جمع آوری زباله های عفونی کرج شرایط مناسبی ندارد

به گزارش سفر به روسیه، رئیس کمیسیون خدمات شهر شورای شهر کرج گفت: برای جمع آوری زباله های عفونی شهر باید ساز وکار ویژه ای اتخاذ گردد چون جمع آوری عادی این پسماندها سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.

جمع آوری زباله های عفونی کرج شرایط مناسبی ندارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، فریده بزنی بیرانوند در صد و هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، استان البرز که امروز یکشنبه 10 آذر برگزار گردید، ضمن ابراز نگرانی از افزایش آلاینده های هوای کرج گفت: افزایش آلودگی هوا معضلی است که این روزها اغلب کلانشهرهای کشور را درگیر نموده است.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از آلودگی باید راهکارهایی را پیش بینی کنیم و برگزاری سمینارهای آموزشی جهت فرهنگسازی در این حوزه ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا به ضرورت نوسازی اتوبوس ها و خودروهای فرسوده و گازسوز کردن آنها تاکید نمود و اضافه نمود: تنفس در هوای سالم حق همه شهروندان است و مدیریت شهری وظیفه دارد با فراهم آوردن زیرساخت های لازم زمینه کاهش آلودگی هوا را فراهم کند.

  • اینفوگرافیک | شهر بی نفس

بیرانوند در ادامه با اشاره به شرایط نامناسب جمع آوری زباله های عفونی شهر گفت: برای جمع آوری زباله های عفونی شهر باید ساز وکار ویژه ای اتخاذ گردد چون جمع آوری عادی این پسماندها سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.

وی با بیان این که فرایند جمع آوری روزانه پسماند هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل می نماید، اضافه نمود: باید با بهره گیری از روش ها و تکنولوژی نوین تا جایی که امکان دارد این هزینه ها را به ویژه در شرایط مالی کنونی کاهش دهیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 579

به "جمع آوری زباله های عفونی کرج شرایط مناسبی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری زباله های عفونی کرج شرایط مناسبی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید