سفر به کشور رنگ ها، مکزیک

به گزارش سفر به روسیه، مکزیک، کشوری در امریکای شمالی است که محبوب گردشگران زیادی است. این کشور به دلیل فرهنگ و تاریخش معروف است و تصاویری که از آن در هر جا می بینیم سرشار از رنگ بوده و مملو از شادی و پایکوبی و پایکوبی است. وقتی تصاویری از یک کشور را می بینیم با خود می گوییم که این کشور یکی از بهترین جاهایی است که باید به آن سفر کنیم. مکزیک و پایتخت آن یعنی مکزیکوسیتی هم از این قضیه جدا نیست. جهانگردان و عکاسان زیادی به این کشور رفته اند و تصاویر زیبایی از آن را ثبت کرده اند. مجید عرفانیان یکی از این افراد است که در سفر اخیرش به مکزیک، تصاویری از این دنیای رنگ و تاریخ و فرهنگ را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

سفر به کشور رنگ ها، مکزیک

در این گزارش، مکزیک را از دریچه دوربین عکاسی او می بینیم و شرح سفرش به مکزیک را می شنویم:

بومیان مکزیک بخش مهمی از هویت مکزیک را تشکیل می دهند و در آن نقش مهم داشته و بخشی از تصویر جامعه مکزیک هستند. از این روست که تعدادی از مردم این سرزمین، همچنان باورهای باستانی خود را از دوران آزتک و مایایی حفظ کرده اند و به گفته مجید عرفانیان، مراسم آیینی آنها بخشی از جذابیت فرهنگی امروز مکزیک را تشکیل می دهد. تصویر زیر نمونه ای از این اقوام است:

شهر باستانی تئوتیهواکان (تئوتیئواکان) از جاذبه های مهم مکزیکوسیتی است و در تصویر زیر سومین هرم بزرگ جهان را می بینید که در این شهر واقع شده است:

زغوغای جهان فارغ و گرم صحبت با بکدیگرند در بزرگترین و مهمترین میدان مکزیکو سیتی زوکالو.

تصویری که در زیر می بینید مربوط به دیوار یکی از معروف ترین ساختمان های مکزیکوسیتی است که به آن خانه کاشی ها می گویند:

تصویر زیر مربوط به فریدا کالو چهره سرشناس مکزیک روی یکی از دیوارهای شهر مکزیکوسیتی است. فریدا نقاش بوده و یکی از زنان نامدار تاریخ هنر معاصر است و شهرت او به خاطر پرتره هایی است که از خودش نقاشی کرده است.

تصویر زیبای دیگری از مکزیک که مجید عرفانیان در شرح آن نوشته است: صدایی که از کشیدن آرشه بر روی ساز تولید می کرد، نمی شد نامش را موسیقی گذاشت، اما بهتر از نشستن و گدایی بود.

و البته گیاه کاکتوس که گیاهی مهم در تاریخ مکزیک است.

تصویری از معبد مایایی چیچن ایتزا که از جاذبه های گردشگری مهم مکزیک است و به گفته مجید عرفانیان یکی از خاص ترین نقاط جهانست.

آخرین تصویر از جهانی رنگ های مکزیک که بومیان آن به بهترین شکلی آن را رنگ آمیزی کرده اند.

عکسها و اطلاعات این گزارش از صفحه اینستاگرام مجید عرفانیان انتخاب شده است.

@mrtripic

منبع: همگردی
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 267

به "سفر به کشور رنگ ها، مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کشور رنگ ها، مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید