فشار تازه آمریکا بر اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن فعالیت حزب الله

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، ریچارد گرِنل، سفیر ایالات متحده در آلمان، از اتحادیه اروپا خواست تا نام گروه حزب الله لبنان را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد.

فشار تازه آمریکا بر اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن فعالیت حزب الله

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا ژانویه همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

گرنل طی مکاتبات رسمی خود از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته تا در مواجهه با حزب الله لبنان از رویکرد آلمان تبعیت نمایند.

سفیر آمریکا در آلمان در بخشی از نامه خود مدعی شده است: گروه حزب الله عامل پیشبرد سیاست های ایران در لبنان است و پس از شروع اعتراض های سراسری در این کشور این امر واضح شده که ایران در پی تأمین منافع مردم لبنان نبوده است.

اتحادیه اروپا پیشتر فعالیت شاخه نظامی حزب الله لبنان را در خاک این اتحادیه ممنوع اعلام نموده ولی گرنل معتقد است که آزادی فعالیت شاخه سیاسی این گروه در عمل به معنای اعطای حق جذب منابع اقتصادی و جذب نیرو از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

سفیر واشنگتن در برلین همچنین یادآور شده که آزادی عمل اقتصادی و تبلیغی شاخه سیاسی حزب الله به آنها برای مقاومت در برابر تحریم های آمریکا یاری نموده و مقابله با تحرکات تروریستی این گروه را سخت نموده است.

با وجود همراهی بریتانیا و هلند با خواست آمریکا، فرانسه به عنوان یکی از رهبران تأثیرگذار اتحادیه اروپا همچنان با ممنوعیت فعالیت شاخه سیاسی حزب الله مخالف است اما مجلس آلمان یک ماه پیش طرحی را تصویب کرد که دولت را موظف به برخورد شدیدتر با فعالیت شاخه سیاسی حزب الله لبنان در این کشور می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 641

به "فشار تازه آمریکا بر اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن فعالیت حزب الله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار تازه آمریکا بر اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن فعالیت حزب الله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید