صنعت گردشگری دنیا 80 میلیارد دلار متضرر شد

به گزارش سفر به روسیه، براساس خبرهای واصله، شیوع ویروس کرونا توانست 80 میلیارد دلار به صنعت گردشگری جهانی لطمه وارد کند.

صنعت گردشگری دنیا 80 میلیارد دلار متضرر شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

صنعت گردشگری جهانی صدمه دید

مرکز اطلاع رسانی مالی هوشمند در تارنمای خود گزارشی درارتباط با شیوع ویروس کرونا در چین در امسال میلادی منتشر نموده که نشان دهنده افزایش زیان های وارده به صنعت گردشگری دنیاست. این مرکز خاطر نشان می نماید که نگرانی های فزآینده از ویروس کرونا در آینده نزدیک انتها نمی یابد و همین موضوع باعث می گردد تا بسیاری از گردشگران زمان سفر خود را برای مدت نامشخصی به تاخیر بیندازند. همین موسسه مالی پیش بینی نموده که شرایط گردشگری چین همچنان مبهم خواهد بود و صنعت گردشگری این کشور دستکم تا سه ماهه دوم سال 2021 میلادی بهبود نخواهد یافت. کشورهای اتحادیه آسیای جنوب شرقی نیز زیان کلانی را متحمل خواهند شد. شمار گردشگران چینی به این کشورها برای مدت طولانی بین 30 تا 40 درصد کاهش خواهد یافت و میزان خسارات وارده به کشورهای آ سه آن به 7 میلیارد دلار خواهد رسید. کره جنوبی هم در گزارشی آورده که در امسال میلادی نزدیک به 15 درصد از شمار مسافران چینی کم خواهد شد که خسارتی معادل 2 میلیارد دلار به صنعت گردشگری این کشور وارد خواهد نمود. این مرکز توضیح داد: سارس در سال 2002 میلادی در چین شیوع پیدا کرد و در ماه مارس سال 2003 بود که چین هشدارهای مسافرتی را لغو کرد، اما یک سال پس از این زمان بود که صنعت گردشگری چین بتدریج بهبود یافت. این موسسه برآورد نموده، کشورهای آ سه آن که جز محبوب ترین مقصدها برای گردشگران چینی محسوب می شوند، خسارات شدیدی از شیوع این ویروس متحمل خواهند شد. براساس این گزارش، زیان های وارده به گردشگری اروپا و آمریکا با در نظر دریافت اینکه چینی ها فقط 4 درصد از کل مسافران آن ها را تشکیل می دهند، سنگین نیست. شمار پروازهای خارجی چین در ماه ژانویه امسال به دنبال شیوع کرونا تا 14 درصد کاهش یافت و برای ماه های مارس و آوریل تا 50 درصد کاهش را نشان می دهد.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 673

به "صنعت گردشگری دنیا 80 میلیارد دلار متضرر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری دنیا 80 میلیارد دلار متضرر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید