شهرستان آباده، کاندیدای ثبت جهانی شهر منبت

به گزارش سفر به روسیه، آنالیز میدانی آباده برای ثبت به عنوان شهر جهانی منبت به وسیله ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی انجام می گردد.

شهرستان آباده، کاندیدای ثبت جهانی شهر منبت

غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و یوشا کریشنا مشاور رئیس و عضو شورای جهانی صنایع دستی به منظور ارزیابی شرایط و موقعیت شهرستان آباده (کاندیدای ثبت جهانی شهر منبت) با استقبال مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس وارد شیراز شدند و تا 4 آبان ماه از ظرفیت ها و زیر ساخت های صنایع دستی و گردشگری شهرستان آباده تماشا می نمایند.

این ارزیابان در ابتدا با اسماعیل تبادار استاندار فارس ملاقات نموده و سپس به منظور انجام بازدیدهای کارشناسی راهی شهرستان آباده خواهند شد.

بازدید از تیمچه صرافیان ششمین بازارچه دائم صنایع دستی کشور و حجره های آن، کارخانه کاشی و سرامیک پاسارگاد و صدیق سرام از اقدامات این گروه خواهد بود.

بعلاوه از جاذبه های تاریخی شهر ایزدخواست، قلعه ساسانی، کاروانسرای صفوی، موزه مردم شناسی، کارگاه صنایع دستی منبت و چاقوسازی، قالی و گلیم بافی تماشا نموده و با فرماندار و مسئولان شهرستان آباده تشکیل جلسه خواهند داد.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس و حیدرعلی زاهدیان معاون صنایع دستی این اداره کل و تعددی از مسئولان این هیئت را در این بازدیدها همراهی می نمایند.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1916

به "شهرستان آباده، کاندیدای ثبت جهانی شهر منبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان آباده، کاندیدای ثبت جهانی شهر منبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید