خواص معجزه آسای این میوه برای سلامتی بدن

به گزارش سفر به روسیه، روغن های ضروری موجود در دمنوش بالنگ به افزایش گردش خون در بدن یاری نموده و به سفید و روشن تر شدن رنگ پوست یاری می نماید و معمولا به تقویت و افزایش رشد مو یاری خواهد نمود.

خواص معجزه آسای این میوه برای سلامتی بدن

میوه بالنگ خواص درمانی فراوانی دارد. از خواص این میوه می توان به ضد نفخ بودن و یاری به هضم آسان غذا اشاره نمود. بعلاوه می توانید میوه بالنگ و سرکه را ترکیب نموده و مصرف کنید.

این ضماد درد مفصل، نقرس و ورم های مختلف را درمان می نماید. خواص بالنگ شامل ضد سرفه بودن، نرم نماینده سینه، ارامش بخش بودن و خنک نماینده بودن است. برای آرامش اعصاب می توانید میوه بالنگ را میل کنید. بالنگ برای بهبود گردش خون بسیار مفید بوده و کمبود آب بدن را جبران می نماید.

برای ناراحتی های مربوط به دوران قاعدگی بالنگ مصرف کنید. پوست میوه بالنگ را دم نموده و میل کنید. این دمنوش مسکن مناسبی برای همه درد ها است. برای خوشبو شدن دهان پوست بالنگ را امتحان کنید. تاثیر آن را بلافاصله خواهید دید. بالنگ قلب و معده را تقویت می نماید و در سلامت آن تاثیر بسزایی دارد. بعلاوه تخم میوه بالنگ دشمن تب است.

این گیاه دارای خاصیت ضدسم بوده و سم برخی از جانوران مانند عقرب و مار را تا حدودی خنثی می نماید. اگر زالو در حلق کسی رفته باشد از آبی که بالنگ در آن جوشیده شده غرغره کند زالو کنده شده و خارج می گردد. پوست زرد آن مقوی قلب و قوای فکری، کبد و معده بوده و دهان را خوشبو می نماید و به هضم غذا خواهد نمود. اما باید از آن به اندازه کم خورده گردد، چون وقتی زیاد خورده گردد هضم آن دیر انجام می گردد به علاوه شدت حرارت آن برای افراد گرم مزاج آزار دهنده است.

اگر بالنگ خشک را در داخل لباس بگذارند از بید یا مورزدگی آن جلوگیری می نماید. اگر بالنگ را در روغن کنجد حل نموده و بگذارند روغن مدتی بماند، روغن حاصل برای سیاتیک و درد مفاصل، درد های عصبی و کمر درد، درد مثانه مفید است که به صورت خوراکی و ضمادی مصرف می گردد.

روغن های ضروری موجود در دمنوش بالنگ به افزایش گردش خون در بدن یاری نموده و به سفید و روشن تر شدن رنگ پوست یاری می نماید و معمولا به تقویت و افزایش رشد مو یاری خواهد نمود.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در مرکباتی مانند بالنگ به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری نموده و خطر ابتلا به بیماری های باکتریایی، ویروسی و قارچی را کاهش می دهد. بعلاوه ویتامین C موجود در بالنگ باعث کاهش علائم و کاهش طول مدت ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی و پنومونی می گردد.

در طب سنتی از چای بالنگ برای سرفه و گلودرد استفاده می گردد. پوست خشک شده یا تازه بالنگ را به عنوان طعم دهنده ماست یا غلات صبحانه استفاده می نمایند. اگر به درد های عصبی دچار هستید، یک لیوان آب با چند قطره آب بالنگ بنوشید. بالنگ خاصیت آرام بخش و مسکن دارد که می تواند باعث بهبود میگرن گردد. می توانید اندازهی آب بالنگ را در آب ریخته و آن را به آرامی بنوشید. آب می تواند به پاک شدن گلو و اسیدی که بالا آمده یاری کند و آب بالنگ نیز می تواند برای مدت کوتاهی، درد را تسکین دهد.

اندازه بالای ویتامین C در قسمت گوشتی بالنگ ارگانیک و تازه به سلامت دندان ها و لثه، بعلاوه جلوگیری از اسکوربوت یاری می نماید. بالنگ بویی لیمویی دارد که به راحتی وارد لباس می گردد. علاوه بر این که بالنگ دارای خواص زیادی برای سلامتی است، عطر آن باعث دفع پشه ها، بید ها و خزنده ها نیز می گردد.

مالیدن چند قطره آب بالنگ بر جای نیش حشرات باعث کاهش احساس سوزش آن می گردد. بالنگ به علت داشتن مقادیر بالای ویتامین C، برای برطرف حالت تهوع، اسکوربوت و استفراغ به کار می رود.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2149

به "خواص معجزه آسای این میوه برای سلامتی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص معجزه آسای این میوه برای سلامتی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید