روس ها به صورت دسته جمعی از کره شمالی خارج شدند

به گزارش سفر به روسیه، ایسنا نوشت: سفارت روسیه در پیونگ یانگ گفت، گروهی از روس ها پس از چندین سال زندگی در کره شمالی، هفته گذشته به طور دسته جمعی این کشور را ترک کردند.

روس ها به صورت دسته جمعی از کره شمالی خارج شدند

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، تصاویری که روز سه شنبه در صفحه فیس بوک سفارت روسیه در پیونگ یانگ منتشر شد، ده ها تن از اتباع روس را در حال دست تکان دادن در زمانی که برای عزیمت از ایستگاه قطار پیونگ یانگ آماده شده بودند، نشان داد.

سفارت روسیه در پیونگ یانگ در پستی زیر این تصاویر به زبان روسی نوشت: در تاریخ دو ژوئیه بسیاری از همکاران و دوستانمان به خانه خود بازگشتند. آنها افرادی بودند که در سال های گذشته از جمله در دوران سخت پاندمی کرونا با ما در سفارت روسیه در کره شمالی کار می کردند.

این سفارتخانه اضافه نمود: تحت قوانین قرنطینه که به وسیله مقامات کره شمالی اعمال شده بود، مرزها بسته شده بودند و جا به جایی پرسنل در این سفارتخانه حدود دو سال بود که انجام نشده بود. هر کسی که قراردادش منقضی شده بود، مجبور بود کره شمالی را ترک کند.

به گفته این وزارتخانه، چندین دیپلمات، پزشک و کارمندان اداری و فنی هم کره شمالی را ترک کردند و مدارس و مهدکودک ها برای روس ها تعطیل شده بودند. اما به رغم این شرایط سفارت روسیه در کره شمالی همچنان باز است و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

یکی از مقامات وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی گفت، تصمیم آنها برای بازگشت به خانه ظاهرا بیانگر سختی ها و سختی های زندگی در پیونگ یانگ به خاطر پاندمی کروناست.

وی اضافه نمود: ما به طور خاص نمی توانیم دلایل روس ها برای این کار را تایید کنیم. اما همان طور که آنها گفته اند، با توجه به زندگی سخت به خاطر تدابیر مقابله با کووید 19، به نظر می رسد که هر کشوری خودش درباره ترک یا ماندن دیپلمات ها و کارمندان بین المللی اش در پیونگ یانگ تصمیم گیری می نماید.

کره شمالی ادعا نموده که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور وجود نداشته با این حال تدابیر جدی و سفت و سختی برای مبارزه با پاندمی کرونا اتخاذ نموده است. کره شمالی از اوایل سال گذشته به منظور جلوگیری از شیوع پاندمی کرونا در این کشور، کنترل های مرزی سفت و سختی اعمال نموده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1677

به "روس ها به صورت دسته جمعی از کره شمالی خارج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روس ها به صورت دسته جمعی از کره شمالی خارج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید