توافق ایران و روسیه برای راه اندازی متقابل دفاتر توسعه گردشگری

به گزارش سفر به روسیه، طرف های ایرانی و روسی برای گسترش همکاری های گردشگری به ویژه راه اندازی متقابل دفاتر توسعه گردشگری توافق و برنامه ریزی کردند.

توافق ایران و روسیه برای راه اندازی متقابل دفاتر توسعه گردشگری

جهت دریافت مشاوره سفر با هزینه تورهای کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

در نشست کمیسیون مشترک همکاری های مالی ایران و روسیه در مسکو، راه های گسترش همکاری های دو کشور در بخش های مرتبط با این صنعت و سرمایه گذاری آنالیز شد که برنامه توافق شده ایران و روسیه برای گسترش همکاری های گردشگری در سند نهایی دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور گنجانده شده است.سمیع الله حسینی مکارم اضافه نمود:دو طرف در زمینه افزایش گردشگران دو کشور و ایجاد ساز و کارهایی برای تحقق این هدف کوشش خواهند کرد و امیدواریم با توافق های به دست آمده، شمار گردشگران ایرانی و روسی افزایش یابد.معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی یادآور شد:هیات های دو طرف همچنین برای ساماندهی تورها برنامه ریزی کردند و قرار شد نمایندگان تعدادی از شرکت های گردشگری روسیه برای آشنایی بیشتر به ایران سفر نمایند تا از این طریق فرصت گسترش تبادل گردشگر فراهم گردد.سند مذاکرات هیات های ایران و روسیه در کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور روز پنجشنبه توسط محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رئیس ایرانی و الکساندر نوواک وزیر انرژی و رئیس روسی این کمیسیون روز پنجشنبه در مسکو امضا شد که دربرگیرنده حدود 40 میلیارد دلار برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری در اجرای طرح های مشترک است. افزایش همکاری ها در بخش های مختلف از جمله توسعه همکاری های انرژی، نفت، نیروگاهی، صنعتی، بازرگانی، علمی و فناوری، فرهنگی و گسترش فعالیت بخش خصوصی اجزای نقشه راه امضا شده به شمار می رود که می تواند ارزش سطح روابط مالی تهران و مسکو را به سالانه 10 میلیارد دلار برساند. واعظی و نوواک همچنین در روز پایانی مذاکرات مسکو، چندین سند همکاری در عرصه های مختلف از جمله در حوزه انرژی، دریایی و بانکی امضا کردند. یکی از اهداف این توافق ها که در جریان برگزاری بزرگ ترین مذاکرات مالی ایران و روسیه پس از چند دهه به دست آمد، گذر سریع از تاثیرات منفی رکود در روابط مالی دو کشور است که قبل از شروع کار دولت یازدهم رخ داد. ایران و روسیه پایین ترین سطح روابط تجاری را سال 1392 با سقوط از چهار میلیارد دلار به سطح کمی بیش از یک میلیارد دلار تجربه کردند. منبع: دنیای اقتصادمنبع: کجارو
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 663

به "توافق ایران و روسیه برای راه اندازی متقابل دفاتر توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق ایران و روسیه برای راه اندازی متقابل دفاتر توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید