سهیلا پورگرامی: در کلاس های مجازی حق مطلب ادا نمی گردد

به گزارش سفر به روسیه، تهران (پانا) - سهیلا پورگرامی می گوید فضای مجازی و کلاس آنلاین در صورتی خوب است که اینترنت قطع و وصل نگردد اما در این دو سال شرایط سختی را پشت سر گذاشته است و برای او این کلاس ها اصلا جالب و قابل توجه نیست زیرا در کلاس های مجازی حق مطلب ادا نمی گردد.

سهیلا پورگرامی: در کلاس های مجازی حق مطلب ادا نمی گردد

سهیلا پورگرامی خواننده و سرپرست گروه آوای مهربانی درباره آموزش آنلاین گفت: به طور کلی من با راکد و ساکن بودن مخالف هستم و در این چند سال که در عرصه هنری حضوری داشتم سعی کردم فعالیت مداوم داشته باشم زیرا معتقدم باید در هنر فعالیت مستمر داشت البته که در دو سال اخیر بیماری کرونا مسائل زیادی را برای فعالیت هنرمندان به وجود آورد.

این هنرمند در ادامه اعلام کرد: آخرین کنسرت ما قرار بود اسفند ماه سال 1398 برگزار گردد که به علت استقبال مخاطبان دو شب دیگر هم تمدید شد و همه بلیت ها فروش رفت ولی با وجود اینکه پروژه بزرگی بود مجبور شدیم کنسرت را کنسل کنیم. بعلاوه قرار بود تعدادی از هنرجویان آواز هم در این کنسرت حضور داشته باشند که تمرین های بسیاری هم انجام شد. بعد از کنسل شدن کنسرت ها این هنرجویان از من خواستند کلاس ها را به صورت آنلاین برگزار کنیم.

این خواننده اضافه کرد: در ابتدا کلاس ها را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می کردیم ولی در نهایت مجبور شدیم کلاس ها به صورت آنلاین باشد. فضای مجازی و کلاس آنلاین در صورتی خوب است که اینترنت قطع و وصل نگردد ولی متاسفانه در این دو سال شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم و برای من این کلاس ها اصلا جالب و قابل توجه نیست زیرا معتقدم در کلاس های مجازی حق مطلب ادا نمی گردد.

وی در ادامه تاکید نمود: در کلاس های حضوری درس به صورت سینه به سینه منتقل می گردد یعنی مطالب صدا سازی، آواز، تصنیف و... به درستی منتقل می گردد ولی در کلاس های آنلاین اصلا نمی توانیم با هنرجویان ارتباط برقرار کنیم. در بسیاری از مواقع که هنرجویان در شهرهای دیگر بودند مجبور بودم درس ها را ضبط کنم و برایشان ارسال کنم که به نظر من در این شرایط هنرجو نمی تواند به درستی متوجه گردد.

سرپرست گروه آوای مهربانی اعلام کرد: در این دوران بسیاری از خانم ها دوست داشتند کلاس های آواز بیایند که در کلاس های حضوری تصانیف قدما، شعر خوانی، آواز، گرم کردن صدا و... با هنرجو کار می گردد و چون تمرکز ضروری است من همواره قبل از آغاز کلاس با هنرجویان چند دقیقه تمرکز برای نفس گیری کار می کنم در نتیجه به نظر من کلاس های آنلاین برای هنر اصلا مناسب نیست. بعلاوه در این دوران به من پیشنهاد برگزاری کنسرت آنلاین داده شد ولی چون اعتقادی به آن نداشتم این پیشنهاد را رد کردم. کنسرت باید به صورت حضوری باشد و مخاطب و هنرمند از نزدیک با هم در ارتباط باشند تا حس خوب منتقل گردد.

وی در خاتمه سخنان خود یادآورشد: امیدوارم هر چه سریعتر شرایط برگزاری کنسرت بهتر گردد تا هنرمندان بتوانند به ملاقات مخاطبان فرایند زیرا یک هنرمند فقط در شرایطی می تواند فعالیت کند که در کنار مخاطب و علاقه مندان هنر باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1965

به "سهیلا پورگرامی: در کلاس های مجازی حق مطلب ادا نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهیلا پورگرامی: در کلاس های مجازی حق مطلب ادا نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید