خبرنگاران عزم جدی تر برای مبارزه و مهار ویروس کرونا

به گزارش سفر به روسیه، تهران- خبرنگاران- روزنامه ایران در یادداشتی نوشت: رویارویی گسترده و نگـران کننده جامعه ایـرانی با صورت های جدیدی از شیوع ویـروس کرونا، تأمل و بازاندیشی در مسئولیت های اخلاقی و اجتماعی سیـاستگذاران، برنامه ریزان و کنشگران را می طلبد.

خبرنگاران عزم جدی تر برای مبارزه و مهار ویروس کرونا

از پروفایل ما best canada tours دیدن نمایید.

روزنامه ایران یادداشتی را به قلم هادی خانیکی استاد علوم ارتباطات منتشر نموده است که در ادامه آن را می خوانیم: نمی توان با پدیده مهلکی که بنا به مطالعات و برآوردها و تجربه های علمی و عملی با آن روبه رو هستیم و حداقل تا ماه ها و حتی سال های دیگر جزو مؤلفه های زندگی فردی و اجتماعی شده است، با خوش باوری و مسئولیت گریزی روبرو شد و علاوه بر این هر چه به زمینه ها، ساز و کارها و پیامدهای شیوع این ویروس چند وجهی و کشنده بیشتر توجه می کنیم، از راهکار های مقابله تک وجهی، ساده و سریع دورتر می شویم. اگر روزی راهکار توقف کرونا را در سطح پیشگیری ها و درمان های مبتنی بر بهداشت تن و سلامت محدود می دیدیم، امروز به سرعت به الزامات اجتماعی، روانی، مالی و سیاسی برای مهار آن رسیدیم. اکنون دیدیم که پس از کنترل نسبی و حتی شروع فرایند کاهش ابتلا و مرگ و میر در کشور، موج جدیدی از گسترش و خطرزایی ویروس کرونا، دور و نزدیک ما را فرا گرفته است.

نوعی توافق میان صاحبنظران حوزه های اجتماعی، مدنی، سیاسی، اجرایی و بهداشتی به وجود آمده است که این بار باید منشأ بازگشت این ویروس را فراتر از زمینه های زیستی، مالی و زمینه های فرهنگی دید. همه آن عواملی که عاملان شیوع کرونا شده اند تنها از بیماری های زمینه ای، تنگناهای معیشتی و اجبارهای طبیعی همزیستی با کرونا برنمی خیزند، آیین ها، باورها و سنت هایی که ما را در چنبره احساسات و عواطف گرفتار می نمایند یا با غفلت از جوهر عقلانی دین و فرهنگ، شهفرایندان و نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری ما را در معرض بی تفاوتی نسبت به کرونا و مخاطرات کرونا قرار می دهند، امروز بزرگترین کانون خطر آفرینی برای سلامت فرد و جامعه است.

شاید به این اعتبار می توان گفت، بالاترین مسئولیت اخلاقی و اجتماعی شهفرایندان، حکمرانان، سیاستگذاران، برنامه ریزان و کنشگران مدنی و حکومتی، هم همین مسأله و تمکین از این ضرورت است که ریشه های فرهنگی و اجتماعی کرونا را جدی تر بگیریم و با تمام توان به مهار و درمان آن بیندیشیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1132

به "خبرنگاران عزم جدی تر برای مبارزه و مهار ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عزم جدی تر برای مبارزه و مهار ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید