راه حل دولت یونان برای حفظ محبوب ترین سایت باستانی این کشور

به گزارش سفر به روسیه، ایسنا/ این خبر پیرامون راه حل دولت یونان برای حفظ محبوب ترین سایت باستانی این کشور برای شما نوشته شده است.

راه حل دولت یونان برای حفظ محبوب ترین سایت باستانی این کشور

لینا مندونی وزیر فرهنگ یونان گفت: این کنترل ها برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد در این محوطه میراث دنیای یونسکو ضروری است، چرا که روزانه حدود 23 هزار نفر در روز وارد این مجموعه تاریخی می شوند و بیشتر گروه های بزرگ پیش از ظهر از آن بازدید می نمایند.

وزیر فرهنگ یونان اظهار کرد: این عدد بسیار بزرگی است. بدیهی است گردشگری برای کشور و برای همه ما مطلوب است، اما باید آنالیز کنیم که چگونه گردشگری بیش از حد به این بنای تاریخی آسیبی نمی رساند.

او اضافه نمود: محدودیتهای تازه ورود به صورت آزمایشی از چهارم سپتامبر اجرا می گردد و از اول آوریل 2024 به طور دائمی اعمال می گردد. با این حال هیچ محدودیتی برای مدت زمان بازدید وجود نخواهد داشت، اگرچه افرادی که با تورهای بزرگ یا کشتی های تفریحی می آیند و حدود 50 درصد از تعداد بازدید نمایندگان روزانه را تشکیل می دهند، به طور میانه 45 دقیقه را در محوطه باستانی آکروپولیس سپری می نمایند.

براساس تصمیم گرفته شده ورود بازدید نمایندگان مختلف به صورت ساعتی از ساعت 8 صبح تا 8 بعدازظهر مجاز خواهد بود.

مندونی اظهار کرد: نیمی از ترافیک پیاده روی آکروپولیس در حال حاضر بین ساعت 8 صبح تا ظهر است. براساس سیستم تازه، از ساعت 8 تا 9 صبح به سه هزار نفر و در ساعت بعدی به دو هزار نفر اجازه ورود به این محوطه تاریخی و گردشگری داده می گردد و در ساعات دیگر روز نیز شمار بازدید نمایندگان متغیر خواهد بود.

تعداد بازدید نمایندگان این محوطه تاریخی در ژوئن 2023 در مقایسه با سال 2019 حدود 70 درصد افزایش داشته و حالا صف های طولانی گردشگران، یکپارچگی ساختاری این اثر باستانی را در معرض تهدید قرار داده است.

تشویق بازدید نمایندگان به بازدید از دیگر مکانهای تاریخی و باستانی یونان به عنوان راه حلی برای برداشتن بار جمعیت از روی آکروپولیس نیز مطرح شده است.

آکروپولیس تنها یکی از مقاصد محبوب جهانگردی در سراسر دنیا است که علیه پدیده اورتوریسم (حضور بیش از حد گردشگران) موضع می گیرد.

در اوایل امسال، آمستردام یک کمپین تبلیغاتی برای جلوگیری از حضور افراطی گردشگران و سر و صدای آنها راه اندازی کرد. در فرانسه نیز در مکانهای محبوب محدودیتی برای تعداد گردشگران در نظر گرفته شده است.

ونیز در ایتالیا نیز با پدیده حضور بیش از حد گردشگران روبروست و شمار روافزون جهانگرد ها موجب افزایش هزینه های زندگی برای بومیان و آسیب به بافت تاریخی این شهر شده است. پنج سال پیش ونیز دارای 67 هزار ساکن دائمی بود و اکنون از این تعداد تنها 50 هزار نفر به جای مانده است. در حال حاضر زندگی در ونیز تنها 20 درصد مقرون به صرفه تر از زندگی در نیویورک است.

شهرداری ونیز بیان کرد سیستم تازهی را برای گردشگری اعمال نموده است که شامل فرآیند رزرو و بعلاوه ایجاد درهای ورودی برای این شهر و دریافت ورودی از گردشگران می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2214

به "راه حل دولت یونان برای حفظ محبوب ترین سایت باستانی این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل دولت یونان برای حفظ محبوب ترین سایت باستانی این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید