شرایط و نحوه مهاجرت به استرالیا به وسیله تحصیل

به گزارش سفر به روسیه، در این مطلب از مجله اینترنتی خبرنگاران می خواهیم درمورد شرایط و نحوه دریافت ویزای تحصیلی استرالیا و مدارک لازم برای اخذ این ویزا صحبت کنیم. تا سرانجام با ما همراه باشید.

شرایط و نحوه مهاجرت به استرالیا به وسیله تحصیل

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

مهاجرت به استرالیا به وسیله تحصیل

نحوه مهاجرت به استرالیا به وسیله تحصیل موضوع مورد بحث ماست. کشور استرالیا یکی از کشور های مهاجرپذیر می باشد و از جمله بهترین کشور ها برای مهاجرت می باشد.

شرایط تحصیل در استرالیا طوری است که بنا به دلایلی برای بسیاری افراد اقدام به وسیله تحصیل راه مناسب تری نسبت به ویزا دائم کار، مهارت یا تخصص استرالیا و یا اسکیل ورکر skilled worker و یا روش های مثل ثبت شرکت در این کشور و یا سرمایه گذاری در استرالیا می باشد.

روش کلی این است که شخص در ابتدا باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور اخذ کند، سپس مراحل مربوط به شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا را به وسیله سفارت استرالیا طی کند.

شرایط تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا با توجه به تدریس به زبان انگلیسی و همچنین رتبه بندی خوب دانشگاه های این کشور مورد تقاضای بسیاری می باشد، شرایط اخذ بورسیه در استرالیا جهت تحصیل رایگان در استرالیا وجود دارد ولی معمولاً در مقطع دکترا ارائه می گردد.

استرلیا شرایط خاصی برای تحصیل افراد زیر 18 سال مهیا کرده است و طبق این برنامه زمانی که خانواده ای فرزند زیر 18 سال خود را در جهت تحصیل به استرالیا اعزام کند، امکان همراهی والدین نیز وجود دارد.

یعنی در صورتی که فرزند زیر 18 سال جهت تحصیل در استرالیا اقدام کند، والدین نیز می توانند به عنوان همراه به استرالیا مهاجرت نمایند، البته در بعضی موارد فقط یکی از والدین اجازه ورود به خاک استرالیا را دارد.

در این روش در واقع شخص اخذ اقامت به وسیله تحصیل در استرالیا را انتخاب کرده و می تواند پس از پیدا کردن کار می تواند نسبت به اخذ ویزای کار استرالیا و در نتیجه اخذ اقامات به وسیله کار اقدام کند. شایان ذکر است اخذ تابعیت به وسیله تولد فرزند در استرالیا از نوع خاک می باشد.

شرایط اقامت در استرالیا به وسیله تحصیل

تحصیل در مقطع دبستان و دبیرستان های استرالیا

تحصیل در استرالیا تا سن 15 سالگی اجباری می باشد و شامل مقاطع ابتدایی و دبیرستان می گردد. مدارس در استرالیا به دو شکل خصوصی و دولتی می باشد.

آغاز سال تحصیلی استرالیا در ماه ژانویه می باشد. مقطع ابتدایی در کشور استرالیا 6 تا7 سال به طول می انجامد و در این دوره به دانش آموزان دروس تربیت بدنی، ریاضی، هنر، زبان انگلیسی، بهداشت، جامعه و فناوری آموزش داده می گردد.

مقطع دبیرستان در مدارس کشور استرالیا حدود 5 تا 6 سال به طول می انجامد. البته این مقطع در بعضی قلمروهای خاص یا در ایالت تاسمانیا 4 سال به طول می انجامد.

در مقطع دبیرستان شرکت در کلاس های ریاضی، زبان انگلیسی و علوم برای همه دانش آموزان به صورت اجباری می باشد. اما دروسی چون تاریخ، علوم فنی، کامپیوتر، هنر و… به صورت اختیاری است و در 2 سال آخر دانش آموزان در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل در استرالیا می دهند.

دانش آموزانی که خواستار ادامه تحصیل در دانشگاه های استرالیا هستند میبایست دوره پیش دانشگاهی را سپری نمایند. دانش آموزان در دوره پیش دانشگاهی شناخت بهتری از دانشگاه های استرالیا پیدا می نمایند و می توانند در انتخاب دانشگاه بهترین تصمیم را بگیرند.

تمامی کالج های استرالیا دارای امکانات خارجی با امکانات کامل برای دانش آموزان خارجی می باشد. شهریه دوره پیش دانشگاهی حدود 18000 تا 30000 دلار در سال است و هزینه زندگی حدود 18000 دلار در سال می باشد.

نحوه مهاجرت به استرالیا به وسیله تحصیل

تحصیل در مقطع لیسانس یا کارشناسی استرالیا

مقطع لیسانس در دانشگاه های استرالیا 3 سال به طول می انجامد و دانشجویان در این مقطع می بایست 144 واحد درسی را پاس نمایند.

البته دانشجویان ممتاز می توانند مقطع لیسانس در دوره honors استرالیا شرکت نمایند که مقطع لیسانس 4 سال به طول می انجامد و معادل سال اول مقطع فوق لیسانس است که در این صورت دوره فوق لیسانس آن ها 1 ساله می گردد. در دوره honors دانشجویان می بایست 24 واحد درسی را پاس نمایند و یک انتها نامه نیز تحویل بدهند.

شهریه دانشگاه ها در مقطع لیسانس با توجه به نوع دانشگاه و رشته متفاوت است. به طور مثال برای رشته هایی نظیر: حقوق، هنر، اقتصاد و … شهریه سالانه حدود 15000 تا 30000 دلار است و برای رشته هایی مثل: پزشکی، مهندسی، علوم پایه و … که احتیاج به کار کارگاهی و آزمایشگاهی دارند، شهریه سالانه حدود 22000 تا 55000 دلار می باشد.

البته این هزینه برای دانشگاه های ممتاز است و دانشگاه های با شهریه حدود 12000 تا 15000 دلار سالانه نیز وجود دارند.

دانشجویان در مقطع لیسانس در استرالیا می توانند 10 ساعت در هفته را کار نمایند و حقوقی حدود 130 تا 150 یورو در هفته دریافت نمایند که این مبلغ می تواند بخشی از هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش بدهد.

حتماً بخوانید:

مهاجرت به استرالیا : شرایط و قوانین مهاجرت به استرالیا

شرایط مهاجرت به استرالیا دولت استرالیا به منظور بر طرف کردن هر گونه ابهام و سردرگرمی، به ارائه برنامه مفصل پرداخته است، و در آن هر ویژگی شخصی، مدرک…

تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد استرالیا

ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های استرالیا به دو صورت شرکت در کلاس درس همراه با ارائه انتها نامه یا تنها شرکت در کلاس های درس و یا انجام تحقیق امکان پذیر است.

دانشجویانی که ادامه تحصیل به روش شرکت در کلاس های درس و ارائه انتها نامه را انتخاب می نمایند، می بایست 24 واحد درسی را پاس نمایند و یک انتها نامه نیز تحویل بدهند.

دانشجویانی که ادامه تحصیل در استرالیا به روش ارائه تحقیق و پژوهش را انتخاب می نمایند، می بایست در طول یک سال روی موضوعی که دانشگاه آن را تایید کرده کار کند و به صورت یک انتها نامه تحویل دهد.

اما دانشجویانی که تنها شرکت در کلاس های درس را انتخاب می نمایند باید 48 واحد درسی را در یک سال پاس نمایند و در امتحانات انتها دوره نیز شرکت نمایند و با کسب نمره قبولی، مدرک خود را دریافت نمایند.

البته گفتنی است که این دسته از دانشجویان، نمی توانند مستقیما وارد مقطع دکتری شوند. زیرا یکی از شرایط ورود به مقطع دکتری، ارائه انتها نامه در مقطع فوق لیسانس می باشد.

دانشجویان در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های استرالیا میتوانند 20 ساعت در هفته کار نمایند و مبلغی حدود 300 دلار حقوق بگیرند. که این مبلغ می تواند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش دهد.

چگونه به وسیله تحصیل به استرالیا مهاجرت کنیم ؟

تحصیل در مقطع دکترا یا PHD استرالیا

مقطع دکتری در دانشگاه های استرالیا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و مدرک آن بسیار عالی می باشد. گذراندن این مقطع در کشور استرالیا حدود 3 تا 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان می بایست یک پروژه نیز به دانشگاه تحویل دهند.

شهریه سالانه در مقطع دکتری حدود 18000 تا 30000 دلار می باشد. البته این هزینه با توجه به دانشگاه متغیر است و دانشگاه هایی با هزینه های کمتر نیز وجود دارد.

هزینه زندگی دانشجویی در سال 18000 دلار می باشد. دانشجویان در این مقطع می توانند 30 ساعت در هفته کار نمایند و حقوقی حدود 450 دلار نیز دریافت نمایند، که این مبلغ می تواند قسمت زیادی از هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجو را تامین کند.

ویزای تحصیلی استرالیا

مدارک مورد احتیاج جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

  • کپی و اصل شناسنامه
  • کپی و اصل پاسپورت
  • عکس پاسپورتی
  • مدرک زبان ایلتس
  • در صورت تاهل ترجمه سند ازدواج
  • گواهی سوابق کاری (در صورتیکه شامل متقاضی گردد)
  • معرفی یک حساب بانکی تایید شده جهت اثبات پشتوانه اقتصادی
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات

مزایای ویزای تحصیلی استرالیا

گفتنی استتحصیل در استرالیا در نهایت منجر به استخدام شدن در این کشور و اخذ ویزای کاری خواهد شد که بسیار ارزشمند است. اگر چه هزینه زندگی در استرالیا بالا است اما فارغ التحصیلان بعضی رشته ها سالیانه درآمدهای خیلی بالایی دارند.

به عنوان مثال متخصصین مغز و اعصاب در سال 2020 به طور متوسط بالای 500.000$ (دلار استرالیا) سالیانه حقوق دریافت می نمایند که رقم قابل توجهی است. از مزایای تحصیل در استرالیا می توان به این موارد اشاره داشت:

  • طبق سیستم آموزشی در استرالیا فرد در کنار تحصیل مهارت نیز بدست می آورد.
  • در کنار تحصیل از حق کار 40 ساعت به ازای 2 هفته بهره مند می گردد.
  • ویزای تحصیلی استرالیا به دو صورت کوتاه مدت یا بلند مدت صادر می گردد.
  • اگر کسی در استرالیا حداقل در یک برنامه ای که دو سال طول دارد تحصیل کرده باشد، فرصت کاریابی بعد از تحصیل را به مدت 2 سال بدست خواهد آورد. (این موقعیت برای دانشجویانی است که پس از نوامبر 2011 وارد این کشور شده اند).
منبع: مجله دلگرم
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1137

به "شرایط و نحوه مهاجرت به استرالیا به وسیله تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط و نحوه مهاجرت به استرالیا به وسیله تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید