اند.

بی شک در شهرهایی چون خوی، میانه و مراغه بومی های این مناطق زندگی می نمایند، ولی در تبریز شرایط کمی متفاوت است و به همین دلیل و به علت کلانشهر بودن تبریز قیمت املاک خیلی بالاتر است. شاید قیمت املاک مراغه به املاک تبریز نرسد، ولی به هر حال دست کمی از دیگر شهرهای مشابه خود ندارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 353

به "املاک تبریز، خوی و مراغه را چقدر قیمت می گذارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "املاک تبریز، خوی و مراغه را چقدر قیمت می گذارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید