اکسپو 2020 دبی؛ هر آنچه باید بدانید

به گزارش سفر به روسیه، اکسپو 2020 دبی بزرگترین نمایشگاه دنیا که از نظر شکوه شانه به شانه المپیک می ساید مهرماه سال جاری در شیخ نشین دبی کشور امارات متحده عربی برگزار می گردد و این رویداد فرصتی کم نظیر برای ایرانیان از تجار گرفته تا فعالان حوزه فناوری و اهالی گردشگری ایجاد خواهد نمود.

اکسپو 2020 دبی؛ هر آنچه باید بدانید

به گزارش کاماپرس، سال جاری قاره آسیا میزبان دو رویداد بسیار باشکوه بین المللی، رقابت های المپیک 2020 توکیو در شرق آسیا و اکسپو 2020 دبی در غرب قاره کهن است.

بر خلاف المپیک که به علت ماهیت ورزشی آن برای ایرانیان رویدادی شناخته شده به تعداد می رود، اکسپو با وجود عظمت بی همتای آن، در کشور ما ناشناخته مانده و ایرانیان کمتر با این رویداد استثنایی آشنایی دارند. چنانچه قصد دارید اطلاعاتی درباره نحوه حضور در اکسپو دبی، قیمت بلیت این رویداد، شرایط اخذ ویزای امارات و ... به صفحه اختصاصی اکسپو در سایت کاماپرس مراجعه کنید. این سایت هر روز آخرین اخبار این رویداد دنیای را منتشر می نماید.

اکسپو یک نمایشگاه و به بیان دقیق تر عظیم ترین نمایشگاه فناوری محور در دنیا است که هر 5 سال یک بار برگزار می گردد با این حال فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری و علاقه مندان این حوزه تنها کسانی نیستند که می توانند از این نمایشگاه منتفع شوند چرا که اکسپو رویدادی با جنبه های مختلف است و تجار، تولیدنمایندگان و اهالی گردشگری هم می توانند با حضور در این نمایشگاه به علایق و هر آنچه در پی آن هستند، دست یابند.

اکسپو 2020 دبی؛ نمایشگاهی طولانی تر از تمام نمایشگاه ها

یکی از تفاوت های مهم این نمایشگاه با دیگر رویدادهای دنیا این است که هیچ رویدادی با ابعادی که اکسپو دبی از آن برخوردار است به صورت طولانی مدت استمرار ندارد. مدت زمان برگزاری این نمایشگاه 6 ماه است و بر این اساس اکسپو سال جاری از 28 مهرماه 1400 برابر با 20 اکتبر 2021 شروع می گردد و تا 21 فروردین 1401 برابر با 31 مارس 2021 ادامه خواهد داشت.

تم اصلی اکسپو 2020 دبی

هر نمایشگاهی یک موضوع محوری متمرکز است که از آن به اسم تِم اصلی آن نمایشگاه یاد می گردد. تِم اصلی اکسپو 2020 دبی همارتباط فکر ها، خلق آینده انتخاب شده است. در واقع گردانندگان اکسپو با انتخاب این شعار بر اهمیت ایده ها و پرورش آنها با در ارتباط قرار دادن انسان ها و فکر ها تاکید نموده اند. در هر اکسپو از ایده ها و دستاوردهای تازه ای در حوزه دانش و تکنولوژی رونمایی می گردد و اهالی زیست بوم فناوری بی صبرانه در انتظار اکسپو سال جاری هستند تا شاهد رونمایی از ایده های خلاقانه و محصولات مبتنی بر دانش نوین باشند.

معماری خاص محل برگزاری نمایشگاه

حاکم دبی و برگزار نمایندگان اکسپو دبی این نمایشگاه را فرصت مغتنم دیگری برای به جلوه درآوردن این بندر به اسم شهری مناسب تجارت و گردشگری دانسته و مکانی بسیار وسیع با معماری زیبا و مدرن را برای برگزاری اکسپو تدارک دیده اند. نقطه اوج این فضا، گنبد فوق مدرن الوصل پلازا است که چشم هر بیننده ای از تماشا معماری آن خیره می گردد. مساحت کلی این فضا بیش از 4/3 کیلومتر مربع است و اِلمان هایی از معماری مدرن و سنتی از کشورهای مختلف دنیا در طراحی نمایشگاه به چشم می خورد.

در ضمن ذکر این نکته خالی از فایده نیست که فضای در نظر گرفته شده برای اکسپو در جنوب شهر دبی و نزدیک به فرودگاه بین المللی المکتوم قرار گرفته تا شرکت نمایندگان بتوانند به سادگی به محیط رویداد دسترسی پیدا نمایند.

نمایشگاهی با حداکثر ایمنی در برابر کرونا

متولیان اکسپو قول برگرازی نمایشگاهی با حداکثر ایمنی در برابر کرونا را داده اند و ناگفته پیداست که برگزار کردن رویدادی به عظمت اکسپو با میلیون ها بازدید نماینده و هزاران مشارکت نماینده و غرفه دار، آن هم در شرایط کرونایی نیازمند برنامه ریزی های خاص است.

از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده برای حفظ سلامت بازدیدنمایندگان و به حداقل رساندن ریسک ابتلای آنها به کرونا، انجام تست های فوری و تست های دقیق تر پی سی آر ، پوشیدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تشویق بازدیدنمایندگان به تزریق واکسن است. البته برگزارنمایندگان این رویداد می گویند هنوزتصمیمی به الزامی کردن واکسیناسیون برای بازدیدنمایندگان شرکت در اکسپو 2020 اتخاذ نشده اما شاید این الزام هم تا زمان برگزاری این رویداد به مقررات این رویداد افزوده گردد.

استفاده از فرصت حضور ایران در اکسپو دبی

ایران هم سال جاری به همراه بیش از 192 کشور دنیا در اکسپو دبی حضور خواهد داشت و دستاوردها، ایده ها، ظرفیت ها و محصولات کشور ما هم فرصت حضور در نمایشگاهی دنیای با 25 میلیون نفر بازدیدنماینده را به دست خواهد آورد.

طولانی بودن مدت زمان این نمایشگاه از یک سو و نزدیکی محل برگزاری آن به استان های مختلف ایران، امکان برگزاری تورهای گردشگری و تجاری برای حضور ایرانیان در این نمایشگاه و بعلاوه بازدید غرفه داران و بازدیدنمایندگان بیش از 192 کشور از ظرفیت های مالی و جاذبه های توریستی کشور ما را به صورت بلقوه فراهم خواهد نمود.

البته استفاده از فرصت های اکسپو 2020 دبی و تبدیل آن به ثروت، نیازمند برنامه ریزی و تمهیداتی است که صاحبان کسب وکارها و علاقه مندان به حضور در این رویداد از هم اکنون باید در اندیشه آن باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1732

به "اکسپو 2020 دبی؛ هر آنچه باید بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "اکسپو 2020 دبی؛ هر آنچه باید بدانید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسپو 2020 دبی؛ هر آنچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید