شرایط خاص کاخ گلستان در برابر زلزله

به گزارش سفر به روسیه، محل قرارگیری کاخ گلستان شرایط خاصی را برای این عمارت تاریخی در برابر زلزله به وجود آورده است.

شرایط خاص کاخ گلستان در برابر زلزله

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، امیدرضا صفی کمک از انجام مطالعه لرزه ای عمارت الماس در مجموعه جهانی کاخ گلستان و همچنین ایمنی جانی و مقاوم سازی بناهای تاریخی اطلاع داد.

او با بیان اینکه کاخ گلستان از ساختمان های متعددی تشکیل شده که به شیوه ها و مصالح مختلف ساخته شده اند، گفت: روش های ساخت بنا در دوره های مختلف و شیوه های مقاومتی که در آن اجرا شده، با یکدیگر متفاوت هستند.

وی تاکید نمود: با اقدامات اجرا شده و تهیه نقشه های تخصصی بعضی از نقاطی که می توانست در هنگام وقوع سانحه آسیب بیشتری ببینند، شناسایی شدند.

او اضافه نمود: با حدس، برداشت نمونه ها، آزمایش های شیمی و فیزیک، مصالح به کار گرفته شده در ساخت این بنا شناسایی شد و کارشناسان توانستند با دسترسی به منبع رُس به کار گرفته شده در ساختمان آجرهای مشابه را بسازند.

صفی کمک با اشاره به اینکه در ایران گنجینه بزرگی از انواع سازه های میراث فرهنگی وجود دارد، بیان نمود: ضروری است دستورالعمل و راهنمای مشترکی برای انجام این قبیل مطالعات وجود داشته باشد زیرا در حال حاضر شرکت های مختلف با روش های متفاوت کار می نمایند .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 784

به "شرایط خاص کاخ گلستان در برابر زلزله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط خاص کاخ گلستان در برابر زلزله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید