خبرنگاران تظاهرات صدها دانشجو در سراسر فرانسه

به گزارش سفر به روسیه، تهران-خبرنگاران- به دنبال بحران شیوع کرونا و پیامدهای ناشی از آن، صدها دانشجو در سراسر فرانسه در اعتراض به شرایط نامناسب زندگی خود تظاهرات نموده و خواهان بازگشایی دانشگاه ها شدند.

خبرنگاران تظاهرات صدها دانشجو در سراسر فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگاران، فرانس 24 نوشت: صدها دانشجو در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی زندگی و شرایط بغرنج روحی -روانی خود در اثر پیامدهای شیوع کرونا، در چندین شهر فرانسه از جمله پاریس، استراسبورگ، لیل، تولوز و حتی رن به خیابان ها آمده و خواستار بازگشت به دانشگاه ها شدند.

فرانس 24 اضافه نمود: پس از چندین ماه تعطیلی کلاس های حضوری دانشگاه ها به دنبال همه گیری کووید 19 و اقدامات مقابله با آن، بسیاری از دانشجویان از قرنطینه و انزوا به ستوه آمده و اذعان داشتند که دچار مسائل روحی روانی شده و بیان کردند: ما خواستار حمایت های واقعی هستیم، دانشکده ها در گروه های کوچک با رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه می توانند بازگشایی شوند، ما احساس می کنیم که رها شده ایم.

به نوشته این رسانه فرانسوی، هفته گذشته، ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه گفت که دانشجویان سال اول دانشگاه ها می توانند از 25 ژانویه (6 بهمن)، آموزش های حضوری را به طور محدود از سر بگیرند.

وی اضافه نمود: چنانچه بحران شیوع کرونا مهار گردد، این شرایط به دانشجویان مقاطع دیگر نیز تعمیم خواهد یافت.

فرانس 24 توضیح داد: مطالعات اخیر حاکی از آن است که در پی بحران شیوع کرونا و پیامدهای ناشی از آن، سلامت روان دانشجویان به شدت آسیب دیده و حتی شمار زیادی خودکشی و یا اقدام به آن در بین دانشجویان در هفته های اخیر گزارش شده است. دولت فرانسه با ابراز نگرانی از شرایط تاسف بار مسائل روحی دانشجویان، از افزایش پشتیبانی روانشناسان و مددکاران اجتماعی از دانشجویان اطلاع داد.

اما اتحادیه دانشجویی فرانسه این اقدامات را ناکافی دانسته و از برنامه اضطراری خود به مبلغ 1.5 میلیارد یورو برای حمایت از دانشجویان اطلاع داده و همچنین خواستار افزایش فوری یاری های اقتصادی برای تحصیل و سکونت دانشجویان شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع دولتی گفت: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه قرار است امروز از دانشگاه پاریس ساکلی بازدید کند. وی در حاشیه بازدید از این دانشگاه در حوزه تحقیق و پژوهش در فیزیک کوانتوم، قرار است دانشجویان را دیدار و ممکن است اقدامات حمایتی جدیدی را نیز اعلام کند.

براساس آخرین آمار منتشره از سوی وب سایت ورد میترز؛ فرانسه با بیش از دو میلیون و 965 هزار نفر مبتلا به کووید 19 و بیش از 71 هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه ششم کشورهای دنیا و رتبه سوم اروپا واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1324

به "خبرنگاران تظاهرات صدها دانشجو در سراسر فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تظاهرات صدها دانشجو در سراسر فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید