روسیه: آمریکا از حضور در نشست آستانه امتناع کرد

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آلکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه می گوید آمریکا دعوت برای حضور در نشست آستانه را که قرار است از امروز در شهر سوچی شروع گردد؛ رد نموده است.

روسیه: آمریکا از حضور در نشست آستانه امتناع کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی در این باره اضافه کرد: برای شرکای آمریکایی مان، یک دعوتنامه فرستادیم اما متاسفانه با جواب رد روبرو شدیم. در حال حاضر، آمریکایی ها درگیر مسائل داخلی هستند و ظاهراً هنوز درباره رویکردی که در قبال سوریه اتخاذ خواهند کرد؛ تصمیم گیری ننموده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، هیئت های نمایندگی ایران، ترکیه، معارضین سوری و دولت دمشق به روسیه رسیده اند حال آنکه سازمان ملل هم هیئتی را به ریاست گیر پدرسون نماینده ویژه در امور سوریه، اعزام نموده است.

این در حالی است که هیئت های نمایندگی کمیساریای عالی امور پناهندگان و همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در این نشست حضور دارند و نمایندگان اردن، عراق و لبنان نیز به عنوان کشورهای ناظر بر فرایند مذاکره، به روسیه رسیده اند.

وی در نهایت با ابراز تاسف از سیاست منزوی کردن سوریه که راستا مذاکره با مقامات این کشور را سخت نموده است؛ از تحریم های یک جانبه واشنگتن به شدت انتقاد کرد و آن را تنبیهی جمعی علیه مردم این کشور توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1464

به "روسیه: آمریکا از حضور در نشست آستانه امتناع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا از حضور در نشست آستانه امتناع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید