رایزنی لاوروف با نخست وزیر عراق در بغداد

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که در عراق به سر می برد با عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور دیدار و مصاحبه کرد.

رایزنی لاوروف با نخست وزیر عراق در بغداد

در این دیدار همکاری میان دو کشور و راههای توسعه آن در زمینه های سیاسی، مالی، امنیتی و علمی و نیز اوضاع منطقه مورد رایزنی نهاده شد.

عبدالمهدی دیدار را مهم توصیف و تاکید نمود: عراق مایل به توسعه روابط با روسیه در همه زمینه هاست و این روابط قدیمی است و باید که بیش از پیش توسعه یابد.

وی از موضع مسکو و حمایت از دولت عراق در همه شرایط تمجید کرد و نقش روسیه در خاورمیانه و صلح جهانی را ستود.

نخست وزیر عراق به جنگ با داعش و بیرون راندن تکفیری ها از شهرهای عراق اشاره نمود و گفت: ابتکار عمل در دست ماست و شهرهای ما امن است و عراق صندلی خود را به دست می آورد و نقش آرام کننده در منطقه ایفا می نماید و روابط خارجی آن در بهترین حالت است. اقتصاد عراق از تحریم های مالی طولانی مدت و نیز جنگ و ویرانی رنج برده است و ما خواستار استفاده از منابع خود و تولیدات مان و کارخانه هایمان هستیم و سرمایه گذاری در عراق را مورد تشویق قرار می دهیم.

وی اضافه کرد: عراق با همه کشورهای همسایه روابط خوبی دارد و مشارکت همه کشورهای منطقه در امنیت و ثبات موثر است.

از سوی دیگر لاوروف هم بیان نمود: روابط ما با عراق قدیمی است و ما در راستای توسعه و افزایش مشارکت و حضور شرکت های روسی در بازسازی و سرمایه گذاری در زمینه های نفت و گاز و طرح های برق و تسهیل مبادلات تجاری و فعال کردن کمیته های عالی مشترک در پرتو گفتگوهای جاری میان مسئولان دو کشور حرکت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 442

به "رایزنی لاوروف با نخست وزیر عراق در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی لاوروف با نخست وزیر عراق در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید