در جبهه مبارزه با اقتصاد نفتی هستیم، باید اکوسیستم جدید در سیستم حاکم کنیم

به گزارش سفر به روسیه، خبرنگاران/کرمان معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: همه در جبهه مبارزه با اقتصاد نفتی هستیم و باید مبارزه کنیم بر فرهنگ غلط اقتصاد نفتی و بروکراسی حاکم بر سیستم اداری فائق بیاییم.

در جبهه مبارزه با اقتصاد نفتی هستیم، باید اکوسیستم جدید در سیستم حاکم کنیم

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه چاپ تراکت از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

دکترسورنا ستاری شامگاه سه شنبه دهم دیماه در جلسه کارگروه علم و فناوری استان کرمان اظهار کرد: احداث کارخانه نوآوری در کرمان را حتما پیگیری می کنم و باید بحث اول استان باشد تا بتوانیم مکان را نهایی کنیم زیرا بخش خصوصی سرمایه گذاری می نماید و خیلی مهم است.

وی با بیان اینکه ماهیت پول دولت با بخش خصوصی خیلی متفاوت است اظهار کرد: پول دولت برای درست کردن زیرساخت ها بوده در این در حالی است که بخش خصوصی می تواند شرکت های خوب و شتاب دهنده های خوب در بیاورد.

ستاری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان یکی از بحث های جدی است و در امسال عدد قابل توجهی به آن تزریق نموده ایم، گفت: آفت هایی که در زمینه شرکت های دانش بنیان عنوان شد موضوع جدی که باید با نهایت دقت پیگیری گردد.

پارک های علم و فناوری بستری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه پارک های علم و فناوری بستری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند، بیان نمود: توسعه با پول دولت، هنر نیست کما اینکه کشورهایی که با پول نفت سوار بنز می شوند، بنزسوار هستند اما صاحب تکنولوژی نیستند و حتی نمی توانند آن را تعمیر نمایند و این تفاوت ها جدی است.

وی اظهار کرد: آماده همکاری در پژوهش سراها در استان کرمان هستیم و پلت فرم های کاملی اجرا شده و کوشش کردیم اکوسیستمی ایجاد گردد که شرکت ها از این پلت فرم ها استفاده نمایند.

ستاری با اشاره به اینکه تحریم، بعضی تصمیمات متفاوت و ... شرکت ها را اذیت می نماید اما بستری ایجاد شده که شرکت ها می توانند رشد نمایند، اضافه نمود: همه در جبهه مبارزه با اقتصاد نفتی هستیم و باید مبارزه کنیم بر فرهنگ غلط اقتصاد نفتی و بروکراسی حاکم بر سیستم اداری فائق بیاییم.

مسائل قابل حل است به شرط اینکه همه یکصدا باشیم

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: مسائل قابل حل است به شرط اینکه همه یکصدا باشیم و در این راستا باید با قوانین و بروکراسی ایجاد شده در این سال ها مبارزه کرد زیرا به واسطه پول نفت همه کشورهایی که پول از منابع زیرزمینی در می آورند، دولت های چاق دارند و قوانین متناقض در آنها زیاد است و باید مبارزه کرد و اکوسیستم جدید در این سیستم حاکم کنیم تا دانش بنیان ها یک نمونه ای برای فضای کسب و کار در کشور در حوزه های مختلف بشوند.

وی با اشاره به سفر امروز خود به شهرستان رفسنجان بیان نمود: انتظار نداشتم در رفسنجان چنین شرکت های دانش بنیانی خوبی را ببینم به ویژه در حوزه کشاورزی که خیلی از آنها می توانند مسائل تحریم ما را حل نمایند.

مدیران از کشوی تسهیل قوانین استفاده نمایند

ستاری با بیان اینکه مدیران استان باید یاری نمایند، گفت: زیر میزهای ما دو کشو واقع شده است که یکی از آنها پر از قوانینی است که کار را تعطیل می نماید و یک کشو قوانینی است که تسهیل می نماید و کار مردم را راه می اندازد و اکنون زمان استفاده از کشویی است که کار را تسهیل می نماید.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر اینکه می توانیم براساس برداشت خودمان از قوانین کار کنیم اضافه نمود: باید به کارآفرین اهمیت بدهیم. کسی که پنج نفر را مشغول به کار نموده باید او را روی سر بگذاریم. امروز دیگر زمان اذیت کردن نیست و اگر تسهیل نکنیم، نتیجه آن خروج بچه هایمان از استان و کشور است و دیگر آنها اینجا نمی مانند تا برای استان و کشورمان خلق ثروت بنمایند.

وی با اشاره به اینکه ارزش کارآفرین از هر چیزی مهم تر است، توضیح داد: وظیفه ما حل کردن موضوعات است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 678

به "در جبهه مبارزه با اقتصاد نفتی هستیم، باید اکوسیستم جدید در سیستم حاکم کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جبهه مبارزه با اقتصاد نفتی هستیم، باید اکوسیستم جدید در سیستم حاکم کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید