دلیل خاموشی های اخیر استان زنجان چیست؟

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران/زنجان مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در رابطه با دلیل خاموشی های اتفاق افتاده در روزهای اخیر شرح داد.

دلیل خاموشی های اخیر استان زنجان چیست؟

رویا قزلباش در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به مصرف انرژی برق در این روزها که منجر به افزایش سوخت گازی نیروگاه های برق می گردد، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، در راستای حفظ گرمای خانه همشهریان و جلوگیری از قطع گاز، اقدام به تعدیل روشنایی در معابر و خاموشی های موقت نموده است.

وی اضافه نمود: این شرکت از نظر زیرساخت های صنعت توزیع برق، هیچ مسئله ای در توزیع برق در اقصی نقاط استان ندارد و حتی ظرفیت بعضی از پست های توزیع، نزدیک به دو برابر مصرف حال حاضر استان است، ولی نکته قابل تامل اینجا است که انرژی برق در نیروگاه هایی فراوری می گردد که مصرف سوخت آن ها اکثراً گازی است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر مصرف سوخت و حامل های انرژی نیروگاه های حرارتی به دلیل کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز در سطح کشور، تحت تاثیر قرار گرفته است. به همین خاطر، طرح های متعددی نظیر تعدیل روشنایی معابر شهری، بزرگراهی، بین شهری و فضای سبز، با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شهرداری از سوی شرکت توزیع برق استان اجرا شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان توضیح داد: با توجه به این که مدیریت مصرف انرژی از سوی مصرف کنندگان نقش بسیار مهمی در کنترل و مدیریت صحیح فراوری تا توزیع برق محسوب می گردد، با افزایش بی رویه در مصرف انرژی برق و گاز در شرایط کنونی جامعه، توجه بیشتر به رعایت راهکارهای بسیار ساده مدیریت مصرف از جمله خاموش کردن لامپ های اضافی، استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی به صورت همزمان و نیز مصرف صحیح گاز به وسیله حفظ گرمای داخل ساختمان در دمای آسایش بدن (18 تا 21 درجه سانتی گراد) لازم است.

قزلباش اظهار داشت: در صورت کمبود فراوری برق، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با دستور مدیریت شبکه برق ایران، ناگزیر به اعمال خاموشی اجباری در بعضی مناطق استان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1359

به "دلیل خاموشی های اخیر استان زنجان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل خاموشی های اخیر استان زنجان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید