طرز تهیه کیک بادام و عسل بدون شکر

به گزارش سفر به روسیه، کیک های خانگی یکی از کارهای خوشمزه و باصرفه ای است که می توانید در یک آخر هفته برای اعضای خانواده خود تدارک ببینید. امروز یک کیک بدون آرد سفید را آموزش می دهیم.

طرز تهیه کیک بادام و عسل بدون شکر

کیک بادام و عسل یکی از کیک های بسیار خوشمزه و رژیمی است که با عسل تهیه می گردد و اصلا نیازی به شکر ندارد. همان طور که معین است این کیک با آرد بادام تهیه می گردد و نیازی به آرد سفید ندارید. روش تهیه این کیک کمی فرق دارد و بافت فوق العاده نرم و پنبه ای دارد. شما می توانید این کیک را در فر برقی و گازی یا بدون فر و روی گاز تهیه کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه کیک بادام و عسل بدون شکر را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کیک بادام و عسل بدون شکر

  • آرد بادام 170 گرم
  • عسل 170 گرم
  • تخم مرغ 4 عدد
  • وانیل 1/2 قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر 1/2 قاشق چای خوری
  • نمک 1/8 قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک بادام و عسل بدون شکر

مرحله اول

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما گردد. سپس همه مواد را با یاری ترازو میزان گیری کنید. برای رسیدن به بافت عالی باید از ترازو بهره ببرید. فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم گردد. برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم گردد.

مرحله دوم

در ادامه تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید و با همزن دستی تخم مرغ ها را با وانیل هم بزنید تا از لختگی خارج گردد. وقتی خوب مخلوط شد نوبت اضافه کردن عسل است. دوباره مواد را هم بزنید تا عسل و وانیل خوب مخلوط گردد. بهتر است عسل در دمای محیط باشد تا رقیق گردد.

مرحله سوم

برای تهیه آرد بادام می توانید خودتان بادام را در خانه خشک و آسیاب کنید و به همراه بیکینگ پودر و نمک اضافه کنید. مواد را با همزن دستی خوب هم بزنید تا گلوله های آرد بادام باز گردد. مایه کیک بادام و عسل ما حاضر شده است. یک قالب لوف یا گرد را انتخاب کنید.

مرحله چهارم

مایه کیک را داخل قابلمه یا قالب بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج گردد. قالب را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و 45 دقیقه در دمای 170 درجه بگذارید تا بپزد. برای پخت بدون فر قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی در قابلمه دم کنی بگذارید و اجازه دهید 1 ساعت کیک بپزد. اگر به دستور تهیه شیرینی های خانگی علاقه دارید، با سه قلم مواد بستنی خانگی تهیه کنید را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه کیک بادام و عسل بدون شکر

  • برای فرهای برقی دما را روی 160 درجه تنظیم کنید.
  • قطر قالب گرد 18 سانت و مستطیل 10*20 قرار دهید.
  • برای تست پخت کیک باید از خلال دندان استفاده و کیک را از مرکز چک کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از آشپزی، کتلت تره فرنگی یک شام خوشمزه را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2037

به "طرز تهیه کیک بادام و عسل بدون شکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک بادام و عسل بدون شکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید